Januaribebis 2012
Är det någon av er som tänker ta vaccin mot influensa? Här får gravida det gratis.
Är det någon av er som tänker ta vaccin mot influensa? Här får gravida det gratis.
Oj, verkar bara vara jag som är vaccin-pro här!
Skämt och sido det jag tycker är lite konstigt är att när jag väntade sonen så skulle man inte ta influensaspruta om man var gravid, men nu så är man riskgrupp. Ja, ja det är ju skönt att man får välja själv hur man vill göra.
Nu ska jag gå och sova. God natt!
Imorgon har jag tid hos mvc-läkaren för min foglossning. Sen var det meningen att jag skulle till bm men hon kunde tydligen inte. Blev inbokad hos en annan. Kunde dock inte den tiden så undrar när jag får komma dit igen. Börjar bli lite trött på min bm. Inskrivningen tog typ 20 min, andra besöket träffade jag en annan för hon var sjuk. Vid tredje besöket träffade jag min bm men då var det prover och prat om foglossning. Och så nu får jag inte träffa henne. Känns som jag inte får någon relation till henne. Suck och gnäll!!!
Blev sjukskriven på 50% av läkaren. Någon erfarenhet av hur försäkringskassan tänker vid foglossning?
Här slipper man också om man inte är i en riskgrupp. Själv har jag alltid jättelågt socker... omvänd diabetes?
Idag var jag hos BM och är så besviken. Hon kollade sockret, blodtryck, hjärtljud och sf-mått. När hon gjort det sa hon bara ja, det var allt för idag, tog max 10 min. Inte något prat om jag hade några funderingar. Hur har det varit för er vid besök runt v.29? Förra graviditeten pratade vi jättemycket (annan bm än nu).