Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Är ju 17 dagar kvar här till RUL och jag läängtar så. Och vi tar reda på könet om hon vill säga oss :) Annars får det bli en hemlis. Men jag tror ju starkt detta är en gosse, hade rätt sist och tror ja ghar rätt nu :)

Idag kom min sons farmor & farfar med en för senad 2 års present :) en eldriven motorcykel gissa om gossen lyste upp :) Så idag blir det vara ute en massa =)

• shadowstorm
    partouze skrev 2011-07-29 12:16:11 följande:
    Är i vecka 16+2 idag å för en vecka sen såg ja att de kommit lite mjölk. Idag rinner de, fick en fläck på tröjan . Är det vanligt att de gör de så tidigt med första barnet?
    I vecka 20 men sonen använde jag inlägg i BH redan. och nu har mina börja små läcka TYVÄRR och jag är i vecka 17! så snart är det fram med inläggen igen. :P
  • shadowstorm
    Frökenolson skrev 2011-07-29 18:04:44 följande:
    vi kollade ej kön, men läkaren sa han till bebisen först, sen eller ja hon.....
    en bm började undersökningen och sen kom läkaren in.
    Men jag tror de säger han när man är på ul. Vet de flesta som jag frågat iaf här i sundsvall har fått höra han under undersökningen även fast de fastställt att det är en hon ;)
  • shadowstorm

pojke: alexander flicka: Amelija fast sist fick inte sonen namnet vi hade bestämt jag ändra mig efter förlossningen och sa åt sambon min. JAG bestämmer namn bara så du vet, jag har legat här i 38 timmar jag förtjänar välja namn hahaha...så det gjorde jag också ;)

• shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-07-30 20:33:19 följande:
    16 dagar kvar till Rul nedräkning pågår
    Det närmar sig :) Vilken tid har du?
  • shadowstorm
    curiosa skrev 2011-07-31 09:18:55 följande:
    Ja nu är det bara två dagar kvar till Rul för våran del. På onsdag kl 8.30 ska vi vara iväg.
    Längtar med skräck blandad förtjusning.
    Nu har ju vi gjort 3 vul och ett ul innan men då har det ju bara vart för att se att den lever.. Nu ska de ju se att allt finns på plats och ser bra ut oxå.

Jag känner av den stort sett dagligen med små buffar.

v 17+1 idag och jag fattar verkligen inte var tiden tagit vägen....
    Du är allstå i vecka 18? eller 17? Va tidigt du får göra UL. Här måste man passerat 17+6 (vecka 19) och då lägger de gärna på några extra dagar plus det. Jag gör i (18+4) Så nästan i min 20.de vecka, men häruppe vill de göra sent eftersom de säger de ser bättre då...jobbigt vänta :P
  • shadowstorm
    minneli skrev 2011-07-31 11:30:05 följande:
    Ja jag ska göra rul om en vecka och det är en dag innan jag går in i vecka 20. Så jobbigt att vänta så länge på något man verkligen verkligen vill göra!
    ja det håller jag med om :) Men den som väntar på nåt gott väntar ju aaaalltid förlänge ;)

Sist blev jag flyttad 8 dagar åt fel håll, så ganska redo att bli flyttad denna gång också.
  • shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-07-31 12:24:03 följande:
    13:00 är det dax vilken tid ska ni dit?

15 dagar kvar  
    11.30 här :) ...kommer gå snabbt...jag tycker verkligen inte tiden går sakta, men det tyckte jag när jag vänta första. Nu hinner jag inte ens med så är det en  ny vecka...hej och hå...Men inte så konstigt jag har ingen tid för att sitta och vänta att dagarna går om man säger så...hehe..tyckte nyss dagen börja och att man varit ute en liten stund i lekparken med sonen paang så har det gått 4-5 timmar
  • shadowstorm
    curiosa skrev 2011-07-31 22:10:00 följande:
    Eftersom jag är 17 fullgångna veckor +1 dag så är jag ju i vecka 18.
    Och just vecka 18 är det som mest optimalt att göra ul för då är alla foster lika stora. Men sen om de räknar 18 fullgångna eller i vecka 18 vet jag inte.
    Jag tog iallafall och boka då jag var ledig och det var nu eller i v 20 och då var det på tok för sent sa de här.
    vi här får ju våra tider av BM som kollar igenom när det passar att gå dit. säkert olika i landstingen. Sen räknar de gärna över flera dagar eftersom det är mycket vanligt man blir flyttad bakåt =P ...och är man här inte längre gången än 17+6 så får man ett nytt RUL.
Svar på tråden Januaribebis 2012