• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Syoss skrev 2012-01-17 13:35:32 följande:
    Mina förvärkar kommer ganska tätt, ofta med 5 minuters mellanrum. Mensvärk har jag mer eller mindre hela tiden, inte bara under förvärkarna. Så har det varit ett par månader nu, blev sjukskriven för det. Men dom har inte påverkat tappen så jag bara väntar på att dom ska ändra karaktär och öka i styrka, det börjar bli lite tröttsamt :P
    Hm okej.. jag får bara mensvärken när sammandragningen kommer. Annars känner jag ingenting.. det liksom ilar i nedre delen av magen nästan när det kommer.. åh.. så detta kan vara noll tecken alltså? Suck.. ja det är tröttsamt :p Jobbigt att du haft mensvärk emellan och så länge också
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-17 13:45:46 följande:
    Hm okej.. jag får bara mensvärken när sammandragningen kommer. Annars känner jag ingenting.. det liksom ilar i nedre delen av magen nästan när det kommer.. åh.. så detta kan vara noll tecken alltså? Suck.. ja det är tröttsamt :p Jobbigt att du haft mensvärk emellan och så länge också
    Så där hade jag i veckor innan han kom tyvärr =/
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-17 13:47:03 följande:
    Så där hade jag i veckor innan han kom tyvärr =/
    Misstänkte det. Då är det inget att hänga upp sig på.. men jag ska väl ändå inte behöva vänta i veckor nu förhoppningsvis.. då är ju nått fel.
  • marickan

Här är en till som svettas som en gris. Inatt blev jag alldeles blöt om trosor och nattlinne och det droppade från överläppen. Tog en dusch på morgonen men det var i princip helt onödigt för efteråt svettades jag bara ännu mer. Man känner sig så fräsch och härlig... :( Har sammandragningar och molvärk om vartannat hela tiden sedan i natt. Såhär har jag bara haft några timmar på kvällarna tidigare men nu vill det inte avta men heller inte öka tyvärr. Sååååå sjukt less på detta nu. BF imorgon, då kom dottern men den turen verkar jag inte ha denna gång :( Misstänker att jag ska få plågas ett tag till. Blä!!

• Knorrebusius
    elingabriella skrev 2012-01-17 12:44:43 följande:
    Jag vet inte om ni är några kvar som funderar på vad hunden ska tycka om nya bebisen, men jag tänkte i alla fall dela med mig av en söt bild och berätta att det går hur bra som helst hemma hos oss! :)

Vilken söt bild!
    Jag har två dvärgschnauzrar, den ena ÄLSKAR barn och den andra är väldigt osäker och "mattig". Så det kommer bli mkt spännande när bäbis kommer, BF 31/1.
    Men jag har inställningen att det löser sig! När jag tog han var han rädd för karlar och med en del träning så gick det över.
  • Romashka
    sandy87 skrev 2012-01-17 11:16:42 följande:
    Har fått tid för bedömning/ställningstagande till igångsättning på Danderyd på torsdag morgon,
    någon som vet hur snart där efter man blir igångsatt samt vad görs/sägs på "mötet"? 
    sandy87

Hur långt gången är du? Jag är på BF+7 idag och har absolut inga känningar om att någonting ska vara på g. (

Var hos BM igår och ska dit igen nu på torsdag 19/1. Har inte bebisen kommit innan dess, ska man på torsdag boka tid för ev. igångsättning den 25/1. Så jag undrar lite över samma frågor som du - hur snart blir man igångsatt??

Jag frågade min BM ifall igångsättningen kan bli fördröjd om det är fullt på BB t ex (vi tillhör Karolinska Solna). Hon sa att visst kan det vara fullt men då är det BBs plikt att hitta ett annat sjukhus dit man åker samma dag för kontroller mm. Så man ska inte behöva vänta till dagen efter eller liknande. 

Jag hoppas verkligen att det är så för skulle inte bebisen komma själv och jag inte blir igångsatt den 25/1, ja, jag skulle nog bryta ihop helt enkelt....
  • doriah

åh, nu ligger jag hopplöst efter - jag hinner aldrig in här längre. Jag hejjar på er i alla fall och hoppas att bebisarna kommer snart!

Elsa och Lovis mamma
  • sandy87
    Romashka skrev 2012-01-17 14:45:49 följande:
    sandy87

Hur långt gången är du? Jag är på BF+7 idag och har absolut inga känningar om att någonting ska vara på g. (

Var hos BM igår och ska dit igen nu på torsdag 19/1. Har inte bebisen kommit innan dess, ska man på torsdag boka tid för ev. igångsättning den 25/1. Så jag undrar lite över samma frågor som du - hur snart blir man igångsatt??

Jag frågade min BM ifall igångsättningen kan bli fördröjd om det är fullt på BB t ex (vi tillhör Karolinska Solna). Hon sa att visst kan det vara fullt men då är det BBs plikt att hitta ett annat sjukhus dit man åker samma dag för kontroller mm. Så man ska inte behöva vänta till dagen efter eller liknande. 

Jag hoppas verkligen att det är så för skulle inte bebisen komma själv och jag inte blir igångsatt den 25/1, ja, jag skulle nog bryta ihop helt enkelt....
    Är i 39+2 på torsdag när jag ska på bedömning kommer jag att vara i 39+4...
    Men med min tur kommer jag säkert inte få bli igångsatt :/
    Hoppas så klart att lite kommer ut av sig själv typ nu, gärna igår... Vill bli igångsatt för att jag inte sover ett skit & bebisen är stor... 
  • Ananas
    Haanky skrev 2012-01-17 12:50:51 följande:
    Jag hade ont men kunde endå ta mig upp på benen 5 timmar senare :) kunde bära henne och byta på henne och ta mig till kafferummet:) visst hade jag ont och man får gå långsamt och försiktigt man får även bra smärtstillande:) tror man även är garanterad att sambon får sova över...

nån dag senare hemma kunde ja ta mig på promenad:) kommer ihåg att det värkte i snittet om man överbelastat sig som jag fick för mig att gå i rask promenad samma dag vi kom hem för det började regna :P se till bara att gästerna hemma får plocka bort sin egen disk efter kaffet och gör bara det du orkar! våga be om hjälp av släktingar å familj så orkar du mer.

fick avslag precis som andraoch stygnen försvann av sig själv. blödde i två-tre dagar från stygnen tror ja men inte mycket.  hade mjuka och mammabyxor tills såret va läkt och trosor man kan dra upp över stygnen va också skönt.. typ mormor trosor :P 

vet inte hur lång tid det tog tills allt va läkt utan smärta men det va inte så jätte länge!   
    Då är det bara att ladda inför morgondagen då...  :)
    Stort tack för att du delade med dig!