Inlägg från: PrickenoGrodan |Visa alla inlägg
  • PrickenoGrodan

Januaribebis 2012

syntetica skrev 2011-12-04 14:46:16 följande:
    Förbannad och ledsen jag blir
    var nyss upp till affären och dom i kassan
    vågade knappt ta i mina pengar eftersom mina
    händer ser förjävliga ut av mina eksem,
    tänkte nästan kläcka ur mig: Ja akta jag har en
    dödlig sjukdom som smittar..
    Men du måste ju få träffa ett proffs. Jag har jättelite eksem i jämförelse. Först fick jag också rådet mjukgörande och kortison.  Det läkte såren men jag fjällade och det kom ju tillbaks på två röda. Träffade sedan en som var docent i hud. Han sa bara att kortison tar bort såret och delar av klådan men det läker inte ut själva eksemet. Jag fick nya salvor (ingen kortison) och efter en månad var allt borta. Nu kan jag vara eksemfri långa perioder och sår får jag aldrig längre.
  • PrickenoGrodan
    partouze skrev 2011-12-04 15:42:02 följande:
    ohnooo.. Men kan de bli så att de bara blir de lilla eller kommer de till 100% bli värre? det är inte mycket men endå lite och störande. Läste att de försvann oftast eftter graviditeten men med min otur vet man ju aldrig ;/
    Vet inte då mina har kommit när jag inte är gravid. Är opererad två gånger för detta men jag har urdåliga gener. Men om du ser till att använda stödstrumpor så kan ju det hjälpa.
  • PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-12-05 14:11:20 följande:
    Hemma från Bm och myspysig hundpromenad i ett vitt skogslandskap.

V36(35+3)
    Bebis har vänt sig och krupit "långt" ner med huvudet. Men inte helt fixerad än.
    Sf 32
    Hjärtljud ca 145-150
    Tog bara blodprov i armen idag för att dubbelkolla att jag har negativt blod.
    Men blodtrycket var högt, 120/86.
    De tog en urinsticka men ingen äggvita eller vad det nu är vid havandeskapsförgiftning.

Men ska tillbaka om en vecka för att lämna nytt morgon u-prov och kolla blodtryck.

Någon mer som fått högt blodtryck?
    120/86 är inte högt tryck utan superbra. Men vad var ditt startvärde?
  • PrickenoGrodan
    Wicky81 skrev 2011-12-05 19:48:53 följande:
    Ja nedläggningen var inget positivt för oss åt det här hållet. Har en väninna som fick föda på akuten i Mora för det gick så fort...Så det är nog värsta skräcken. Att det ska gå så fort att man får föda i bilen i skogen nånstans på vägen :P Men sen att sitta i en bil 15 mil med värkar...huwwa...Tyckte det var hemskt å bara åka in till Mora när dottern skulle födas -05..
    Har BF 3e februari...vekar vara en av dom sista i den här tråden ;)
    Då har ni inte långt kvar nu då...det går ju så fort!
    Uppdatera mig gärna hur förlossning osv var i Falun sen för det är intressant å veta då jag hört lite olika.
    Ja dom där instrumenten är inga roliga. Hoppas som sagt att dom är nöjda nu då så dom vågar släppa er.
    Nu är det snart fyra år sedan min son föddes på Falu lasarett. Den här gången blir det förlossning i Stockholm pga flytt. Tyckte förlossningen var bra men bb var inte så roligt då maken inte fick stanna.
  • PrickenoGrodan

Hoppas bebisen vill stanna elingabriella!

Började packa bb-väskan idag för jag tycker så många verkar åka in till fl.

• PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-12-05 21:14:08 följande:
    Lilla pricken: 120/96 menade jag, så det diastoliska trycket ligger ju alldeles för högt nu :/ hoppas det bara höjts pga slutet av graviditeten nu. Men skönt me att de håller extra koll nu då.
    OK, då är jag med.
  • PrickenoGrodan

Jag hoppas att jag ska klara mig på lustgas och bra andning men blir det segt tar jag ryggbedövning. (ska ha andra barnet)

• PrickenoGrodan
    ccecy skrev 2011-12-08 19:29:50 följande:
    Okej, som jag vill då :) hade du ryggbedövning med första?  (jag vill helst avstå alla bedövningar och sånt som innefattar nålstick, har skräck för det. men känner jag att ja inte klarar av det så vet ja ju att dom smärtlindringarna finns till hands)
    Ja, jag hade ryggbedövning med sonen. Misstänker att jag fick den då jag nästan var helt öppen. Gick fort! Men sen avstannade allt och det blev en låång krystning som slutade med sugklocka. Däremot kan jag säga att nålstick är jag livrädd för men det bleknade under värkarna.
Svar på tråden Januaribebis 2012