Januaribebis 2012
De tror inte jag läcker men att det verkligen är förlossning på g inom det närmaste. Så nu far vi runt på stan för att slå ihjäl tid för vid ca 19 ska vi tillbaka till fl för nya tester och ul.
God morgon! Jag tror att rekommendationen är att kontakta fl om det kommer blod, vattnet går eller om man som förstföderska har 3 värkar på 10 min. Det vill säga det de flesta skrivit.
Nu ska jag göra frukost sedan är det dags för att julstäda och sen handla den sista maten.
Lycka till LillaEko!
Grattis LillaEko!
God Jul alla i tråden!
Gällande vikten fick jag skäll (nästan) av min bm förra graviditeten för att jag bara gick upp 9 kg från inskrivningen. Den här bm har bara frågat efter vikten vid de två första besöken. Skönt tycker jag.
Angående värkstimulerande dropp: Droppet kan ju också vara det som gör att man får ut barnet inom rimlig tid. Det är ju viktigt att ha fosterövervakning vid dropp. Men själva droppet innehåller ju inget som skadar. Så blir det dropp så ska man inte oroa sig. Vid minsta misstanke på att barnet inte mår bra avslutar man ju förlossningen snabbt.
Kan också rekommendera amningslinnen! Jag hade bara det första dagarna då jag tyckte det var svårt att veta storlek. Jag köpte mina på lindex.
Grattis frökenolson!
Pusselbiten86: Har du ingen vän eller släkting du kan ringa om inte annat bara för att prata? Hur långt ska du flytta? Känner du någon på nya orten? Kan du vända dig till någon förening/kyrka/soc för hjälp?
Ger dig en styrkekram.