• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Lite mer information...

Igår morse åkte vi in till Mölndals sjukhus eftersom jag haft värkar med 10 minuters mellanrum sedan fredagen, utan tillstymmelse till vattenavgång eller annat. Men med 10 minuter mellan värkarna i tre nätter så hade jag inte sovit en blund och var helt slut! Men väl inne på sjukhuset, efter dryga timmen med en bm som inte tyckte det var vidare fart på värkar mm så skulle hon känna efter och då var jag 4cm öppen. Då blev det plötsligt en himla fart på allt och alla. Jag som inte fått sova kände mig helt desperat!! Men hade inget och välja på då bm inom loppet av 4 timmar både sprängt hinnor och satt värkstimulerande dropp. Och sen "vips" var hon ute.

21:23 föddes hon, 51cm och 3780gram stor. Alla mår jättebra! :)

• kickanw

Hej!
    Jag undrar om någon av er bor i Stockholm och om ni skulle vara intresserade av att få ert barn fotograferat gratis?
    Jag skulle vilja göra ett par spädbarnsfotograferingar för att sedan använda några av fotona till min portfolio.
    Hör gärna av er i så fall och lycka till med allt nu :)
    / Kickan

• Prinzessan
    Romashka skrev 2012-01-17 14:45:49 följande:
    sandy87

Hur långt gången är du? Jag är på BF+7 idag och har absolut inga känningar om att någonting ska vara på g. (

Var hos BM igår och ska dit igen nu på torsdag 19/1. Har inte bebisen kommit innan dess, ska man på torsdag boka tid för ev. igångsättning den 25/1. Så jag undrar lite över samma frågor som du - hur snart blir man igångsatt??

Jag frågade min BM ifall igångsättningen kan bli fördröjd om det är fullt på BB t ex (vi tillhör Karolinska Solna). Hon sa att visst kan det vara fullt men då är det BBs plikt att hitta ett annat sjukhus dit man åker samma dag för kontroller mm. Så man ska inte behöva vänta till dagen efter eller liknande. 

Jag hoppas verkligen att det är så för skulle inte bebisen komma själv och jag inte blir igångsatt den 25/1, ja, jag skulle nog bryta ihop helt enkelt....
    Det här är inte på samma sjukhus, det är nog olika överallt. Jag var på ultraljud i dag. BF+12, då kollade de fostervattenmängden. Trodde de skulle ta fostervattensprov, emn det behövdes tydligen inte på mej. Tror att jag hade tillräckligt med vatten kanske. På torsdag har vi fått en tid till BB då ska de ta massa tester å kolla vilket sätt de ska sätta igång mej på. Lät som på henne att vi kommer få stanna kvar... men man vet ju inte de kan ju sända hem än nån dag till. Kanske beroende på plats.
  • shadowstorm

Go kväll då har vi en härlig kväll med förvärkar framför oss då jag är såå lycklig...och ikväll kom ännu mera slempropp trodde den var klar men icke. Nåt som jag inte rekommenderar är rida av trodde ryggen skulle dö. Och de värsta förvärkar och sammandragningar!!! Imorgon är det bf men gissar fröken stannar =(

• Serendipitet

Min flicka föddes den 15 januari. Åkte till förlossningen för att få en sovdos då jag hade haft värkar i 2 dygn och då var inne på 3 dygnet. Dagen innan hade jag blivit hemskickad då jag bara öppnat mig 1 cm. Nu när jag kom in var jag öppen 7 cm och fick inte alls åka hem. Fick prova lustgasen som hjälpte tills jag öppnat mig till 8 cm, sedan kunde inte jag vara still eftersom det gjorde fruktansvärt ont. Hann inte med någon annan smärtlindring. Hade krystvärkar i 1 timme, vattnet gick när jag hade två krystvärkar kvar. 4 timmar efter inskrivningen är lillan född. Hon föddes fram med händerna och sitt huvud (som inte toppade sig alls i förlossningskanalen) samtidigt vilket gjorde att jag fick en sfinkterruptur. Fick opereras direkt och nu väntar en lång återhämtnings process och bearbetning av förlossningen. Ibland tillhör man de där få procenten som faktiskt får allvarligare komplikationer trots att man hela graviditeten fått höra att man inte ska oroa sig för diverse problem som kan uppstå ;) Försöker hålla humöret uppe då jag har två underbara flickor här hemma <3

Grattis till alla er andra som fått era små :) Och lycka till alla ni andra, jag önskar alla en trevlig upplevelse av er förlossning och att ni alla får må bra.

