Januaribebis 2012
Tänkte bara tipsa om att förlossningspallen var super!
Tänkte bara tipsa om att förlossningspallen var super!
Grattis alla ni som fått bebisar!
Den var FÖR MYCKET! Sprutande bröst och klämig. Det var amning när man gick på tur och på den fina restaurangen osv osv. Tänkte att de kanske visade den ännu. (Norslunds mvc)
Jag följer också tråden trots att min lille plutt är ute. Nyfiken som man är vill man ju veta vad som händer.
Paet: Jag födde ettan i Falun och de var inte på om amningen. De frågade om man ammade och jag bad att de skulle kolla att han sög rätt. Att de frågar handlar ju om att det är viktigt att barnet får mat. Säger man att det inte går kan man ju få ge ersättning redan på bb. MVC i Falun (gick ju där med ettan) pratade väldigt mycket om amning men det är nog i syfte att man ska vara förberedd på att det kanske inte går automatiskt och att det i början tar jättemycket tid. På bvc i Falun hade de inget emot ersättning. Frågade om jag kunde ge det till sonen eftersom han var så snuttig och min bvc-sköterska sa att det tycker jag du ska göra. Sen vägrade han flaskan så det blev aldrig någon ersättning för hans del.
Vad jag vill säga är att jag tycker inte att du ska bestämma hur du vill göra nu. Se hur du känner efter förlossningen och känn ingen prestige i ammandet. Gör det du själv mår bäst av! Mår du bra, så kommer även ditt barn att må bra.
Grattis Loppan!
Grattis till alla som fått sina bebisar!