Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-07-27 12:19:45 följande:

Börjar fundera på det här med när man ska berätta för chefen om att man ska hem i Januari?
    Vet att någon skrev om det här för någon månad sedan men minns inte.. Börjar fundera på om det kanske är för tidigt nu? Är i v15(14+1) idag. Och jag har ju sett i 12+6 att våran lill* lever och mår bra så mkt vi kunde se i alla fall.

man behöver inte berätta för sin chef innan 2 månader innan BF men sen kanske man borde göra det. Men du behöver inte berätta innan november ;)
  • shadowstorm
    minneli skrev 2011-07-27 15:05:36 följande:
    Var en sväng in på stan idag och kunde inte hålla mig, köpte en liiiiten omlottbody med så söta små byxor till. Åh man blev ju lite lycklig bara av att köpa det =) Köpte faktiskt i strl 44... för det saknade jag när dottern föddes. Tror faktiskt hon hade den strl ett tag efter hon föddes (vägde 3200g). Och den kan ju vara kul med ngt som passar. Hade köpt alldeles för stora grejer eftersom allas råd var just det =P
    men är inte stl 44 prematur storlek? Eller har jag fel? Kommer inte köpa nästan nå kläder hehe nåt om det skulle ligga en flicka i magen men jag tror det är en liten chans....har så mycket som inte är använd i stl 50-52
  • shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-07-27 17:20:52 följande:
    Mina har haft 56 från start. första barnet kunde ha 50 i en vecka.
    Min son hade också bara 50 1 vecka...hehe och 52 kanske 2-3 veckor...så vi har mååånga kläder kvar med lappar eftersom vi hann aldrig använda allt. Var ju 1 vecka på BB och då hade jag ju lite kläder för de dagarna men när vi kom hem kunde han inte ha 50 längre hehe :P

Så denna gång väntar jag och ser :)
  • shadowstorm

God morgon :) Då går man in i vecka 17 då...och jag känner typ bebisen dagligen. Men jag har bakvägg. Vet om flera som känt senare och då har de ofta haft framvägg...så inget att oroa sig för. Sen kan ju bebisen ligga och sparka bakåt och då känner man det inte. :)

Suuuck idag har de lovat att det ska bli en sån här äckligt varm dag...........JAG VILL HA HÖST!!!!!!!!!!!!

• shadowstorm

lillbumbin: usch låter verkligen som du har det jobbigt där hemma. Jag hade fått riktiga problem om min sambo inte lyssnat på vad jag säger om barnuppfostran. (vilket jag redan kan ha) Det är jag som alltid kommer vara den onda det vet jag redan.....han är den snälla...känns jävla piss.

Du måste sätta ner foten, det är ju faktiskt hans son!! Lycka till

• shadowstorm
    elinson skrev 2011-07-28 09:33:50 följande:
    Åh jag behöver skriva av mig lite.
    Nu känns det som jag har haft PMS sedan jag blev gravid, vaknar sur, somnar sur. Gnäller på min stackars sambo för minsta lilla och ifrågasätter till och med om jag älskar honom av och till. Det är verkligen tugnt.
    Litar inte på vad och jag känner om det är äkta eller bara hormoner... blir galen av detta!

Det är väl nu jag ska gå och vara sådär gravidlycklig? Ni som har barn sen tidigare... hur länge ska jag eg. må så här?

Ska lägga till att min sambo eg. är fantastisk och sväljer all skit jag kläcker ur mig, försöker vara go och omtänksam med mig trots att jag beter mig som en skit. Sexlusten är som bortblåst. Ja jag är frustrerad helt enkelt!!
    Kan erkänna en sak för dig om det får dig må bättre :) Du är inte ensam. Denna gång har börjat bättre än när jag vänta sonen.

Detta med vad man känner är väldigt vanligt man blir fundersam på, jag mådde INTE bra när jag vänta mitt första barn....jag mådde så dåligt sista månaderna att jag fundera på självmord....jag grina i veckor i sträck för jag visste inte om jag älskade min sambo, visste inte om jag skulle klara av att bli mamma och älska mitt barn.

Hatade vara gravid....kände ingen lycka alls.

Så mitt råd till dig känner du minsta lilla nerstämndhet gå och prata med någon. Så som jag mådde önskar jag inte ens min fiende.
  • shadowstorm
    lillbumbin skrev 2011-07-28 09:58:19 följande:
    Tack alla för stöttningen... Känner mig starkare nu.. Ska lyda era råd. För jag kommer gå på knäna annars. Idag är det ul.. Och jag är nervös.. Men mkt förväntansfull:)
    ååh va kul :) är det RUL eller ett annat ul?
  • shadowstorm

jag verkar inte få mage snabbare med nummer 2! Så det stämmer verkligen inte på mig. Jag har liknade nästan mindre mage nu med denna än jag hade i samma vecka med sonen (vecka 17) hur kan detta komma sig..

• shadowstorm
    lillbumbin skrev 2011-07-28 20:59:24 följande:

Här är våran lilla bebis,allt var som det skulle och fick bfdatumet 28/12..En liten busig kille är det vad vi väntar! och jag som bara  trodde jag skulle kunna få flickor!=) men där ser man,handlat lite kläder idag väldigt fina killkläder!=) och en snutte!=)
    Men va kul, grattis :) Måste känns liite extra att få en gosse när du har två flickor :) kul köpa kläder man inte har.
    Och vilken kanon bild du fick av honom
Svar på tråden Januaribebis 2012