• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SysterAnna

TUL +extra kontroller imorgon. Börjar känna mig lite nervös men det är skönt att bli lite extra kontrollerad när det finns lite saker som avvikit.
    Har haft en del förvärkar under eftermiddagen. Har molat i nedre delen av magen till och från hela tiden, blev lite bättre när jag tog vetekudden mot en stund. Även en del sammandragningar varav en del som gör lite ont och vissa som knappt känns.
    Nä nu ropar symaskinen högt på mig och ska spendera sista delen av kvällen innan läggdags tillsammans med den  

• shadowstorm

Samma ikväll! Värkar som är smärtsamma men vad ger detta??? Jag är allmänt less trött och slut! Sen la min dator av också idag så var tvungen snabb fixa en från blocket! *suck*

• Haanky

Shadow: Ush! Men tänk att du säkert öppnar dig lite efter varje värk och snart är det dax att åka in:) nått borde ju dina värkar göra ! Hoppas hoppas! Fy data vill man inte vara utan men fy så jobbigt att lägga pengar på speciellt i bebistider

• Pebbles82

Hörrni - vart i magen känner ni rörelser/sparkar? Jag börjar bli riktigt fundersam över om den här lilla rackaren har vänt på sig med rumpan neråt, för rörelserna som tidigare var strax under revbenet är nu snarast i höjd med naveln (och lite högre) fast på motsatt sida från där de brukar komma. Dessutom känns det inte alls som ett knä/rumpa utan mer som kanske en hand?! 

Jag ska till BM på onsdag, så hon lär ju kolla upp det då. Men usch, vi håller tummarna för att det inte är fallet.  

• Prinzessan
    shadowstorm skrev 2012-01-15 20:40:21 följande:
    Samma ikväll! Värkar som är smärtsamma men vad ger detta??? Jag är allmänt less trött och slut! Sen la min dator av också idag så var tvungen snabb fixa en från blocket! *suck*
    Har du gått över mycket? Jag är på BF+10 Nu vill man att det ska hända nåt :) Blir ev igångsatt på torsdag.
  • shadowstorm
    Prinzessan skrev 2012-01-15 22:53:38 följande:
    Har du gått över mycket? Jag är på BF+10 Nu vill man att det ska hända nåt :) Blir ev igångsatt på torsdag.
    nix har bf på onsdag men haft förvärkar sedan mitten på december så är meeega less nu. och det gör såå förbannat ont nu så jag till och med spyr ibland av smärtan....känns som förlossningsvärkar ibörjan när jag var öppen 3-4 cm med sonen.
  • got2b

Pebbles82: Jag känner rörelser lite överallt. I höjd med naveln, sidorna, vid revbenen och även långt ner. Min bebis byter sida att ligga på emellanåt. Ibland är ryggen åt vänster och ibland åt höger. Fattar inte hur det kan finnas plats att vända sig så nu men den lyckas. Tror att du borde känt om den vänt sig med rumpan ner. De är ju ändå så pass stora nu att det inte borde gå obemärkt förbi :)

• misssally

Den berömda tarmtömningen gick just av stapeln här hemma... Åh herregud säger jag bara. Förlåt för för mycket info... Nu ligger jag i sängen igen med pyttelite molvärk, får se om det drar igång eller inte. Hoppas jag inte behöver springa på toa igen bara, ibland är det tur att man har toalett i sovrummet :) haha!

• missable

Är så jävla ilsk på fl... De sade åt mig att ringa vid 21 för att veta om jag får komma in imorn... Då får jag till svar att jag får ringa en timma innan vi täbkt komma imorn!!! Suck... Och tidigast vi får ringa är 07:30.....