• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • marickan

Grattis till fler bebisar här i tråden. Själv är man inte alls avundsjuk på er som får snusa bebis :) BF imorgon, gissar att jag har ännu en trevlig natt med sammandragningar molvärk och svettningar framför mig. Livmodern har börjat igen nu och dra ihop sig med jämna mellanrum efter några timmars uppehåll. Snart är de mesiga förvärkarna här igen också... Suck. Även fast de inte gör så ont så stör de nattsömnen...

• Wicky81

Varit till BM idag och allt såg bara fint ut :)

Gossen var lite besvärlig bara när hon ville lyssna på hjärtljuden för det  var high life där inne så det tog en stund innan hjärtljuden kom fram :D

Han är dock fortfarande rörlig så än är det inte dags..

Men nu en fråga jag glömde fråga BM:
    Kan man få vattenavgång osv fastän han inte lagt sig till rätta så att säga?

Är som sagt väldigt rädd att det ska hoppa igång nu då det är så mycket annat just nu så jag vill faktiskt helst gå över.

Folk tjatar å säger att det ska hoppa igång tidigare men det vill inte jag så jag är irriterad.....är föressten på dåligt humör rent allmänt och allt känns skit just nu.....          

• SysterAnna
    Liina87 skrev 2012-01-17 12:50:32 följande:
    BF +3 idag och dagens tidsfördriv är att baka kanelbullar och hallongrottor, tänkte att det var lika bra att baka något fika bröd som går att frysa in så man har sen.
    Här blev det också kanelbullar under eftermiddagen Imorgon planerar jag att fixa lite citronsockerkaka och kanske en banankaka eller två att ha i frysen, misstänker att det kommer bli en del besök kommande tiden!
    Var hos BM idag för kontroll, allt såg bara bra ut. Var även skönt att få prata om ultraljudet igår. Hon sa att hon hade läst svaret och att vi hade ju räknat med att det skulle var en liten bebis och även om den var på nedre gränsen så var ju alla parametrar jättebra med jättefint flöde i navelsträngen mm. Så nu känns allt bättre igen, även skönt att få höra av andra härinne som också väntat små bebisar .
    Har under eftermiddagen också haft en hel del förvärkar, kom var femte minut ungefär och höll i sig knappt en timma. Har fortfarande molvärk men inte så mycket sammandragningar. Har även halsbränna from hell ikväll, vet inte vad jag ska ta vägen med den. Har tagit en omeprazol och testade även att ta en novalucol nyss. Har hjälpt lite men inte fullt ut...
  • Pamper

Grattis till alla som fått sina små!!

upptäckte nyss att jag fått bristningar på magen, på vardera sida om naveln.... v37+5

men ja ska se dem som minnen, tiden då jag bar mitt älskade barn!

o sen hoppas på att de bleks lite med tiden o inte e röd/lila för evigt =)

• 87ida

Igår föddes min underbara Elsa på bf+8 efter 18 timmars värkarbete. 4200 gram och 51 cm

• Sunflower Sthlm

Wicky81:
    Min bebis är också rörlig fortfarande, med en vecka kvar till BF. Enl. min BM så behöver det inte betyda att det är långt kvar utan beror på faktorer som mängden fostervatten och bäckenmått. Vattnet kan gå även om bebisen inte är fixerad och om det händer ska man ringa förlossningen för att få komma in på koll så att huvudet hamnar rätt i bäckenet.

När har du BF?

• kikidil
    Ananas skrev 2012-01-17 09:53:39 följande:
    Jag ska också snittas på onsdag... håller tummarna för att det går bra för oss båda :)

Jag har varit så lugn, men nu börjar jag faktiskt bli nervös... det är INTE likt mig... 

Inskrivningen idag gick okej. Narkosläkaren som ska vara med imorgon var i alla fall helt underbar. Lugn och brydd och varm. Och det är ju han som kommer att sitta vid mig hela tiden och se till att jag mår bra. Så det känns lite tryggt. Ändå ligger jag här med ångest i bröstet. Jag blev akut snittat med sonen för 18 månader sedan och vi hamnade i en mardröm eftersom han var svårt sjuk. Svårt att lämna oron åt sidan med dessa minnen. Men den här gången SKA det gå bra! Kl 7 imorgon ska vi upp till BB. Herregud, imorgon blir vi tvåbarnsföräldrar! :O
  • roxylady

De här som jag har nu som jag antar är förvärkar i med att de kommer ca 3-5 ggr per halvtimme gör faktiskt ont.. Är det vad som spökat för er mitt i nätterna i flera veckor och dagar innan alltså? Det har hållt på hela dagen för mig nu.. sedan 06 imorse. Ska jag bara förbise det?

• marickan

Paet: Om de blir starkare kan det vara på allvar. För mig håller de bara samma svaga nivå hela tiden och kommer inte med samma mellanrum, så jag tror inget är på g än för min del.

• Lalo2

Inatt 01;48 kom han äntligen, 3625 gr och 50 cm lång. det hela började med fostervattensläckage 8 på.morgonen.e. på.bfdqge. 16.. kl 19 började jag klocka värkar, id 24.00 åkte vi in.. öppen 3 cm, TRE cm? trodde jag skulle gå av, hade ju lika ont nu som när jag var öppen 9 cm med dottern ( var öppen så mycket när jag kom in med 1A barnet) efter 1 timma med lustgas vqr jag öppen 5cm.. jsus vilken smärta Vi uthärdar kära medkvinnor!! enormt!! efter att hon känt på MIG 2a gången. satte de fart ordentligt.. gick från 5 cm till krystvärkar på 5 min ? galet.. fort gick det, sprack inget och sydde inget. nu är vi hemma och mår bra. sitter nog i soffan o sover inatt.. så svårt att koppla qv..