Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Oj vad bebisen varit aktiv nu på morgonen! Fått flera små sparkar sedan jag vakna :) mysigt nu längtar jag tills de blir starkare :)

• shadowstorm
    Shirin85 skrev 2011-07-23 14:09:52 följande:
    Hej.
    Skulle bara säga att jag blivit framåtflyttad flera veckor, ska dit igen om några dagar för att se mer.
    Tråkigt såklart eftersom nu får jag vänta ännu längre och det inte blir en Januaribebis, men jag trodde att jag hade MA först eftersom h*n var så liten/inte syntes. Är glad att h*n lever så det väntar jag gärna längre på. 
    Lycka till med era, så kommer min senareGlad
    Nu förstår jag inte? Fick du ett missfall och blev gravid direkt efter så du inte hann märka det ? När har du BF nu?
  • shadowstorm
    Shirin85 skrev 2011-07-23 16:38:02 följande:
    Antagligen fick jag det, och blev gravid direkt efter enligt bm, jag har inte känt någinting.
    Från 7/1 till slutet av februari/början av mars nu, vilket innebär att jag är flyttad flera veckor.
    Helknasigt, men gravid är jag iallafall.
    Ja men så länge du är gravid iaf :) Sen får du gå några veckor till men du har ju ändå en jätte tur :)
  • shadowstorm
    jessielarsson skrev 2011-07-24 09:19:33 följande:
    Har för mig att efter v 30 så bör man känna bebisens rörelser varje dag, så bli inte oroliga ifall det går någon vecka emellan buffarna även om ni är i v 24.

Här har vi haft en pissig helg, sambon sur för något som jag inte vet, jag kämpar med att få han på gott humör men det är förgäves, blir bara avsnäst. Har inte haft sex sedan jag blev gravid, och innan det var det ett bra tag sedan. Så det är nog 1 gång på ett halv år. Han har inget behov alls av fysiskkontakt. Så man undrar just nu varför han vill leva med mig. Han rör mig inte, pussr mig inte, pratar inte med mig, om inte jag tilltalar honom, säger aldrig att han älskar mig om inte jag säger det. Känns som att den där ringen jag har på fingret inte betyder ett skit just nu. Vi har såna här perioder, men dom kommer tätare nu och jag känner att min kämpaglöd minskar för varje gång. Jaja jag ger väl av mig själv igen för hundrade gången och ser om jag får något litet litet tillbax, tror inte jag får det denna gången heller.
    Var bara tvungen att skriva av mig.
    Men usch :( Vi har också haft ett par perioder under våra snart 8 år tillsammans, men varje gång jag märker att vi börjar så sätter jag mig ner och pratar med min sambo hur jag känner. Och oftast sitter det i att man bara inte tänker på det. Hoppas ni hittar tillbaka till varandra, och skulle ni inte göra det så kommer du klara det hur bra som helst ändå. :) Tänker på dig!
  • shadowstorm
    twistedtofit skrev 2011-07-24 18:19:53 följande:
    Jag är i v 15 och spyr minst 1 g om dan. Snart ger jag upp!
    Jag trodde aldrig sist mitt illamåendet skulle gå över men ungefär i mitten på vecka 23 över en natt försvann det. Och jag spydde flera gånger dagligen från vecka 6-23. Denna gång har jag spytt 5 gånger men jag mår illa om jag inte äter och äter lergigan comp. Så det finns hopp :)
  • shadowstorm
    MaHo89 skrev 2011-07-24 21:46:13 följande:
    nja vännerna är väl kvar men en sambo till en nära släkting har blivit knäpp..
    Det blev hon förra gången vi var gravida också (det slutade i MA)
    Hon ger mig kommentarer konstant om hur ung jag är, senast igår när vi var på familjemiddag och sa att vi var tvugna att åka hem och mata hunden och att jag var lite trött, klockan var sju... Då kläcker hon "Ja du måste väl hem och sova, klockan är ju snart sju, barn ska ju sova då"
    Och förra gången sa hon att det var "som om ett barn väntade barn"
    Hon är 30 och jag är 22.. Misstänker svartsjuka, tror att de har svårt att bli gravida... Men vad fan, att skaffa barn har inte varit nån dans på rosor för oss direkt!

Är väldigt irriterad på henne just nu...
    jag  var 22 när jag blev gravid med sonen, och inte fasen kände jag mig som ett barn på nåt sätt. Flytta hemifrån när jag var 16 år, så den som skulle kallat mig barn hade jag bett dragit lååång väg ifrån mig :)
  • shadowstorm

Nu har magen börja spöka igen :(( Jag lider ju av mag/tarmsjukdom och den blir hemsk när jag är gravid :((( Varit vaken hela natten för jag haft så ont i magen att jag inte kunnat stå eller gå....nu har det börja släppa men jag är helt slut så min svärmor kom och hämta sonen för jag är heeelt slut. Ingår också i min sjukdom att man blir så fruktansvärt trött när man får ett skov!!!

• shadowstorm

Vi har börja fundera på namn och är nästan säker om detta blir en pojke Alexander och flicka Amelija, men jag tror det blir en gosse så jag har inte ens gett flicknamn en större chans hahaha :P

• shadowstorm

Jag var rädd inför in första förlossning, men ju längre in i graviditeten jag kom och hur jobbigare det blev och vara stor, ha ont och längtan efter mitt barn så försvann rädslan och jag började verkligen längta. Jag hade inte en rolig förlossning jag hoppas jag får en lättare denna gång, MEN jag är inte minsta rädd....jag ser tillbaka nu idag att det ändå var hälftigt!. Det gjorde ondare än jag nåågonsin kunde föreställa mig och jag trodde jag skulle dö...men nää jag längtar :D haha.

Hoppas bara det inte tar 38 timmar denna gång!!! Och att jag faktiskt inte går sönder lika mycket som jag gjorde...för det gör ont att bli sydd efter man fött ut en unge!

Nu ska jag börja fixa för kalas, min lilla gosse blir ju 2 år idag :D

Svar på tråden Januaribebis 2012