• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Ms J

Idag kl. 01:27 föddes lillasyster och alla mår bra. Började med vattenavgång hemma kl.18:20, 6 timmar efter hinnsvepning. Vi mår bra och är nu på väg hem för att mysa!

• bumbi 84
    Ms J skrev 2012-01-18 11:39:07 följande:
    Idag kl. 01:27 föddes lillasyster och alla mår bra. Började med vattenavgång hemma kl.18:20, 6 timmar efter hinnsvepning. Vi mår bra och är nu på väg hem för att mysa!
    Grattis!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • roxylady

Hej på er! Är inlagd nu och är öppen 6cm! Så jag hade öppnat det mesta hemma! Nu återstår väl bara det läskiga! Det här med lustgasen har jag inte fått kläm på lustgasen ännu. Fy vad ont man har nu:(

• sandy87

Grattis alla som fått sina små!

Usch jag börjar känna mig sjuk, trött, ont i huvudet & känner mig febrig (hade dock ingen feber)
    Hoppas inte jag ska bli sjuk BF på lördag ju... Någon annan som känt så innan det varit dax?
    Ska ju på bedömning för igågsättning imorgon, hoppas så att dom vill sätta igång mig på typ lördag eller att liten kommer av sig själv innan dess... 

• Lindax1988
    sandy87 skrev 2012-01-18 12:50:43 följande:
    Grattis alla som fått sina små!

Usch jag börjar känna mig sjuk, trött, ont i huvudet & känner mig febrig (hade dock ingen feber)
    Hoppas inte jag ska bli sjuk BF på lördag ju... Någon annan som känt så innan det varit dax?
    Ska ju på bedömning för igågsättning imorgon, hoppas så att dom vill sätta igång mig på typ lördag eller att liten kommer av sig själv innan dess... 
    Jag kände oxå så imorse ont i huvudet, lite yr och illamående :( och inte hjälpte det att ta alvedon heller :(
    La mig och vilade och det blev lite bättre!
    Men har först BF om 2 veckor :(
    Hoppas du mår bättre sandy87
    och lycka till paet :)
  • Noras

Jag är inte alls avis på alla som har fått/får bebisar snart! Inte det minsta, nej nej! Flört Grattis och lycka till till er alla!
    BF imorgon och ingenting händer här. Suck.

Och nu ska jag klaga lite, inte om smärtor, utan om människor som finns runt omkring. Vad tror dom en förlossning är egentligen? En allmän tillställning?
    Sitter här hemma och är näst intill störtförbannad på en kompis. Hon ringde mig idag och direkt jag svarar så säger hon: "Men härregud, har du inte åkt in ännu? När ska du egentligen masa dig iväg till förlossningen?"
    Ööhh.... då bebis anser att det är dags att komma ut kanske? Tror hon liksom att jag kan påverka saken? Tycker att det var lite... kallt att kasta ur sig saken på det viset hon gjorde.
    Sen vidare så fortsätter hon: "Vid minsta lilla känningar att det är på gång så ringer du MIG först! Jag måste få veta att det är på gång och att du ska åka in! Jag kommer till förlossningen och håller dig sällskap genom alltihopa!"
    Öööhh.... jag blev så paff så jag fick inte fram ett ord! INGEN, förutom min man, kommer att vara med mig på förlossningen, det kan hon glömma! Sen före vi lägger på luren så säger hon: "Kom ihåg det då, ring mig FÖRST! Har min man passligt så kan jag ta med honom också, det är inga som helst problem."
    Efter att jag hade lagt på och funderat en stund på vad hon hade sagt så blev jag ursinnig!! Skrikandes Vad f**n tror hon att detta är egentligen?!! Semester med hotellövernattning??!! Hur kan en människa säga något liknande?! Och tror hon verkligen att jag tänker sitta på förlossningen tillsammans med henne OCH hennes man?! Nej knappast! Jag kommer nog att ha fullt upp som det är och enda personen som ska dela detta med mig är MIN MAN! Förstår inte vad som har flugit i henne. Vi har känt varandra jättelänge, och aldrig att hon har kläckt ur sig dummare saker än detta någon gång! Kommer nog verkligen inte att meddela henne då jag åker in! Hon får veta det då jag kommer hem igen som alla andra.

• Lindax1988

Men herregud Noras förstår att du blir arg!
    Jag hade nog blivit både arg och chockad om nån som jag känner gjorde så lr sa så!
    Haha klart det inte är någon allmänn tillställning men många runt omkring en är väldigt nyfikna
    och frågar typ varje dag, är det inte dax snart?
    Känner du av något osv.
    Det är ju inte så att man inte längtar ihjäl sig redan tills den lille är ute!
    Jobbigt att bli påmind hela tiden om någonting som är så nära man känns så långt borta!