Inlägg från: PrickenoGrodan |Visa alla inlägg
  • PrickenoGrodan

Januaribebis 2012

Min lilla plutt har vänt sig neråt och från en dag till en annan är huvudet mindre ruckbart. Skönt för i söndags fick jag panik över att bebisen skulle ligga i säte.
    Igår klockade jag sammandragningarn som inte gjorde ont men kom med 3 - 5 minuters mellanrum, anledning till oro?

• PrickenoGrodan
    fabler skrev 2011-11-19 20:21:30 följande:
    299kr kosta lakanen men jag hade 50kr rabatt. Nää nallen köpte jag på barnmässan jag var på i sthlm. Lundmyr grejer tror jag vi här i dalarna är hänvisade till att handla på nätet faktiskt. Jag har ganska mycket lundmyr för jag gillade de redan när sonen va bebis så vi har en del efter han.
    Lundmyr fanns i på lager 157 i Sågmyra i sommras. Sen har de ju villervalla outlet brevid. 
  • PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-19 20:51:47 följande:
    Lundmyr fanns i på lager 157 i Sågmyra i sommras. Sen har de ju villervalla outlet brevid. 
    Såg just att du visste det!
  • PrickenoGrodan
    Marsätt skrev 2011-11-19 21:06:12 följande:
    Jag hade anmält mig och talat om att om vi kommer beorende på om allt går bra. De har säkert överseende
    Så hade jag också gjort.
  • PrickenoGrodan
    roxylady skrev 2011-11-19 21:15:01 följande:
    Har de mkt? Har inte varit dit och handlat lundmyr ännu faktiskt.
    Jag tyckte det var rätt mycket men hur det är just nu vet jag ej, var ju ett tag sedan jag var där.
  • PrickenoGrodan
    roxylady skrev 2011-11-20 21:17:21 följande:
    Okej kul om det är mkt nu med då :) Vilken kommun bor du i föresten? :)
    Bor i en grannkommun till Stockholm. Men har pluggat i Falun (bodde då i Blge) och har sedan bott i Falun i 2 år. Sen har mina föräldrar sommarstuga i Torsång och halva släkten bor i Falun/Borlänge så jag säger att Dalarna är mitt andra hem. Är faktiskt halv-dalkulla : )
  • PrickenoGrodan

God morgon på er! Sitter och funderar på om jag ska åka en sväng till IKEA innan jobbet eller om jag ska stanna hemma och vila. Jag borde nog vila men IKEA en måndag fm = inte mycket folk. Svårt val.

• PrickenoGrodan
    Bullen i ugnen skrev 2011-11-21 16:50:45 följande:
    Ska sy ett örngott och ev. påslakan och lakan  till bebisen, tips på någon sida (eller fysisk affär) som säljer snygga, trendiga barntyger?
    Jag tyckte faktiskt att IKEA hade lite roliga barntyger idag när jag var där men annars är tyger från mario underbara. Sök på mario på nätet.
  • PrickenoGrodan
    Velociped skrev 2011-11-21 15:45:00 följande:
    Just nu känns livet riktigt skit! Arbetsterapeuten kunde inte säga varför jag har ont i handlederna men säger vidare att hon inte tror jag någonsin haft karpaltunnelsyndrom...?? (vilket jag ju fick som diagnos när händerna domnade bort för två veckor sedan) Hennes gissning nu är istället att det antagligen beror på min reumatiska sjukdom - som aldrig tidigare suttit i händerna eller handlederna - men att det säkert brutit ut/påverkats av graviditeten...

...sen säger hon vidare att det kanske är en 50/50 chans att det går över när bebisen är född...

50/50??? Min högra handled är nu så stel och öm att jag inte kan vinkla den, min sambo måste hjälpa mig med bh-n, jag kan för fan knappt torka mig när jag varit på toaletten. Om det inte blir bättre än vad det är nu, hur ska jag då kunna ta hand om bebis? Jag kan inte lyfta nånting med höger hand, vänster är bättre, men mest för att jag helt enkelt inte använder den lika mycket.

Jag bröt ihop och bara grät hos arbetsterapeuten av tanken. Om man inte kan lita på sina händer hur ska man då kunna ta hand om sin bebis? Vill bara gråta... 
    Men är hon verkligen kvalificerad att ställa en diagnos? Hoppas det löser sig. Kram
Svar på tråden Januaribebis 2012