-
Ja, supertrist!missable skrev 2011-10-31 20:38:46 följande:tråkigt!! nä vi har haft mycket tid, fast detta är vårt 1:a barn, vet inte om det spelar roll faktiskt!
-
Alltochinget skrev 2011-11-04 17:58:10 följande:Får jag dricka blossas lättglögg (2,25 %)?
Det skulle jag inte göra, det finns ju helt alkoholfri. -
Alltochinget skrev 2011-11-04 20:02:28 följande:Visste inte att det fanns helt alkoholfri. När jag och sambon handlade mat på Ica tidigare idag köpte vi hem lättglögg och jag drack ett glas. Men efter att ha googlat lite så är det nog bäst att undvika det. Får gå på jakt efter den med noll alkohol i :)
Den finns på systemet! När jag väntade sonen hittade jag den inte på ICA så jag fick gå till systemet, kändes lite knäppt. -
Min navel är i vanliga fall väldigt djup, så den kommer nog inte att puta ut. Den gjorde inte det med sonen. Men då hade jag en hormonrand runt och på övre och undre delen av magen, dock inte denna gång. Börjar bli nyfiken vad det är för en där inne.
-
Angående kudde så ska jag ha en i vagnen och en i sängen. Vi var tvugna att lägga dubbla kuddar en period då sonen var helt platt i huvudet. Jag har fått rekommendationen att använda en tunn kudde men om man använder kudde eller ej spelar väl säkert ingen större roll. Det viktiga är väl att det ser skönt ut för bebisen.
Själv ska jag amma. Hade en helt bekymmersfri amning med sonen. Ett överflöd av mat. Fick sluta vid 9 månader pga att sonen blev allergisk och jag gick ner så mycket i vikt av den mjölkfria kosten. Om jag har lika mycket mat den här gången tänker jag sälja mjölk till neo. Och hittills verkar det finnas mjölk då jag hade mjölkstockning för några veckor sen. -
Förlossningsbrevet är skrivet. Nu hoppas jag bara att jag kan gå igenom det med min bm innan jag ska skicka in det till förlossningen. Ska också läsa upp det för maken och se om han tycker att det är bra.
-
Jag har prioriterad plats på bb-stockholm men någon garanti finns ju inte. Men de vill att man skickar in ca 1 månad innan BF.curiosa skrev 2011-11-13 13:51:10 följande:Skicka in det?
Här så tar man med sig det när det är dags.
Är du 100 på vilket sjukhus du ska åka då eller får du skicka till många? -
Idag var jag hos BM. SF-mått på 29 cm (v30+1) så den hade växt på sig bra och ligger på mittkurvan i diagrammet. Precis som med sonen. Annars bara blodtryckskoll och hjärtljud. Nästa gång ska vi prata förlossning.
Idag när jag var och handlade köpte jag bindor och amningsilägg. Tänkte det var lika bra att ha hemma. -
Åh, här är en till med massor av sammandragningar + att jag mår illa och känner mig risig i magen. BLÄÄ!
-
Skönt med lite uppmuntran!