• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jenna Dark

Man går inte över tiden förens man är i v 42+0 har jag fått lära mig. Du kan alltså vara lugn till nästa besök, då det är helt normalt att föda mellan v 37-42.
    Är själv i vecka 41+6 idag och anses ej vara överbärare förens imorgon, och då ska jag eventuellt sättas igång...men bara för att jag haft lite smärtsamma sd enligt ctg...

• Lilymay

Någon mer än jag som gått över tiden? Är i v41+2 och har mest bara småvärkar, var inne igår för en kontroll och var då bara öppen en halv centimeter! Känner mig lite smått deppig nu....

• Lilymay

Missable: har också ibs, skönt att höra att någon annan också har det!

• Kissekatten

BF+15! På schemat idag: Igångsättning!!!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Marsätt
    fair skrev 2012-01-11 06:33:17 följande:
    Jag måste fråga. Ni som är omföderskor. Om ni går över tiden, hur ofta ska ni gå på kontroller då? Jag var hos min barnmorska i måndags, har BF i morgon men jag får inte komma på nytt besök förrän 23/1! Det tycker jag låter konstigt. Är det inte viktigt att se hur bebisen mår när man går över tiden? Även om det "bara" är vecka 40+ osv..

Jag har bf på lördag och har nästa tid hos bm på måndag. Jag var där i går. Mitt bt hade blivit högt så jag antar hon vill ha koll på det också. Inget tydde på havandeskapsförgiftning utan hon trodde snarare att det vara på väg in i  förlossning. Eftersom jag har legat lågt hela gravideteten så trodde hon detta... så nu hoppas jag att det puttrar i gång snart. Jag har inte gått över med mina tidigare två utan de har kommit i 38+4 och 39+4.
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • cabrera

Jag är sååå irriterad! Mitt vatten gick igår runt kl 8 på morgonen.. Var på kontroll runt 10.30..Fick starka värkar och bm trodde bebis skulle komma på kvällen..Men dom sa att vi kunde ta en promenad eller hitta på något ett par timmar o sedan komma tillbaka..Fick då 2 citadon och verkarna försvann..Så nu sitter jag här ett dygn efter och läcker hur mkt vatten som hellst!! Fick en tid för igångsättning imorgon bitti men vill ju att värkarna ska komma tillbax nuuu!!!

• Jenna Dark

Cabrera: du har ju 24h på dig att starta....vila upp dig ordentligt idag, jag är då övertygad om att du har din bebis i din famn vid midnatt!

karma is a bitch if you are....
  • Ms J

Nu händer det grejer här i tråden! Men vi är också snart i mitten av januari! Gus vad tiden går snabbt när man tänker efter.

Var hos bm idag, bebisen mådde bra och var rörlig men hade nog sjunkit ner sedan sist då hon sa att den låg högt. Blev ingen hinnsvepning men fick en tid till henne på måndag för ställningstagande om tid till obstetriska för diskussion om igångsättning. Jag hoppas det händer av sig själv innan dess då det bara är 10 dagar kvar till bf då!

• Empa86

Puh! Bara jag som nojat och trott att bebisens rumpa var huvudet! Den ligger som den ska :D Kom ut nu bebis!!

• chicopico
    suomigirl skrev 2012-01-10 23:32:06 följande:
    jag vet inte detta, undrar samma sak... 
    min propp började lossna på söndag dag. Värkar började på söndag kväll. Inte jätte onda och inte regelbundna men tillräckligt för att inte kunna sova.
    Fortfarande idag har det kommit slempropp, och värkarna är RIKTIGT STARKA, fast mer sällan nu.

Hur vet man att slemproppen är färdig utstött? Hur länge kan man få gå hemma med fruktansvärda värkar fast ca 30min mellan utan att det stressar barnet för mycket? 
    under båda mina tidigare förlossningar så har jag gått hemma ganska länge med 20-30minuter mellan värkarna och när det gjorde så ont att jag knappt kunde hantera dem hemma så åkte jag in, då var de ca 20minuter mellan, båda gångerna har jag varit öppen 4cm när jag kommit in och jag har fått stanna kvar på förlossningen, ca 6 timmar senare har jag haft min bebis :)  så de där med 3-5minuter mellan värkarna hade jag aldrig kunnat vänta på...