• Prinzessan
    kikidil skrev 2012-01-16 21:44:01 följande:
    Imorgon ska vi till sjukhuset på inskrivning inför snittet som blir på onsdag. Jag är så rädd och nervös nu. Sitter här och mår illa.
    Ja det är mycket känslor nu. Man vill få ut bäbisen och ibland är man livrädd känns det som. Man får försöka andas å tänka att där inne kan ju bäbisen inte stanna hur länge som helst. Sen vill man ju se sitt underverk :)
  • Romashka
    Prinzessan skrev 2012-01-17 19:40:16 följande:
    Det här är inte på samma sjukhus, det är nog olika överallt. Jag var på ultraljud i dag. BF+12, då kollade de fostervattenmängden. Trodde de skulle ta fostervattensprov, emn det behövdes tydligen inte på mej. Tror att jag hade tillräckligt med vatten kanske. På torsdag har vi fått en tid till BB då ska de ta massa tester å kolla vilket sätt de ska sätta igång mej på. Lät som på henne att vi kommer få stanna kvar... men man vet ju inte de kan ju sända hem än nån dag till. Kanske beroende på plats.
    Prinzessan,

Vilket sjukhus var ni på, om man får fråga?? Var det din BM som sa att ytterligare UL behövde göras eller var det sjukhuset som kallade dig?

Jag vet inte om jag får göra ytterligare ett UL (tror inte det) men jag skulle nog vilja, bara för att försäkra mig om att allt är ok. Hoppas att du blir igångsatt på torsdag då så att du får träffa din bebis snart!  
  • Romashka
    sandy87 skrev 2012-01-17 15:18:36 följande:
    Är i 39+2 på torsdag när jag ska på bedömning kommer jag att vara i 39+4...
    Men med min tur kommer jag säkert inte få bli igångsatt :/
    Hoppas så klart att lite kommer ut av sig själv typ nu, gärna igår... Vill bli igångsatt för att jag inte sover ett skit & bebisen är stor... 
    sandy87,

Hoppas att det blir som du vill och att du får se bebisen på torsdag (eller senast på fredag då). Glad 
  • fair
    GoodEnough mom skrev 2012-01-17 19:42:37 följande:
    Min flicka föddes den 15 januari. Åkte till förlossningen för att få en sovdos då jag hade haft värkar i 2 dygn och då var inne på 3 dygnet. Dagen innan hade jag blivit hemskickad då jag bara öppnat mig 1 cm. Nu när jag kom in var jag öppen 7 cm och fick inte alls åka hem. Fick prova lustgasen som hjälpte tills jag öppnat mig till 8 cm, sedan kunde inte jag vara still eftersom det gjorde fruktansvärt ont. Hann inte med någon annan smärtlindring. Hade krystvärkar i 1 timme, vattnet gick när jag hade två krystvärkar kvar. 4 timmar efter inskrivningen är lillan född. Hon föddes fram med händerna och sitt huvud (som inte toppade sig alls i förlossningskanalen) samtidigt vilket gjorde att jag fick en sfinkterruptur. Fick opereras direkt och nu väntar en lång återhämtnings process och bearbetning av förlossningen. Ibland tillhör man de där få procenten som faktiskt får allvarligare komplikationer trots att man hela graviditeten fått höra att man inte ska oroa sig för diverse problem som kan uppstå ;) Försöker hålla humöret uppe då jag har två underbara flickor här hemma <3

Grattis till alla er andra som fått era små :) Och lycka till alla ni andra, jag önskar alla en trevlig upplevelse av er förlossning och att ni alla får må bra.
    Stort grattis till dottern! Oj så jobbigt för dig, kan inte ens föreställa mig smärtan. Hoppas det läker fint nu så du slipper ha det jobbigt.