• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    missable skrev 2012-01-16 00:27:58 följande:
    Är så jävla ilsk på fl... De sade åt mig att ringa vid 21 för att veta om jag får komma in imorn... Då får jag till svar att jag får ringa en timma innan vi täbkt komma imorn!!! Suck... Och tidigast vi får ringa är 07:30.....
    Men fy vad dåligt :( Men jag vet de sköt upp min igångsättning också med sonen och jag fick psykbryt! Hoppas du får komma in imorgon.

Hehe det där med toalettbesök känner jag igen, fast så har min mage varit senaste veckan springer och skiter stup i kvarten och jag som vanligtviss annars har fel på magen nästan jämt. Är väl bebisen som tycker utrymmet inte räcker till ;) haha
  • twistedtofit
    got2b skrev 2012-01-16 00:18:49 följande:
    Pebbles82: Jag känner rörelser lite överallt. I höjd med naveln, sidorna, vid revbenen och även långt ner. Min bebis byter sida att ligga på emellanåt. Ibland är ryggen åt vänster och ibland åt höger. Fattar inte hur det kan finnas plats att vända sig så nu men den lyckas. Tror att du borde känt om den vänt sig med rumpan ner. De är ju ändå så pass stora nu att det inte borde gå obemärkt förbi :)

Min VÄNDER sig fortfarande. Snurrar alltså. Jag har sparkar överallt!! Jag har bf om en vecka drygt och jag fattar inte hur bebisen kan leva om så mycket, sonen hade mkt fostervatten och så, men låg snällt stilla och sparkade på samma ställe.in mage är dessutom mindre än när jag väntade honom!
  • Carolaj83

men vilka envisa bebisar, bf idag och nada!

ska strax till bm  

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Krikiz
    suomigirl skrev 2012-01-16 09:05:53 följande:
    hoppas ni får era bebisar snart....

jag har skrivit min förlossningsberättelse nu ifall nån har tråkigt och vill läsa :)

www.annemariax.blogspot.com  
    Vilken liten sprinter ni fått   Skönt att allt gick så bra och snabbt på slutet!!!
    Nosce te ipsum.
  • fair

Carolaj: ja envisa är bara förnamnet! Är på BF +4 idag. Är sååååå less.

• Ms J

Om bm kan få in ett finger och kan trycka upp bebisens huvud, betyder det att Slemproppen har gått?

• twistedtofit
    Ms J skrev 2012-01-16 10:34:26 följande:
    Om bm kan få in ett finger och kan trycka upp bebisens huvud, betyder det att Slemproppen har gått?
    Med erfarenhet om hur slemproppen ser ut (innan sonen föddes) så hade du märkt när den kom!!!! Det är inget man missar!

När jag väntade sonen gick slemproppen efter en undersökning av doktorn då han kände hur öppen jag var. Undersökningen var på förmiddagen och då var jag öppen ungefär 1,5 cm och på eftermiddagen kom slemproppen ut. Vid tio-elva började jag få värkar.
  • roxylady

Någon mer än jag som kan ha ont i rumpan? Inte i någon muskel eller så. Men det känns när man ska upp ur sängen. Inte som jag känt foglossningen tidigare heller faktiskt. Det är inte orsakat av att jag skulle ha fått hemorrojder heller. Det gör liksom ont längst in i kroppen men i rumpan. Konstig känsla. Tänkte om någon mer känner det så eller om jag är konstig själv hihi!!