Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Marsätt skrev 2011-08-07 17:18:36 följande:
    Nu är det nedräkning till ul på torsdag... vi har ju inte fått sett vår lilla skrutt ännu..
    Åååh va mysigt =) Vi har ju inte heller sett våran lilla skatt men måste vänta tills nästa måndag :( Men kan ju säga att jag längtar samtidigt som då börjar det kännas mera verkligt att man ska faktiskt ska ha en till...jisses :)
  • shadowstorm
    minneli skrev 2011-08-07 17:44:34 följande:

10.30 imorgon är det äntligen dags för rul. Men nu är jag jättenervös... samtidigt som jag vill dit nuuuu! Kommer nog inte sova mkt inatt!

Jag måste fråga om min rygg då också, det är ju en läkare som ska göra mitt rul (pga att jag hade havandeskapsförgifnting förra gången) så jag borde väl kunna ta det med henne?  

ska ni ta reda på vad som bor därinne om de ser eller hemlis?
  • shadowstorm
    minneli skrev 2011-08-07 17:49:34 följande:
    Jag måste bestämma mig ikväll, sambon vill ta reda på det och det lutar åt att det blir så. Mycket för att det känns lättare att förbereda dottern och prata om att det ligger en lillasyster/lillebror i magen. Men.... deadline innan jag går och lägger mig =D
    vad tror du själv? :)
  • shadowstorm
    minneli skrev 2011-08-07 19:53:37 följande:
    Jag tror jag har bestämt mig nu för att kolla kön. Bara för det kommer det väl inte synas eller så vill läkaren inte säga! =P

Jag har inte fått ngn känsla på vad det är för kön på bäbisen. Förra gången trodde jag att det var en kille innan ultraljudet och då var det en tjej. Och nu känns det konstigt om det inte är en tjej eftersom det var förra gången..haha. Så jävla spännande... och samtidigt läskigt, man kan ju få höra dåliga nyheter också. Nervigt.  
    hehe ja man blir ju så förbaskat nyfiken :) Jag har också den känslan. För min första är en kille så är min andra också en kille. hehe. Men min känsla säger nog pojk....men jag har en liiten tyst röst som säger tjej men nää jag tror gosse...slutar väl med att man inte får veta före jan :P
  • shadowstorm
    nya mamman skrev 2011-08-07 20:02:20 följande:
    Vi ville veta könet, jag var såååå nyfiken före RUL! Men dom såg inte könet när vi va... och när jag fick veta att allt va hur fint som helst så gjorde det inte så mycket och så känner jag fortfarande =)
    Svårare se på en tjej ;) Nä men jag kan förstå det...men jag vill verkligen verkligen veta. Jag är lite av en sådan person som  måste ha allt planerat. Och det känns som vet jag inte vad det är så kan jag inte planera hehe ;) Sen upplevde jag att när jag vänta sonen och visste om att det var en han så blev det mera personligt. För då längtar jag efter min prins och inte bara enm liten bebis...konstig kanske :P
  • shadowstorm
    nya mamman skrev 2011-08-07 20:07:27 följande:
    Jag tänkte samma sak. Trodde jag skulle bli grymt besviken men det blev jag inte =) Men nyfikenheten hinner komma tillbaka och jag ska ju göra UL igen i v. 37 (standard här) och då syns det ju garanterat!
    Ja men i vecka 37 hade jag väntat ;) då känns det sååå nära ändå =)
  • shadowstorm

Vi köper nog ett nytt babyskydd, eller om nån jag känner har nåt så kanske jag köper det...1 vecka innan RUL :) Nu har jag börja lääängta. Och nu ska jag åka med sonen på dagis för första gången sen början av juni. Skönt få några timmar för sig själv, och han har saknat dagis!

• shadowstorm
    minneli skrev 2011-08-08 13:16:13 följande:
    Nu är vi tillbaka från rul och det gick åt helvete. Kommer förmodligen lämna den här tråden. Det var alldeles för lite fostervatten och bla bla bla. Orkar inte skriva allt nu men vi måste åka till trondheim imorgon för en second opinion. Fick nytt bf datum, 8 jan, mammas födelsedag. Men det är ju typ 1% chans att det kommer ske. Kurator och allt är redan inkopplat. Och jag kommer troligtvis få föda fram bäbisen på typ fredag. Vet inte riktigt vart jag ska vägen nu.
    men  nej men fy så fruktansvärt, jag hoppas verkligen ni får ett bättre utlåtande imorgon. Ska hålla alla mina tummar och tår, och massa kramar till dig
  • shadowstorm
    Jessica82 skrev 2011-08-08 17:22:53 följande:
    varit på ultra och blev flyttad 11 dagar bakåt.. läkaren och jag tyckte det verkade lite mycket att bli flyttad så ny undersökning om 2 veckor.. gjorde mig ytterligare orolig, hon sa varken att det såg bra ut eller att nånting var galet, bara att fostrat är för litet för att kunna vara i 18+4 :/

moderkakan i framvägg så det förklarar ju iallafall varför jag inte kännt nått än..

2 veckors ytterligare väntan då :( men då lovade läkaren att kolla könet,(om hon kan se)  vi tyckte båda två att vi såg vad det var men medans jag tyckte tjej tyckte mannen han såg en snopp. alltså inget att lita på :)

ingen bild fick vi heller. tråkig läkare
    Inge ovanligt att man blir flyttad, så det behöver du nog inte oroa dig för. Du kan ju haft sen äl och sen kan ju ägget vandrat ett tag innan de fäste det ger en senare uträkning än man själv tror. Jag blev flyttad 8 dagar sist. Min vän blev flyttad 11 dagar nu i våras och hon vart chockad....och hon fick nytt RUL efter 2 veckor. Jag räknar med att jag blir flyttad även denna gång...Så det som nåt bra att ni får se bebisen igen :)
  • shadowstorm
    minjalin skrev 2011-08-09 13:17:28 följande:
    Ja de där inköpslistorna är överdrivna. Du får blöjor med dig från bb så en av er kan i lugn och ro åka ner och köpa när ni kommit hem. Vi fick 2 paket med oss så det räckte en bra bit. Sen hade min pappa snickrat en vagga och så hade vi köpt en spjälsäng av sambons bror som stod nermonterad i förrådet. Som sagt satte föräldrarna upp vaggan när vi var på bb, men kan säga att sonen har inte tillbringat många timmar i den för han ville bara sova med oss eller i bärsjal och hade dessutom kolik från att han var 2 veckor så säng kan vara väldigt överflödigt för vissa barn ;) Först när han var 4 månader började spjälsängen användas så smått på dagarna men på nätterna sov han med oss. Och visst kan man använda liggdelen till barnvagnen som säng om man vill det det första :)
    Håller helt med! Dock kan jag tycka det är bra köpa blöjor för de går åt som smör i solsken ibörjan.

Enda jag ska köpa denna gång är ett nytt babyskydd nå enstaka kläder och en vagn men den kanske även kommer efter bebisen eftersom sonen har ju en vagn och han verkar inte använda den överdrivet mycket på dagis eftersom han inte vilar direkt ofta.

Sist hade jag listor på alltfrån strumpor till oljor....nä tack ingen som stress igen. Och hade köpt massor med kläder, filtar saker innan vecka 20. Nu har jag inte köpt NÅT! hehe...Ska köpa en overall eftersom det är vinter när bebisen kommer och sonen kom på sommaren så hans passar ju inte direkt :P
Svar på tråden Januaribebis 2012