• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Igår kväll var vi bortbjudna till några vänner och då kände jag att det tryckte på neråt men det gjorde inte ont. Hade tillochmed lite svårt att sitta då det tryckte så mycket, det kändes bättre när jag stod upp. Efter maten fick jag lägga mig i soffan och då kände jag inget tryck alls.
    Känner ni andra igen det?

• twistedtofit
    Wicky81 skrev 2012-01-17 21:03:10 följande:
    Varit till BM idag och allt såg bara fint ut :) Gossen var lite besvärlig bara när hon ville lyssna på hjärtljuden för det  var high life där inne så det tog en stund innan hjärtljuden kom fram :D Han är dock fortfarande rörlig så än är det inte dags.. Men nu en fråga jag glömde fråga BM: Kan man få vattenavgång osv fastän han inte lagt sig till rätta så att säga? Är som sagt väldigt rädd att det ska hoppa igång nu då det är så mycket annat just nu så jag vill faktiskt helst gå över. Folk tjatar å säger att det ska hoppa igång tidigare men det vill inte jag så jag är irriterad.....är föressten på dåligt humör rent allmänt och allt känns skit just nu.....          

Bebisen behöver inte vara fixerade för att det ska sätta igång. Sonen var inte fixerad och den här bebisen är oxå rörlig 1 v innan bf. Om vattnet går ska man inte springa runt utan sätta sig ner och vänta på att ngn kan köra till förlossningen!
  • roxylady

Anonyym: jo då det håller i sig ännu med ganska exakt 10 min mellanrum! Gör lika ont än å är dödstrött nu försöker sova mellan de hör värkarna.

Det där med tryck nedåt så man inte vet hur man ska stå eller ligga känner jag igen! Hade så för en vecka sedan och har varit återkommande.

• Alltochinget

Paet, Har du testat ett varmt bad eller dusch? Tagit Alvedon? Tråkigt om de inte blir intensivare. Då kan det ju lika gärna va :)

• Tärning6

I dag skulle jag ha bf men lilla balder kom ju 25dec tänk va fort tiden går skrutten e snart 1Månad gammal 1MÅNAD vart har tiden tagit vägen??

• roxylady

Nu tror jag att slemproppen gick?? Kom ut något väldigt kladdigt och lite blodigt.. måste väl vara det? Var lite rosaaktigt? Nej har inte pratat med fl ännu.. vet inte om det är för tidigt?

Provade med en dusch igår och det hjälpte.. jag orkar inte ställa mig upp där just nu för ju mer jag står upp ju tätare kommer dem känns det som :-S Känns tungt att stå upp. 

• roxylady

Ja man vet ju aldrig! Känns overkligt nu när det faktiskt kom blod.. måste ju vara riktiga värkar då och inte bara sådana där förvärkar?? Den borde ju inte lossna. Åh det vore underbart Är alldeles skakis nu.. hur ska man orka med en förlossning när man inte fått sova nått.. suck.. Hihi ditt datum är ju närmre än mitt så det kommer nog alldeles när som ska du se Jag har 9 dagar kvar till BF nu.. och nu händer det här!

• chicopico

Paet: precis så har båda mina förlossningar startat  

Är på bf+4 idag och känner ingenting, trodde inte jag skulle behöva vänta såhär länge med 3an.....