• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Okej! Ja fl tyckte vi skulle komma in så ska bli intressant å se vad som händer när de kopplar på alltihopa om det är något eller ej. Verkar ju som så för nu strålar det överallt också.. 

Åh.. hoppas det sätter igång snart för er då!! 

• Alltochinget

Vad kul! När ska ni in? Du måste uppdatera oss :) ja, jag har ju 5 dagar till BF idag. Vill också få ont och se proppen ;)

• roxylady

Ska in så fort sambon kommit hem, han är på G nu. Tror jag packat allt men vågar knappt ställa mig upp! Gör så jäkla ont och drå drar en värk igång så fort jag gör det. Åh bara så du vet så vaknade jag upp 0600 igår med att det började smått göra ont. Sedan höll det i sig lite smått under dagen. Och när jag gick å lade mig 01 i natt så har det hållt igång ända tills nu nonstop så säg aldrig aldrig! :) Hoppas bara det inte är allt för falskt alarm nu.

• SysterAnna

Grattis till alla nya bebisar!

Vad spännande Paet! Det låter ju verkligen som att det är på riktigt, håller tummarna för dig.

Här har natten varit fantastisk. Fick lite ont i huvudet när jag gick och la mig men somnade efter någon timma och vaknade bara en gång under natten när jag behövde vända mig. Sen sov jag gott tills mannens väckarklocka ringde vid sju. Låg kvar och slumrade medans jag hörde honom träna, sen kom han in vid åtta för att höra om jag ville äta frukost med honom men det var så gott i sängen så jag låg kvar.  Han kom in och  sa hejdå vid halv nio och jag sov till nio. Nu sitter jag och äter frukost och har tänkt ta tag i lite städ och tvätt under förmiddagen. om jag orkar efter lunchvilan tänkte jag sätta mig vid symaskinen igen.

• Someday
    roxylady skrev 2012-01-18 09:45:45 följande:
    Ska in så fort sambon kommit hem, han är på G nu. Tror jag packat allt men vågar knappt ställa mig upp! Gör så jäkla ont och drå drar en värk igång så fort jag gör det. Åh bara så du vet så vaknade jag upp 0600 igår med att det började smått göra ont. Sedan höll det i sig lite smått under dagen. Och när jag gick å lade mig 01 i natt så har det hållt igång ända tills nu nonstop så säg aldrig aldrig! :) Hoppas bara det inte är allt för falskt alarm nu.
    Så har jag haft det så länge. Nu med! Vågar inte åka in igen, rädd att få vända ännu en gång!
    Väntar på att det ska göra så där riktigt riktigt ont. Vad nu det är...
    Är också rädd att om jag väntar för länge så hinner vi inte in i tid. Vi får se vad de här dagen för med sig. Det tog ju riktig fart i går kväll igen med outhärdliga smärtor i ryggen och tryck neråt. Kände bebis huvud när jag var på toa, mer blodblandat och tryck i rygg och underliv med stickningar och dragningar. Sen avtog det på morgonkvisten lite grann. Nu har jag varit uppe och rört mig lite och nu har det dragit i gång igen. Får se om det håller i sig den här gången. Sammandragningarna är konstanta och har varit det hela natten men de gör inte ont fast att magen är stenhård. Känns inte som att det händer tillräckligt hos mig i alla fall och jag börjar också ledsna. Får ju inte sova ordentligt!

Lycka till Paet. Hoppas att det  tar fart och att ni får er bebis idag!!
  • Empa86

Blir inte alls avundsjuk på er som får era bebisarFlört

Stort Grattis allihop!!{#emotions_dlg.flower}

• bumbi 84

Grattis till alla små som kommit.
    Och lycka till Paet!

Var hos bm igår bf+5 då!
    Hjlj: 136
    Sf: 39
    urin: 0/0

Men Blodtrycket var 151/107     så det blev att åka vidare till fl för vidare prover. Fick till slut åka hem med order om att vila. Så nu hoppas vi att liten vill komma snart Bf+6 idag.   

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Krikiz

Grattis till alla nya bäbisar!!! Börjar snart bli lite avundsjuk på er som får snusa på era små   Å andra sidan mår jag ju inte dåligt eller plågas av pinvärkar på något sätt, så jag får fortsätta njuta av bäbismagen så länge den varar.........för trots allt saknar man ju den litegrann när bäbben väl är ute   Hade igår mer eller mindre regelbundna sammandragningar under större delen av dagen/kvällen, men de gjorde inte på något sätt ont, så jag tror inte att de är produktiva över huvud taget......

Var på koll hos BM igår (38+5) och allt såg bara  bra ut. Fick inte veta SF-måttet i cm, men den fortsätter följa sin kurva, så det är ju huvudsaken. BT = 105/65 och bäbisen är nu mera ruckbar än rörlig, men absolut inte fixerad. Bäbben har fortfarande möjlighet att vända sig från höger till vänster. Hon trodde heller inte att h*n skulle fixera sig mer än vad den gjort såhär långt förrän förlossningen sätter igång.

Nosce te ipsum.