-
Ja, lite undrande blir man. Och jag skulle då inte vilja komma in på förlossningen och upptäcka att bebisen låg i säte. Bra att du ska göra ett UL så du vet.Skåne85 skrev 2011-11-29 21:45:06 följande:Lilla pricken: ja jag ska på ett den 13 då jag är i v. 32, min placenta ligger lågt! Men att min bm inte vet hur han ligger o kan absolut inte känna det så börjar jag undra om det är pga okunnighet ?! -
Klarar inte av det programmet. Alltid så starkt vinklat, saknar djupare analyser. Men samtidigt är det ju bra att en del saker uppmärksammas.MostOfAll skrev 2011-11-30 21:13:26 följande:Eller kolla uppdrag granskning istället! Om att spricka vid förlossning. Inte rolig fakta... -
Jag menar bara att storsjukhusens höga siffror för att spricka inte behöver betyda att barnmorskorna är sämre där utan att de har fler komplicerade förlossningar. Nej nu ska jag inte fastna i detta.PrickenoGrodan skrev 2011-11-30 21:15:56 följande:Klarar inte av det programmet. Alltid så starkt vinklat, saknar djupare analyser. Men samtidigt är det ju bra att en del saker uppmärksammas.
Västeråsmamman: Hoppas allt blir bra! -
Grattis Västeråsmamman!
-
Läste just på en förlossningskliniks hemsida om vanliga frågor och svar på dessa.
En fråga gällde om det kostade att parkera bilen. Svaret var att det gjorde det men sen kom det lilla tipset om att man kunde ta tunnelbanan.
Vem vill åka tunnelbana med pågående värkar? -
Min slempropp gick i v. 39+5 och efter 10 timmar var bebis ute. Det var näs slemproppen gick som min förlossning startade men som sagt det kan ju dröja lääänge innan det händer något.
Idag är det bara 7 veckor kvar, jippi! Fast jag önskar att det kanske inte ens är så lång, men över nyår vill jag.
Jag har börjat känna mig mer trött igen så det är skönt att jag bara ska jobba 13 dagar till innan det är dags för jullov. I januari ska jag jobba två dagar. Ska städa skrivbordet och lämna över till den som ska ta över efter mig. -
Vad skönt att allt gått så bra. Njut och fortsätt att mysa!Västeråsmamman skrev 2011-12-03 11:13:30 följande:Det är så mysigt att mysa med vår lilla Emma. Vi är kvar på sjukhuset (såklart) och försöker återhämta oss. Jag får nu en kraftig medicinsk behandling mot proppen i benet.
Emma har börjat amma men mjölken har inte riktigt runnit till ännu så vi sondmatar henne genom näsan också. Förutom maten så har hon inga andra direkta hjälpbehov. Jätteskönt. -
Tror inte du behöver vara orolig.Ananas skrev 2011-12-03 17:28:33 följande:Hej på er!
Någon som har varit med om ett sjunkade SF-mått?
Jag hade i vecka 28+2 27 cm, 29+5 27 cm och i vecka 32+2 29 cm. Jag ska på tillväxtultraljud på onsdag, tror ni jag behöver oroa mig? Alla andra värden var bara bra!
Bebis beräknar dyka upp 24 januari. -
Har du någon bra hudläkare?syntetica skrev 2011-12-03 15:24:59 följande:Sambon hittade mig gråtandes på sängen, skulle plocka lite eftersom vi ska möblera om men så fort jag tog i något så kändes det som knivar i hela såren.. -
Men det är ju skandal! Måste du gå via vc då? Här kan man söka direkt till hud.syntetica skrev 2011-12-03 21:30:06 följande:jag badar i babyolja och smörjer mig direkt när jag kliver upp, nu körde vi lätt peeling på ryggen där det är som värst och massa helosan, sen gick jag och la mig en stund. Så peelingen,helososanen och det varma täcket gjorde att det blev lite bättre.Nej jag får inte ens träffa hud längre, vårdcentralen vill inte skicka mig dit.PrickenoGrodan skrev 2011-12-03 18:30:09 följande:Har du någon bra hudläkare?
det enda svar jag får är : Kortison&mjukgörande..