Inlägg från: PrickenoGrodan |Visa alla inlägg
  • PrickenoGrodan

Januaribebis 2012

Hej!
    Jag undrar om man får hoppa in här har BF den 14/1. Har smygläst tråden ett tag men är lite nojig och inte vågat mig på att skriva. Idag var vi dock på KUB och allt var ok så nu tänkte jag kolla om man får vara med.

• PrickenoGrodan

Jag är i vecka 14 nu (13+0) och mår fortfarande illa. Är det fler som gör det? Det här är min andra graviditet och med sonen slutade jag må illa i v.11. Trodde det skulle vara lika men icke. Hur är det för er?

• PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-07-11 21:03:59 följande:
    Insåg precis att jag är i samma sits typ. Har ett vik på gymnasiet, och jag får termin för termin på mitt anställningsavtal. Och Jullovet börjar ju runt 20 dec, har bf 5/1, så vad händer eg under jullovet?!?!?!
    Hmm, ja nu fick jag något att tänka på, har ju hoppats på full gp och då går jag ju hem i okt/nov?!?! 
    Är det föräldrapenning eller havandeskapspenning? Varför gå hem redan 3 månader innan?(Nyfiken)
  • PrickenoGrodan
    twistedtofit skrev 2011-07-11 21:16:10 följande:
    Lilla pricken Jag är i v 13 (12+4) och har kräks varje dag sen v7 och gör det fortfarande. Med sonen mådde jag aldrig ens illa en minut!!
    Tröst att det finns fler, men jag tycker verkligen synd om dig. Det är så jobbigt att må illa och känna sig kraftlös. Inte kan man ligga på sovan och slöa heller när man har en treåring här hemma. Men nästa vecka får maken semester och då...
    Håller tummarna för att det vänder snart!
  • PrickenoGrodan
    SysterAnna skrev 2011-07-11 21:27:30 följande:
    Jag hoppas på att kunna gå hem 1½ månad före BF på havandeskapspenning då mitt jobb är fysiskt krävande på många sätt, går mycket samt tunga lyft. Det innebär även mycket stress. Misstänker att det kommer vara jobbigt när man börjar bli större. Sen kan det vara skönt att vara hemma "själv" ett tag innan för att vila upp sig inför stundande förlossningen. Så resonerar iallafall jag
    Klokt att gå hem tidigare med ett tugnt jobb. Hoppas du får havandeskapspenning.

Själv går jag hem knappt en månad innan men det beror på att det blir jullov, jobbar som lärare. På vårterminen är det ingen idé att arbeta.
  • PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-07-11 23:33:28 följande:
    Lilla pricken: gp är graviditetspenning, nya namnet för havandeskapspenning. Det är ju 60 dagar full sådan, så blir ju i skarven på okt/nov beroende på hur höstlovet ligger för min del som har bf tidigt i jan.
    Tack! Nu vet jag vad gp är. Denna djungel av termer!
    Får man fråga vad du jobbar med?
  • PrickenoGrodan
    MaHo89 skrev 2011-07-12 18:11:47 följande:
    Hej tjejer. Vet inte om ni kommer ihåg mig :P
    Men vi var ju på ultraljud och fick veta att det var stor nackspalt på bebisen. Var till Umeå och gjorde kub och nupp test. Sen moderkaksprov.... Fick veta svaret idag iaf.. Och det såg bra ut :))
    Är så sjukt glad :)
    Hoppas det är bra med alla här :)
    Vad skönt!
  • PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-07-13 08:29:37 följande:
    LillaPricken. Jag arbetar som elevassistent på gymnasiesärskolan i en klass med elever som har flerhandikapp. Så mycket lyft och upp och ner från golvet.

Jag har också en blogg men skriver inget om graviditeten än, tänkt skriva mer om kommande pyssel sen i höst som jag ska göra inför bebis ankomst.
    Frunerolindstrom.blogspot.com
    Då förstår jag varför du ska söka gp. Tänkte att annars är väl inte jobb i skolan berättigade till gp.
Svar på tråden Januaribebis 2012