• fabler

Januaribebis 2012

Jag hann inte ta mig ur soffan innan jag slumrade till.

Idag är de flera som tror att jag kommer föda... men än verkar de inte som de i alla fall. den verkar trivas bra där inne så de blir nog ingen bebis förrens nästa veckan.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Shadowstorm undra vad som hände kl 4 inatt egentligen eftersom både din och min son vaknade då. Jag fick i och för sig min att somna om efter 30min men ändå.

• fabler
    doriah skrev 2012-01-06 12:20:47 följande:
    Lustigt, min lilltjej kom också upp vid 4 i morse - hon somnade om direkt, men inte jag! Men sen sov båda tjejerna till 7 så det är helt ok
    haha vad häftigt! och samtidigt lite läskigt. Min sov till åtta sen så jag var riktigt nöjd!
  • fabler

Ja i mitt förlossningsbrev är de just kring amningen som de kommer in mest känslor och där jag markerar hårt. Jag har ett ärr på min bröstvårta pga att sonen sög fel och de blev ett köttsår men alla idioter man pratade med och grinade i telefonen när man väl tog sig mod att ringa sa "de ska göra ont" efter 2.5månad tittade bvc sköterskan på de och då började jag pumpa de bröstet istället för att se om de läkte men de gjorde de inte så när sonen va 3.5 och jag hade krånglat och grejer och ammat och gett ersättning så sket jag i amningen och gav bara ersättning. Jag kommer försöka även denna gång men enbart lyssna till mig själv den här gången.

• fabler

Grattis missT!

Här har jag haft nån förvärk nu sen middagen och de känns precis som de första värkarna jag hade med sonen. De sjuka är att dem kände jag samma tid då alltså när vi satt och åt middag dagen efter BF. Så får väl se om dem återkommer nu för att imorgon ge sig... för att sen komma tillbaka natten till söndag så föds bebis på söndag. Men de kan ju lika gärna ge sig och va borta längre....!

• fabler

Kan tala om att när jag skulle föda sonen så var jag sten säker på att jag skulle föda ståendes på knä lutad mot pilatesboll.... min STORA besvikelse var då jag fick kramp i låren och kunde inte stå på knä utan 4personer fick lov att hjälpas åt och vända på mig så jag hamna halvsittandes istället.

• fabler

Loppan81: Usch då. Förstår du då önskar du får gå över så de hinner läka.

Här är de nått på G sen om de är början på förlossning eller början på att bebisen bara ska jäklas kan jag inte svara på än. Med sonen så hade jag samma känsla med återkommande förvärkar exakt den här dagen och tiden så vid midnatt åkte vi in till förlossningen för att då få nått och sova på. Sen var de lugnt och vi åkte hem för att sedan morgon därpå åka tillbaka och på em. föddes sonen. Och han föddes 40+2 och de är de på söndag för oss. Spännande och se om de blir lika nu, även om jag inte kommer åka in till förlossningen för bara dessa förvärkar.

• fabler
    bumbi 84 skrev 2012-01-06 21:36:36 följande:
    I morgon får inte liten titta ut för då fyller mellan tjejjen 3 år
    Då hoppas vi de inte blir imorgon.
    Min moster hoppades att bebisen skulle komma idag för då fyllde hon år. Men nu har vi ingen släkting förrens min födelsedag och den 9feb så där är de riskfritt. Däremot tror jag att min syster som är beräknad 5feb kommer få på min födelsedag.
  • fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-06 21:54:55 följande:
    Grattis Miss T =)

Ames: jasså är det på G nu? :) Späännande :D
    jag har lite svårt att tro de bara, för ingen förlossning är ju de andre lik.... så då borde de inte börja på exakt samma sätt ! Men nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att få sova lite i alla fall om de nu är så att bebisen tänker komma ut snart.
  • fabler

Våran lilla flicka kom imorse 7.29! När jag igår stängde av datorn och reste mig ur soffan så gick vattnet så då åkte vi in för koll och blev kvar. Har sovit knappt 1.5 timme inatt. Är kvar på förlossningen och väntar på barnläkaren sen hoppas vi få åka hem för det är magsjuka på bb.

• fabler
    roxylady skrev 2012-01-07 17:25:08 följande:
    Grattis!!!! Vad mysigt!! Nalle
    Åh nej gör det?!? Hoppas min bebis inte vill ut precis just nu då.. att kräkas första dagarna med hög feber skulle ju vara förjävligt.. fick du liberoväskan där uppe nu??
    Nej bara baby bag väskan där de e pampersblöjor och annat smått och gott. Nu är hela familjen hemma och vi ska nu SOVA!
  • fabler

imorgon är de full måne och enligt rön så föds de fler bebisar då. Får se hur många av er som föder då

• fabler
    GoodEnough mom skrev 2012-01-08 15:25:36 följande:
    Stämmer det då? Någon här som fått bebis när det varit fullmåne? Jag hoppas ju då jag har BF i morgon och väldigt gärna vill träffa liten :) Hade varit kul om det kunde stämma!
    rön är alltid rön finns inget statistiskt underlag, inte vad de visste på förlossningen i alla fall. Dem hade nämligen markerat varenda dag de är fullmåne under året så därför frågade vi.
  • fabler

vad spännande och se om fullmånens inverkan visar sig fungera i den här tråden !

• fabler

de va så bra nu när vi åkte in 23 och Linnéa va ute 7.30 inte så många som visste mer än min mamma, syster och låtsas pappa och de för att syrran körde hem mamma till oss.

• fabler

Shadowstorm: vad är de nu då?

Svar på tråden Januaribebis 2012