• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Paet: Alla tycker och tänker så mycket åt en hela tiden, nicka bara och säg jaja sen gör som du själv vill.
    Amma är väl inget måste!

• Sapato

Åhh, har lite lätt som mensvärk trots att jag legat på soffan över en timme nu.. Weeeii.. Hoppas det är början för att ligga hemma så här får mig att gå sönder, det är såå tråkigt.

• Pebbles82
    shadowstorm skrev 2012-01-11 09:55:41 följande:
    Jag har också IBS och måste säga att min mage varit snäll denna graviditet. Nu får jag springa ofta på toa och den sköter sig riktigt bra. Annars kanske 1 gång i veckan med fruktansvärda smärtor...

En hel natt utan en enda förvärkar :) Somna sent men min älskade son kom inte in före 8.30 och väckte mig så känner mig ändå rätt utvilad så idag blir det städa och fördriva lite tid :)

som jag skrivit om detta med min svärmor (de har ju stora problem). Men hon är också världens gulligaste emot mig. Hon ¨hämtar och lämnar min gosse på dagis för hon vet vilket jobb det är för mig. Så där vinner hon många plus =)
    Skönt ändå att du fått sova utan förvärkar en hel natt - jag är inte avundsjuk på er som verkar ha så ont för så lite.. :( 

• Pebbles82
    roxylady skrev 2012-01-11 10:29:46 följande:
    Fy vad jobbigt Leia hoppas att det sätter igång ordentligt imorgon nu då!!

Jag måste få gnälla lite. Var nyss hos BM och det kändes som att hon tvingar mig att amma. Jag vet ju inte nu idag om jag vill det förens jag provat. Men hon sa att man inte får ge upp förens efter MÅNADER av försök. Vadå inte FÅR??? Det handlar inte om att ge upp. Det handlar om att känns det bara fel så kommer inte barnet att gilla det heller. Jag vet att alla BMs är utbildade i att propagandera om amning. Men man behöver väl inte känna sig tvingad?? Tanken just nu att en mun ska täcka hela min bröstvårta skrämmer mig ju. Det hjälps inte att jag säger det. Varför känns det som att man inte får bestämma över sin egen kropp????? Blir tokig, arg och ledsen Trodde inte min BM var såhär. Hon är så bra i allt annat!
    Äh, du måste ingenting. Absolut, det kan vara bra att försöka (för som sagt, det kanske inte är så illa som du föreställt dig - eller så är det ännu värre - ingen vet), men att försöka sig på att tvinga någon är ju inte värt det. Snarare skulle jag gissa på att det ger motsatt effekt eftersom många har känslan av att ingen ska bestämma över mig. 
    Så slå dövörat till. Försök gärna men gör det på dina villkor och ingen annans. 
  • roxylady

Sapato och Carolaj83: Jo jag gjorde det. Men kände att jag knappt ägde min egen kropp när hon sa så Nä men eller hur. Hon tyckte inte ens att jag behövde ha ersättning hemma för det bara förstör ännu mer. Men tänk om det inte funkar eller att barnet inte får i sig mat?!? Då måste man ju ha det hemma och vara beredd!! Att säga åt nån att inte ens ha det hemma. Ja då undrar man ju hur de tänker? Suck.

Tack för att ni lyssnar!!:)

• roxylady

Pebbles82: Jo jag slog verkligen dövörat till. Höll på att bli tokig på att jag inte ens fick ha flaska och ersättning hemma i fall!! Det lär man ju ha. Det funkar inte för alla. Hon verkade inte förstå det Nej men eller hur!? Man kan ju inte tvinga någon. Det ger verkligen motsatt effekt. Jag har ju sagt att jag ska försöka. Tycker det borde räcka faktiskt. Är dem på dig också?
    Tack för att du lyssnar:)

• Moniqe1979
    roxylady skrev 2012-01-11 10:43:24 följande:
    Sapato och Carolaj83: Jo jag gjorde det. Men kände att jag knappt ägde min egen kropp när hon sa så Nä men eller hur. Hon tyckte inte ens att jag behövde ha ersättning hemma för det bara förstör ännu mer. Men tänk om det inte funkar eller att barnet inte får i sig mat?!? Då måste man ju ha det hemma och vara beredd!! Att säga åt nån att inte ens ha det hemma. Ja då undrar man ju hur de tänker? Suck.

Tack för att ni lyssnar!!:)
    tyvär är det nog många som råkat ut för att välmenande barnmorskor och anna BB personal stressat sönder amningen för dem genom att göra det just till ett tvång/måste etc för A och O när det gäller amning är att man behöver koppa av spänner man sig/stressad etc så kan det hämma utdrivnings reflexen och då POFF är man i en ond cirkel med missnöjd bebis och stressad mamma som känner sig otillräcklig osv.
    jag har ersättning hemma TROTS att jag har alla ambitioner i världen att amma även detta knyte men att den står där är en trygghetsfaktor i sig som kan hjälpa mig att koppla av, det epslar ingen roll när på dygnet strular det så FINNS maten där bara tanken är lugnande...
  • Velociped

Paet - skit i vad hon säger! Råmjölken är självklart bra för barnet om man kan ge den, men annars menade de på föräldrautbildningen att ersättningen idag är jättebra. Det är också viktigt att man mår bra som mamma, andra viktiga saker som t.ex. anknytningen kan ju påverkad om mamman mår mycket dåligt.

Och angående ersättning... Jag vill försöka amma till varje pris men min bm tycker att jag ändå ska ha ersättning hemma ifall att! Det enda som det kan riskera är att vi får slänga den om eller när den visar sig inte behövas.

Usch vad dåligt jag formulerar mig idag, hoppas det bra begripligt. :)

• Moniqe1979
    minjalin skrev 2012-01-11 09:35:52 följande:
    Mina värkar försvann igår när jag gick och la mig och även smärtan i korsryggen känns bättre (höll i sig i 1, dygn men ingen bebis) så i natt har jag i alla fall fått sova och bara vart uppe på toabesök. Är trött, less och uppgiven på att den bara håller på och bråkar och luras och det gör ont uppe i revbenen i ryggen och fram på höger sida och bebis klämmer på nerver i ena skinkan och ljumskarna så jag bara skriker högt av smärta ibland när den kommer åt och benet bara viker sig. BF imorn men bebis verkar trivas bra där inne. Sonen kom på bf men han höll inte på och lurades massa innan. Går snart och gräver ner mig nånstans. Ledsen för negativt tråkigt inlägg!
    typiskt att det la av även för dig... man blir så besviken...