• fabler

Januaribebis 2012

APEW skrev 2011-08-20 20:46:56 följande:

Ska på RUL på måndag, och ber dem kolla lite extra att allt är ok.

Jag tycker oron över att något är fel, och alla knäppa krämpor man får, förtar lyckan över att vara gravid.
    Jag trivs inte alls, och önskar att jag kunde trycka på en knapp för att komma till Januari och slippa en lång graviditet.
    Hade gärna bett storken komma.
    Är det bara jag som känner så?

med sonen var de bara sista veckorna jag önskade att de va över, men som de känns nu så kommer de komma tidigare denna grav. tyvärr.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    AnnaLovis skrev 2011-08-22 08:14:27 följande:
     Har också moderkakan i framvägg, kände ingenting fram till v. 18-19. Är nu i 19+ 2. Känner mest av på kvällarna.  Tycker också att v 24 känns sent, men ringde min BM och fick inte än tid förrän v. 24 jag med! Sedan efter det blir det mer regelbundna besök. Så bara att försöka behålla lugnet och njuta av buffarna inifrån magen då Glad

En liten fråga till er; Är ni rädda för att ta i, tunga lyft etc? Kan det göra någon skada?  Vi håller på att renovera här hemma och jag hjälper till med det jag kan, gärna lite till eftersom man är så envis. Har hittils haft en oförskämt bra gravididet och har inga krämpor alls..

Ha en skön måndag!
    Jag lyfte tungt när jag va gravid med sonen och även nu. När jag va gravid med sonen flyttade vi till lägenheten vi bor i nu... och nu håller vi ju på att flytta till hus så då bär jag kartonger. Däremot avstod jag att va med och lyfta våran nya kyl, frys, tvättmaskin och torktumlare som vi hämtade hem igår. Så lagomt tunga grejer bär jag i alla fall.

Då va man hemma på första vab dagen idag, sonen är genom förkyld.
  • fabler
    zatori skrev 2011-08-22 10:21:49 följande:
    Tack så mycket fina ni! <3

Förresten, en fråga, har ni hört någonting om att man gärna ska ha druckit mycket och ha urin i blåsan för att ultraljudsundersökningen ska bli så skarp och bra som möjligt? Jag har hört det på flera ställen, men på min kallelse står ingenting sådant?
    på min stod de heller ingenting och jag kissade precis innan jag gick in och då sa dem heller inget och de syntes bra ändå. Däremot stod de så på min kallelese med sonen för snart 4år sedan så de kan ha och göra med utrustningen.

Lycka till idag!!!!
  • fabler
    JennieP skrev 2011-08-22 12:06:04 följande:
    Hämtade gratisboxen på apoteksgruppen idag när jag ändå var där. Lite nappar, en sked, sebamed grejor Föräldrar
    ååå jag måste komma ihåg att hämta min med. Har lite andra gratis grejer att hämta oxå bara jag hittar kupongerna... vet att jag la dem på ett bra ställe.

Idag kom mitt stödbälte från mimundus men jag har inte kunnat hämta ut de än eftersom jag är hemma med sonen. Blir att hämta de när sambon kommer hem från jobbet.
  • fabler
    zatori skrev 2011-08-22 15:01:55 följande:
    Nu har vi kommit hem. Allt såg fint ut med liten och alla organ satt där de skulle och hjärtat pickade på. Hjärta
    Vi blev inte flyttade, så BF är 22 Januari.
    Vi vill ju inte ta reda på kön, men först tyckte jag att jag råkade se en liten pung, sen några minuter senare tyckte jag att det såg ut att vara en flicka. Så jag vet fortfarande inte, men känslan säger fortfarande pojke! :)

Frågade om hur moderkakan låg, och den låg tydligen i bakvägg. Hon sa att det inte är ovanligt för förstföderskor att inte känna något förrän halva graviditeten gått, även om man inte har moderkakakn i framvägg. Jag tror att jag kanske kände något igår kväll när jag hade lagt mig, men är absolut inte säker. Det kändes typ som små bubblor i magen, långt ner på vänster sida. Ungefär som sprakande kolsyra. Låter det konstigt? Hehe. Flera gånger kände jag denna bubblande känsla. Kan det ha varit bebisen? 

