Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Västeråsmamman skrev 2011-08-01 11:38:02 följande:
    Har varit på rul nu. Allt var jättebra. Blev dock flyttad en hel vecka till den 11 januari istf 4:e. Känns lite trist att gå om en vecka men i det stora hela så spelar det inte så stor roll.
    Tyvärr blev bilderna rätt suddiga bebben ligger långt ned och ärren från de tidigare snitten skymmer. Men det viktigaste var ju att allt var ok.
    samma som mig då :) fast jag kommer bli flyttad...har så sen äl. trist ni inte fick nån bra bild men skönt att allt var bra :)

Men du måste inte ta om rul? Tänkte du är ju nu på 16+4
  • shadowstorm
    Niins skrev 2011-08-01 15:22:30 följande:
    Vi är i chock!!! Vi ska ha tvillingar!! Antagligen enäggs!!! Ska tillbaka om en vecka och kolla igen!! Men allt såg bra ut!!
    Ooj :) GRATTIS :) Vet ni vad ni väntar också? :)
  • shadowstorm

Nu blir det sängen, min trötthet har ännu inte gett med sig...men tror mycket beror på värmen :(

• shadowstorm
    LillaEko skrev 2011-08-01 22:02:25 följande:
    Irriterad!
    Har haft en lång dag bakom oss med sista paddelstreckan och nu en lång resa hem, äntligen hemkomna.
    Det första min man gör är att unnar sig ett glas vin i soffan.
    Han har ingen som helst tanke på att han läskar mig eller att jag som vanligt sitter och drickervatten.
    Vid sådana här dagar brukade vi unna oss ett glas tillsammans innan man stupade i säng. Har påpekat innan att det stör mig att han gör det när jag måste avstå.
    Kan det inte räcka om han får ta det när vi går bort, har gäster eller vid speciella tillfällen nu när VI väntar barn???
    Är det jag som är extremt gnällig eller hur känner ni andra när er respektive dricker nu när ni avstår.
    Jag mår dessutom extremt illa av den sura vindoften, vilket han också vet, och ändå kan han inte avstå.

Stör mig inte....fast han får hålla sig till lättöl-mellanöl vill ha han NYKTER hehe enda krav jag har. Nu hela sommaren blir det ju MÅNGA öl så jag orkar inte hålla på och gå och bry mig om sånt. Klart jag  varit sugen men det var värre när jag vänta sonen! Eftersom då gick jag från partyprinsessa till gravid =P. Nu har jag hunnit vara mamma och gravid en gång redan så känns som jag inte bryr mig lika mycket längre...Kommer ta igen det sen ;) haha....Och då är det han som sitter hemma nykter :D
  • shadowstorm
    LillaEko skrev 2011-08-02 08:30:36 följande:
    Hihi, kul att läsa hur irriterad man kan bli i stundens hetta. Idag tycker jag inte alls att det var så farligt egentligen.
    Mer kanske just det där "sociala myset". Men annars saknar jag inte vin alls.
    Öl saknade jag massa när grillningen började. Men då överraskade mannen mig med alkoholfria som smakade riktigt bra. Har även hittat alkoholfria på lidl som smakar riktigt bra.

Såg att ni diskuterade  om när ni fick göra rul, jag kommer vara i v 20 (19+3) den 15 aug. Tror jag kommer hamna runt detta datum med ev 2 dagar fram. Här får man inte veta kön, men det vill vi inte ändå.
    Jasså har du också RUL 15 aug :) bara 13 dagar kvar då :)
  • shadowstorm
    curiosa skrev 2011-08-03 09:52:00 följande:
    Redan hemma från RUL och allt såg bara bra ut:)
    Nytt datum blev 11 januari och det är jag nöjd över för då hamna vi lite längre in på rätt sida nyår.
    :) Grattis till ett lyckat rul :) vad hade du får BF innan?
  • shadowstorm
    chicopico skrev 2011-08-03 11:20:49 följande:
    Rul om en timme nu spännande!
    ååh avis :) men baaara 12 dagar kvar här :P
  • shadowstorm
    Sussolita skrev 2011-08-04 10:10:43 följande:
    Nu har vi varit på RUL allt såg jättebra ut och den lill* mår kanon där h*n ligger :) vinkade å sprattlade för mamma och pappa så himla lyckliga vi är!! :)
    Grattis till ett lyckat RUL :)
  • shadowstorm

Då går man in i vecka 18 idag. Men jag skulle inte påstå att det syns på magen haha...Men som sagt gör mig detsamma ganska skönt att inte ha en stor mage när jag sitter så mycket på golvet med sonen.

• shadowstorm

Jag känner min livmoderkant strax vid navel eller mitten av min navel skulle jag nog säga. Och inatt när jag vakna för gå upp och kissa så var bebisen vaken och jag la handen på magen och poff så kom flera små sparkar på rad, mysigt :)

Och usch va tidigt sammandragningarna börja denna gång :( Sist börja dem efter vecka 22-23 nu börja dem i vecka 15!! Och jag tycker de bara blir mer och mer...men så är det. Sist jag var gravid hade jag förvärkar KRAFTIGA förvärkar i över 2 månaders tid innan BF men ändå gick jag till vecka 42 :P

Svar på tråden Januaribebis 2012