• fabler

Januaribebis 2012

vad glad jag blev över att hitta denna tråd. Har bf 7 januari och har väl till och från försökt titta om de finns nån tråd för bf jan 2012 men inte hittat er förrens nu. Är mitt andra barn.

Ser att ni skrivit om ifall man berättat på jobbet och hos min vet mina kollegor och chef men inte min personal, det syns nu på mig men då jag gick in i v. 12 nu och vi hade sista p-mötet förra veckan ville jag inget säga. Ville passera v.12 innan jag berättar för personalen, så några kommer se de när semestrarna är slut och en del kommer få veta innan jag själv går på semester.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler

liiv Vad synd att du har så långt till gyn för nu bara du på oro som inte är nå bra. Jag har blött lite till och från denna graviditet men inga mängder så än oroar jag mig inte.

• fabler

blir så avis på er som får vul är är de rul man får vänta på. Men så dåligt som jag mår så är jag inte ett dugg orolig.

sugen på nån speciell mat, jag är sugen på allt tills de e dags att äta då är de knappt nått som går ner förutom kräm och fruktsoppor. Just nu äter jag mat från sambons jobb och inser att de e himla tur man har rabatt för jag åt knappt nått.

• fabler
    anmaelli skrev 2011-06-22 19:17:21 följande:
    Alltså, jag vet att jag är nojig nu... men jag mår knappt illa alls längre, och jag är bara i v10 (9+0)?
    BM sa förra veckan att illamåendet brukade vara som värst i v.10 för att sedan avta...

Så nu är jag orolig att det är något fel... jag har också haft tendenser till gulaktiga flytningar idag och igår, men det krävs en ordentlig analys av toalettpappret för att se det...  har annars inte haft den minsta flytning sen jag blev gravid. Har vanligtvis känsliga slemhinnor så jag brukar ha mellanblödningar, men är iaf glad att jag sluppit det hittils.

Nån mer som har det så och tror ni det är något att oroa sig för?

Kan inte de här första veckorna gå FORT SOM ATTAN!

tror inte du behöver vara orolig. Jag mådde prima hela min förra grav utan minsta lilla illamående eller nånting förrens jag va i v.36 då jag fick ont i handlederna av all vätska. Och flytningarna behöver du nog inte oroa dig för, annat är om du blöder och då inte en liten mellan blödning utan mer än så. Se de possitivt att du mår bra istället, jag hade hellre haft de så igen än som de är nu med illamående, trötthet och huvudvärk.
  • fabler
    twistedtofit skrev 2011-06-22 19:58:35 följande:
    Jag beställde mammajeans från H&M idag på rea för 199 kr och en snygg kjol som också var halva priset på!. Gå in på dam och tex "toppar" eller "jeans" sen finns MAMA som underkategori.
    härligt när man kan handla på rea.
  • fabler
    Marsätt skrev 2011-06-22 20:38:46 följande:
    Då har vi berättat för barnen. Dom vart jätteglada. Olivia som snart blir 7 trodde inte på oss utan sa: Mamma ni skojar eller hur? Hur kan ni veta det?
    rolig kommentar och roligt att dem blev jätteglada.

När vi berätta för sonen så ryckte han mest på axlarna, detta visste han ju redan han har pratat om att han ska få en lillebror ända sen i påskas... han visste alltså innan vi själva visste !
  • fabler
    Alltochinget skrev 2011-06-22 21:10:06 följande:
    Jag måste alltid gå upp en gång på natten för att kissa. Vaknar och är akut kissnödig! Och på morgonen när jag vaknar får jag springa till toan igen för att kissa.

Men har aldrig känt någon "växtvärk" denna graviditet. Måste man göra det? Börjar bli orolig om jag fått ett MA... Har alla ni andra växtvärk? Hur känns det?
    ingen växtvärk här.
  • fabler

Elisabeth1984 kan inte hjälpa dig men tyckte de va lite roligt med ditt namn då ett av mina mellan namn är elisabeth och jag är född 1984 och min som är också tre, född mars 08. Jag mår också mycket sämre denna graviditet än förra.

• fabler
    Missoctober88 skrev 2011-06-23 20:26:47 följande:
    Nu har jag börjat repa mig efter missfallet som ledde till komplikationer, vart inlagd på sjukhus för det bara forsade blod. Pratade med världens otrevligaste sjuksköterska som sa att allt jag upplevde var normalt, vilket det inte var för då hade de inte lagt in mig. 

Jag önskar er alla ett stort lycka till.

Nu lämnar jag tråden. 
    En jätte kram till dig.
  • fabler
    Carolaj83 skrev 2011-06-23 22:27:33 följande:
    åhhh förbereder morgondagens tårta, gjort egengjord vanlij kräm, så jävla god, får låsa in den för att inte äta upp allt innan
    haha kan tänka mig de. själv har jag överlåtit bakandet till min mamma för att undvika att äta upp ingredienserna innan tårtan blev klar.

Nej nu ska man ta och sova så man orkar med morgon dagens firande.
Svar på tråden Januaribebis 2012