• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

Idag föddes vår Lilja kl 06:29. Hon väger 3970 g och 53 cm lång! Vi blev igångsatta den 16/1 med hjälp av gel 08:30 och sedan en ny omgång gel 18:00 öppnade mig bara två centimeter och de ville avvakta tills idag för nytt ställningstagande, tack och lov ökade .mina värkar och kl 22 sade det poff så till och med maken hörde när vattnet gick! Så vi blev flyttade från bb till förlossningen. Där körde jag med tens och kl 00 fick jag petidin. 03:00 kände bm på mig efter att jag sagt typ hundra gånger att jag ville krysta och det visade sig att jag hade öppnat mig 8 cm och vi fick glada beskedet att jag fick följa med kroppen och göra som jag ville. Satte mig på spannen vid 03:00 och sen lade jag mig i sängen och vid 5:30 blev jah tillsagd att sätte mig på spannen igen för att hjälpa ner henne. satt där en halvtimma och sen upp i säng. Tyckte att sista värken på spannen var hemsk men visst hon sjönk ner rejält! Var krystvärken så bra för jag kände hur hon åkte fram och tillbaka. när halva huvudet var ute försvann mina värkar så jag fick lite dropp och sen krystade jag fram henne utan värkar för det blev bråtom så benen hölls upp och jag krystade ut henne... sen fick hon extra syre och så sög de ut vatten från henne. Medan maken var med läkaren som gjorde det så fick krysya fram moderkakan som var fin.... sen sydde de tre stygn och då kom maken in stolt som en tupp med henne i famnen, sen låg vi mage mot mage tills hon fick fin färg. Sen ddss har allt gått som en dans! Är jätte trött nu, läser ikapp allt som hänt sen igår morse när vi är hemma igen!

• roxylady

marickan: Okej då har jag nog något liknande som dig antar jag. Än så länge ökar de inte. Får hoppas på att de snart gör det för oss eller lägger sig tills de riktiga ska komma

Grattis missable och Hailey!!

• suomigirl

stort grattis till nya bebisar :)
    härligt att allas förlossnignar gått bra!

lycka till ni andra! 

• roxylady

Aj aj aj... Nu kan inte jag sova. Har förvärkar eller något som gör ont var 7-10:e minut. Håller på att bli tokig. Har inga vattniga flytningar och ingen slemmis har heller gått. Ska det vara ett sådant här helsike till BF eller längre?? Grinar då isf.. Är mer intensivt nu än tidigare idag

• roxylady

Salt katt: 60 sekunder ungefär. Hinner inte ens somna emellanåt :( Det strålar i rygg och främre delen av magen. Och bed i ljumskar och ben. Tror du att det kan vara på G fast jag inte sett ett spår av slemproppen ännu?

• Salt Groda

Ja, absolut.
    När jag fick min son för 3 år sen så kom slemproppen sent. Jag hade värkar från ca 10 på morgonen, men jag gick och jobbade och åkte till posten och skickade julklappar och sånt där för jag fattade inte om det var på riktigt.
    Sen vid kl 17 så gick slemproppen. Då hade jag 5-6 min mellan värkarna. Sen blev det intensivare och gjorde ondare. Vi åkte in vid midnatt och han föddes 3.37.

• roxylady

Salt katt: Okej! då får vi hoppas på att det är på G och inte bara kroppen som övar:) Att ha det såhär i flera nätter skulle ju ta slut på en totalt! Började för ett dygn sedan men har blivit tätare sedan 01 i natt.

Gick vattnet på förlossningen för dig då?

• Salt Groda

De tog hål på hinnorna så att vattnet gick efter ett par timmar på förlossningen. Så vattnet gick inte av sig själv.