Inlägg från: PrickenoGrodan |Visa alla inlägg
  • PrickenoGrodan
    bumbi 84 skrev 2011-12-19 10:54:24 följande:
    24 dagar kvar!  tyckte det var långt nu när man väntade på julafton men det sa bara svisch så är det bara 5 dagar kvar... hoppas dessa 24 dagar går lika fort och att man slipper gå över. bm vill inte låta mig gå över utan sätta igång senast bf men jag är inte så sugen på det. vill att liten ska välja sin egen födelsedag i den mån det går!

Varför sätta igång?

Jag kommer också ha operation vräkning efter nyår!
  • PrickenoGrodan
    Carolaj83 skrev 2011-12-20 19:46:24 följande:
    idag var jag på tul...bebisen vägde idag 3200g ca....herregud 4 vec kor till bf ville ju INTE föda över 4000 igen, jaja....efter nyårsslaget får det bli den "magiska drycken" för min del
    Hej! Såg att du är från Norrtälje-trakten. Ska du föda på Danderyd vanliga eller bb Stockholm? Nyfiken
  • PrickenoGrodan
    fabler skrev 2011-12-20 21:40:04 följande:
    Det är ganska festligt att de är så olika mellan olika landsting.

Ja, verkligen.

Imorgon är sista dagen på jobbet innan jullov. Ska dock jobba två dagar i januari. Så nu har jag bakat muffins till barnen då jag lovade fika i svagt ögonblick. Men jag får gå upp tidigare imorgon och ha på glasyr. Sen väntas julfest på kvällen, ska bli kul även om jag känner mig halvdöd just nu.
  • PrickenoGrodan
    mabuse skrev 2011-12-21 22:12:48 följande:
    Aporopå Rhinocort Aqua så avstod jag tidigare i graviditeten från att använda den för att jag läste det här i fass:

Data från drygt 2000 graviditeter har inte visat på någon generellt ökad risk för missbildning vid behandling med Rhinocort Aqua. En lätt ökad förekomst jämfört med förväntat av lindrig hjärtmissbildning har konstaterats hos barn vars mödrar exponerats för Rhinocort Aqua i tidig graviditet, men ett orsakssamband med exponeringen bedöms som osannolik.

Under graviditet ska lägsta effektiva dos och kortast möjliga behandlingstid av Rhinocort Aqua eftersträvas.

Men som skrives, det verkar vara i början av graviditeten man eventuellt ska undvika att använda den, dock ska man väl endast använda den kortare perioder senare.

Jag har istället kört på envisa metoden (med risk för att låta präktig) - andas genom näsan fastän det inte går så att säga - då kommer ens "egen" nässpray igång bättre och bättre för varje gång. Nu kan jag oftast andas bort nästäppan faktiskt!

Jag är också ett öronbarn och jag kan säga att det GÅR INTE att andas genom näsan när man väl fått riktiga besvär. Det är ingen fara att ta lågdos rhinocort. Mitt bästa tips: Använd rhinocort pararellt med vanlig nässpray några dagar. Minska sedan mängden vanlig spray, dvs nedtrappning. Kör sedan rhinocorten någon dag extra. Detta brukar fungera men det tar någon dag innan rhinocorten verkligen ger effekt.
  • PrickenoGrodan

Det är många tecken på att några i tråden har sin bebis snart!
    Här har magen sjunkit jättemycket men jag har ju en månad kvar och vill inte ha bebis före nyår men sen är den välkommen.

Nu ska jag njuta av första dagen på jullovet!

• PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:05:54 följande:
    Bm tippar på att vi har bebis innan julafton?!?! Blödningen jag har är inte slemproppen utan beror på att jag håller på och börjar öppna mig och har sköra slemhinnor, en så kallad täckblödning. Har lite oregelbundna sammandragningar med mensvärk sen fem i morse och ont i ryggen.
    Så vi ska åka och hämta ut babyskyddet vi tänkt hyra idag. Känns ju lika bra att få in det i bilen nu när det är massa röda dagar i helgen.
    Whiiiii, så spännande!

Åhh, vad spännande! Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Januaribebis 2012