NU ska jag slappna av och njuta av graviditeten. Tack för allt ert stöd idag flickor!
    jag har inte varit helt säker på att de varit bebisen jag kännt innan ul nån av ggr men efter ul så har jag känt bebisen massor så de kommer säkert du med göra nu.
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-08-23 05:32:02 följande:
    Lycka till på rul idag.
    Segt att vakna, men är väl bara att försöka dra sig ur sängen nu och ge sig ut med hunden en timme!
    Men som tur är vet mitt undermedvetna att det är skönt bara vi kommer ut.

Hihi, bara 18,5 vecka kvar till bf :)
    huvva, själv hade jag svårt att ta mig ur sängen när sonen ville gå upp vid sju. Tur jag skulle va hemma med  han idag för annars hade jag fått lov att gå upp kl sex för att hinna med tåget.

Igår var vi till huset och slet bort lite lister och ställde in våran nya kyl o frys i köket, ska bli så kul och få flytta in där.
  • fabler
    Pebbles82 skrev 2011-08-23 08:26:15 följande:
    Tänk vad spännande med hus! Har alltid sagt att jag inte vill bo i annat än lägenhet, men det börjar krypa lite i skinnet nu... ;) 
    Ja vi har köpt ett hus med en lagom stor trädgård så de finns plats att leka men den tar inte så lång tid att klippa gräset. Vi har ju dock köpt ett hus som kräver en hel del renovering men vi börjar med nedervåningen för övervåningen kommer vi inte behöva förrens bebisen behöver eget rum. Och övervåningen går fortfarande att nytta så de kommer få vara lekrum för sonen till och börja med då hans rum inte kommer rymma alla hans leksaker.
    Men ska väl erkänna att jag här om natten låg och tänkte " vad har vi gett oss in på... vad är de för fel att bo i våran trea resten av livet". Men jag vet själv svaret och de e dessa förbannade trappor då vi bor tre trappor (två våningar) upp utan hiss och jag vägrar släpa en vagn upp och ner för dessa trappor igen och då samtidigt försöka få med sig en trottsig son upp... näää tack.
  • fabler
    Pebbles82 skrev 2011-08-23 10:18:23 följande:
    Låter ju faktiskt helt underbart! Huset blir ju mycket trevligare om man får sätta egen prägel på det sen! ;) 

Nu bor ju vi i ett sånt där område som det är skitdyrt (ett radhus här går väl på 4-5 mille plus månadsavgift) att köpa något i, så vi får nog snällt bo kvar i vår lägenhet tills dess att vi kommit överrens om att vi är redo att lämna Stockholm bakom oss. Lär nog inte dröja så länge tror jag! 

Jag tycker det är jobbigt att släpa med barnvagn och vi har ändå stoor hiss... 
    Ja de blir ju trevligare när de är klart och man slipper allt slipdamm !
    Ja husen här är aningens billigare vårat betala vi 1.150.000 och de är 133kvm.

Nej om man skulle ta och försöka börja göra nån lunch till mig och sonen. Tror de får bli rotmos och fiskkaker.
  • fabler
    Syoss skrev 2011-08-23 12:02:55 följande:
    Vi har också nyss köpt hus :) Vi får tillgång den 1:a september men vi har inte fått vår lägenhet såld än så vi har inte så bråttom med flytt, vilket känns både bra och dåligt. Lägenheten måste ju bli såld men eftersom det är billigare att bo i lägenheten så kommer vi bo kvar här ett tag till och istället börja måla och tapetsera lite i huset så länge :) Känns dock tråkigt att stå med dubbla hyror :/
    Jag har aldrig bott i hus under mina livsår så det ska bli spännande! :) 
    Vi har "fördelen" att vi bor i hyreslägenhet, så de va bara att säga upp den. Vi har den till sista september så vi har två månader att göra klar och flytta in och de känns skönt. I alla fall eftersom sambon blev sjuk i 1.5vecka så hade vi behövt flyttat till sista augusti hade jag haft rejäl panik nu. Vi har ju inte börjat packa seriöst i lägenheten än.
  • fabler
    pernillis skrev 2011-08-23 18:32:12 följande:
    Har idag varit på RUL och sett min lilla flicka (!!!!) och är jättelycklig. När jag såg min skrutta så fick jag en sådan styrka och har äntligen bestämt mig för att ta steget ifrån hennes pappa som mest drar ner mig just nu. Så jag önskar och behöver all styrka jag kan få att ta mig igenom detta. Är livrädd men jag måste tänka på vad som är bäst för mig och min lilla. 
    Det är ett stort beslut men det är bra att du tänker på vad som är bäst för dig och flickan. Kram
Svar på tråden Januaribebis 2012