Inlägg från: PrickenoGrodan |Visa alla inlägg
  • PrickenoGrodan

Januaribebis 2012

Är det någon av er som tänker ta vaccin mot influensa? Här får gravida det gratis.

• PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-18 18:24:12 följande:
    Är det någon av er som tänker ta vaccin mot influensa? Här får gravida det gratis.
    Läste just att om man vaccinerade sig mot svininfluensan så ska man inte ta ny spruta. JIPPI, jag tog spruta mot svininf. så nu slipper jag. Tycker inte om sprutor... enda gången det var ok var under förlossningen.
  • PrickenoGrodan
    roxylady skrev 2011-10-18 18:41:20 följande:
    Oh nej svininfluensan kommer jag inte ta igen.. jag litar inte på den.. Det sägs att den ska gå ur kroppen två år efter man tog den. Jag tog den för två år sedan nu antingen om det var denna eller nästa.. kom inte riktigt ihåg. Men fick inga konstiga biverkningar iaf.. därför törs jag inte prova igen.

Vanliga influensan därimot vet jag inte om jag ska ta eller ej..

Ja, fast det är just det vanliga influensavaccinet man inte behöver ta om man tog svininfluensavaccinet (för drygt två år sedan, då det var aktuellt). För det vaccinet ska tydligen vara effektivt mot det som är i år och man har också tillräckligt med skydd kvar.
    Skönt att inte behöva ta ställning.
  • PrickenoGrodan

Oj, verkar bara vara jag som är vaccin-pro här! Flört Skämt och sido det jag tycker är lite konstigt är att när jag väntade sonen så skulle man inte ta influensaspruta om man var gravid, men nu så är man riskgrupp. Ja, ja det är ju skönt att man får välja själv hur man vill göra.

Nu ska jag gå och sova. God natt!

• PrickenoGrodan

Imorgon har jag tid hos mvc-läkaren för min foglossning. Sen var det meningen att jag skulle till bm men hon kunde tydligen inte. Blev inbokad hos en annan. Kunde dock inte den tiden så undrar när jag får komma dit igen. Börjar bli lite trött på min bm. Inskrivningen tog typ 20 min, andra besöket träffade jag en annan för hon var sjuk. Vid tredje besöket träffade jag min bm men då var det prover och prat om foglossning. Och så nu får jag inte träffa henne. Känns som jag inte får någon relation till henne. Suck och gnäll!!!

• PrickenoGrodan
    Isssan skrev 2011-10-26 20:06:36 följande:
    Alltså nu vill inte jag vara oförskämd men det var väl ett dumt svar? Jag vet väl att man är gravid i 40 HELA veckor!!! därför skrev jag "ca 10" veckor. Om jag går efter graviditetskalendrarna så har jag gått in i v 30 fast jag "bara" varit gravid i 29+0. Ähh helt onödig kommentar och tråkigt att bli bemött av en besserwisser som du när man väl skriver i detta forum som jag följt HELA graviditeten... Låt mig tycka att jag gått in i v 30 även om inte du tycker det...

Jag tror inte du ska ta svaret som dumt eller att det skulle vara menat som något tråkigt. Skönt att vara i v.30, själv är jag "bara" i v.28 och tycker tiden står stilla.
  • PrickenoGrodan
    Isssan skrev 2011-10-26 20:23:30 följande:
    Nej du har säkert rätt Min första reaktion blev den att jag kände mig dumförklarad.. Jaja..

Oroa dig inte tiden går faktiskt fortare än vad man tror. Jag upplever det så iaf.. Snart måste man börja tänka på julklappsinköp, julpyssel osv.. vilket förhoppningsvis skyndar på allt lite grann
    Nej, känn dig inte dumförklarad! Jag får nog börja julpyssla snart...
  • PrickenoGrodan

Idag var jag hos BM och är så besviken. Hon kollade sockret, blodtryck, hjärtljud och sf-mått. När hon gjort det sa hon bara ja, det var allt för idag, tog max 10 min. Inte något prat om jag hade några funderingar. Hur har det varit för er vid besök runt v.29? Förra graviditeten pratade vi jättemycket (annan bm än nu).

Svar på tråden Januaribebis 2012