• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pebbles82

missable: Jag har också IBS, efter att magen varit normal i stort sett hela graviditeten sist (och nu) så fick jag springa på toaletten med död doft i flera dagar. Bara någon dag efter att magen började bete sig kajko så började värkarna! 

Lite så jag hoppas på att det blir samma sak den här gången så att man får en liten föraning om vad som är på g! :) 

• minjalin

Mina värkar försvann igår när jag gick och la mig och även smärtan i korsryggen känns bättre (höll i sig i 1, dygn men ingen bebis) så i natt har jag i alla fall fått sova och bara vart uppe på toabesök. Är trött, less och uppgiven på att den bara håller på och bråkar och luras och det gör ont uppe i revbenen i ryggen och fram på höger sida och bebis klämmer på nerver i ena skinkan och ljumskarna så jag bara skriker högt av smärta ibland när den kommer åt och benet bara viker sig. BF imorn men bebis verkar trivas bra där inne. Sonen kom på bf men han höll inte på och lurades massa innan. Går snart och gräver ner mig nånstans. Ledsen för negativt tråkigt inlägg!

• elinson
    Pebbles82 skrev 2012-01-11 09:29:49 följande:
    missable: Jag har också IBS, efter att magen varit normal i stort sett hela graviditeten sist (och nu) så fick jag springa på toaletten med död doft i flera dagar. Bara någon dag efter att magen började bete sig kajko så började värkarna! 

Lite så jag hoppas på att det blir samma sak den här gången så att man får en liten föraning om vad som är på g! :) 
    En till IBS:are med galen mage sista veckan. Hoppas hoppas det är kroppen som förbereder sig och inte bara dåligt med plats där nere. 
  • nya mamman
    chicopico skrev 2012-01-11 09:13:55 följande:
    under båda mina tidigare förlossningar så har jag gått hemma ganska länge med 20-30minuter mellan värkarna och när det gjorde så ont att jag knappt kunde hantera dem hemma så åkte jag in, då var de ca 20minuter mellan, båda gångerna har jag varit öppen 4cm när jag kommit in och jag har fått stanna kvar på förlossningen, ca 6 timmar senare har jag haft min bebis :)  så de där med 3-5minuter mellan värkarna hade jag aldrig kunnat vänta på...

Mina värkar ha kommit me 10 min emellan direkt. ha åkt in när d varit ca 6 min emellan. När jag kom in va jag öppen 2 fingrar men efter 1 timme 6 cm. så d ha gått i raketfart! Å d e int alltid d behagligaste vill jag lova...
  • shadowstorm

Jag har också IBS och måste säga att min mage varit snäll denna graviditet. Nu får jag springa ofta på toa och den sköter sig riktigt bra. Annars kanske 1 gång i veckan med fruktansvärda smärtor...

En hel natt utan en enda förvärkar :) Somna sent men min älskade son kom inte in före 8.30 och väckte mig så känner mig ändå rätt utvilad så idag blir det städa och fördriva lite tid :)

som jag skrivit om detta med min svärmor (de har ju stora problem). Men hon är också världens gulligaste emot mig. Hon ¨hämtar och lämnar min gosse på dagis för hon vet vilket jobb det är för mig. Så där vinner hon många plus =)

• Noras

Idag känner jag mig.... unken... Vet inte hur jag ska förklara det. Ni vet hur det brukar lukta i gamla hus? Så känner jag mig. Helknasigt, jag vet Skrattande Bebis bökar på som aldrig förr och jag har konstant tryck nertill. Så fort jag kliver upp så känns det som om allt där inne skulle vara på väg ut. Och toa får jag springa på jämt och ständigt. Dessutom har jag ont i min svanskota då jag sitter. Urk!
    Nu vill jag verkligen få tillbaka min kropp. Jag vill leva ensam i min kropp, utan något litet "monster" Skrattande där inne som inte ens har förstånd att vara snäll, utan bara ska sparkas och ha sig. Kom ut nu och titta på din familj istället, vi alla bara väntar på dig  Drömmer

• Sapato

Lycka till alla som känner nått och är på G

Själv kollar jag på repriser på Sveriges Mästerkock och äter chokladpraliner(så här tidigt)

• roxylady

Fy vad jobbigt Leia hoppas att det sätter igång ordentligt imorgon nu då!!

Jag måste få gnälla lite. Var nyss hos BM och det kändes som att hon tvingar mig att amma. Jag vet ju inte nu idag om jag vill det förens jag provat. Men hon sa att man inte får ge upp förens efter MÅNADER av försök. Vadå inte FÅR??? Det handlar inte om att ge upp. Det handlar om att känns det bara fel så kommer inte barnet att gilla det heller. Jag vet att alla BMs är utbildade i att propagandera om amning. Men man behöver väl inte känna sig tvingad?? Tanken just nu att en mun ska täcka hela min bröstvårta skrämmer mig ju. Det hjälps inte att jag säger det. Varför känns det som att man inte får bestämma över sin egen kropp????? Blir tokig, arg och ledsen Trodde inte min BM var såhär. Hon är så bra i allt annat!