Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Haha jag måste vara den enda som inte har det minsta sug efter handla nåt! Vad är det för del? ;) Känner ju på mig att även detta blir en gosse och då finns det så mycket saker här hemma att det känns som inte ens roligt köpa nå mer ;)

Dock ska vi köpa ett babyskydd. Och blir det en flicka är jag ändå inte en sån där rosa människa, utan vi har massa neutralla kläder hemma sen lillen.

• shadowstorm
    pernillis skrev 2011-07-21 18:48:30 följande:
    Hej! Jag behöver akut hjälp. Vet inte var jag ska ta vägen med min oro. Jag är i 15+1 och sen 1300 har jag känt sbehömå fosterrörelser i form av "popcorn"... För cirka fem dagar sedan tog rörelserna slut. Känner ingenting. Visserliggen har jag molande värk i magen men brösten är inte hårda längre och känner inte av illamåendet ett dugg, vilket jag lidit rejält av fram tills nu. Detta är mitt första barn. Ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle kontakta min barnmorska imorgon. Hjäääälp.. Vad är det här???
    Men oroa dig inte :) Jag vet att det är lätt tänka på allt som kan gå fel, kan säga gjorde jag också med min första. Nu är jag lugn. Innan vecka 25 känner många inte bebisen ens varje dag. Så jag tycker inte alls du ska vara oroad.  var glad du börjar må bättre, mina bröst var bara spända och ömma första veckorna nu är dem som normalt igen. Släpp oron och njut av det som kommer :) Lovar oron blir värre när de väl är ute, nu är de på en skyddad plats, sen kommer de ut där allt kan gå fel (som man känner som mor ;) )
  • shadowstorm
    minjalin skrev 2011-07-21 19:46:10 följande:
    Konstigt det där för min svärfar är massör och akupunktör och säger tvärtom, att min sambo inte ska trycka på mina axlar för där finns mamma punkter, samma med fötterna, men däremot är det bra om han trycker på alla mina ömma punkter i ländryggen och rumpan eftersom jag får typ nervsmärta i ena skinkan när jag är gravid. Konstigt att alla säger så olika.
    Jag fråga när jag var gravid med sonen min BM om min sambo får massera mina axlar/nacke och fötter och det var inge som helst problem. Jag skulle inte överleva utan för jag har så ont i mina axlar...så får lite uppmjukning nu och då =)
  • shadowstorm

Ni andra mammor därute som har barn över 2 eller haft barn över 2. Hur i hela friden klarar man av denna trots? Min son håller på driva mig till ett monster snart!

Han vägrar verkligen ALLT! Och det senaste är att han vägrar äta själv, han ska bli matad! Vilket jag självklart inte går med på, men då vägrar han äta och då kan man ju lägga ihop ett och ett hur rolig han blir här hemma....Jag känner att jag kommer få gråa hår snart! Och så är man såhär äckligt känslig så man vill bara sätta sig ner och grina :(((

• shadowstorm
    nadia bk skrev 2011-07-22 09:47:22 följande:
    Har en nästan tvååring...vet inte om det är nån tröst,men fick liten förvarning av en vänninna med tre barn att detta kan hända,med matning.Hennes tips var att MATA...det är en fas som går över,ant vill han vara lite liten igen,och kanske känner av att du är extra trött och gör sina försök till all uppmärksamhet han kan få=)....
    Testa för då sliper ni bråket ,han blir gladare,och du blir gladare....styrkekramar
    Ska jag mata? Det känns ju så fel....Ja jag är jätte trött och han söker ju uppmärksamhet på alla sätt och viss. Är ju ensam 80% av tiden med min son, men jag försöker så gott jag kan och hitta på saker hela dagarna....Men just att inte få sitta och äta själv när jag mår som jag gör känns som världens jobbigaste sak.

Ja jag får fundera, jag är så rädd jag sen sitter fast där....sen sitter jag med en son som ska bli matad hela tiden och jag ska försöka ge bebisen mat....
  • shadowstorm

tack snälla för alla bra råd, jag ska tänka på det :) Får försöka med båda 1-2 veckor och se vilken som funkar. Har ju inge annat än tid. DOCK inte ork ;P så just nu känns det som det hade varit lättare att ta trotsen utan att vara gravid men vad gör man?

två: Min kompis har också en dotter som blir 6 år nu om nån dag, och jag längtar inte när jag ser vilka strider de tar! Uuuh. hehe :)

Men det jobbiga med denna trots vad jag förstått och hört av många är att man inte riktigt kan prata med dem ändå på samma sätt som man kan med 3-6 åringar.

Jag ska ta nåt lugnade och gå in och bygga lego med gossen och hoppas han inte kastar klossarna på mig bara :P (skämt och sido)

tack att ni finns och ursäkta jag låna tråden för nåt som inte har med graviditeten att göra

• shadowstorm
    Snusmumriken80 skrev 2011-07-22 10:05:11 följande:
    Har 3st över 2 år och jag kan meddela att trotsen fortsätter.... länge!!! Olika varianter av trots dock. Har en 3-åring, en 4-åring och en blivande 6-åring. Gissa om jag kan få i nerverna med jämna mellanrum;) Alla har en amssa trots Nå, du överlever:) Gäller att va konsekvent bara!

Igår var vi på ultraljud, blev flyttad IGEN Nu beräknat 26.12, men tror och hoppas på att det blir januari=) Allt var bara fint, fick 2 fina bilder då h*n lutar sig mot moderkakan:) Satt med armen bakom huvudet och lutade sig så fint=) Ska tillbaka på ultraljud 18.8 pga att läkaren inte kunde kolla hjärtan ordentligt pga att det var så trångt och bebis satt så tokigt.

Idag ska vi fara till Mumindalen, ska bli riktigt skoj:)

Ha en trevlig helg!
    Hehe blir kanske en juklapp detta ;) Hur var det med de andra barnen kom de i tid eller gick du över ?
  • shadowstorm
    minjalin skrev 2011-07-22 10:44:09 följande:
    Jag känner så fast när jag ligger på rygg :) Kände bebisen massa igår när jag skulle somna. Den buffade säkert 10 gånger, såååå mysigt ^^
    myyyss :)
  • shadowstorm

men fy så fruktansvärt det var att vakna idag och slå på tv och se vad som står på nyheterna om att minst 80 döda i Norge....detta är massmord av barn....Hoppas han må brinna i helvetet!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012