• fabler

Januaribebis 2012

vi kommer köpa nytt babyskydd till denna bebis då vi hoppas på att få ett syskon sen ganska tätt. Till sonen lånade vi ett men de va bra för vi hade inte kunnat ha de till alla tre barnen ändå. Man ska ju bara ha babyskyddet i fem år.

Igår var vi i vårat hus och slet ut 4 heltäckningsmattor och rev tapeter i två rum. Idag ska vi nog spackla väggarna i två rum och eventuellt börja kolla seriöst på färg till de två rummen. Dem ska agera sovrum till oss tills våran övervåning är klar och när den är klar ska de sovrummet jag och sambon sover i bli lekrum och de rummet sonen sover i ska bli datarum. Så de gäller att välja färg i vårat sovrum som med lite mer färg och lätta medel förvandla de till ett roligt lekrum. Jag funderar på att hitta nån blå färg som sen ska få bli himmel så målar vi dit antingen grönt (gräs) eller mörkare blå (vatten) på nedre delen sen så köper vi stickers för att piffa rummet med antingen djungeltema, biltema eller havstema.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Minelli: en jätte kram till dig! Helt plötsligt blev jag väldigt orolig inför fredag när vi ska på rul.

Nu ska jag klä på sonen så ska vi ta en promenad ner till färg affären och se om vi hittar nå tapeter vi vill ha i våra rum. Vi ska ha två rum på nedervåningen till och börja med som sen ska bli lekrum och datarum och helst vill jag slippa börja tapetsera om nästa år då vi förhoppningsvis är klar med våra rum på övervåningen... så de är inte lätt att välja tapet. Eller de rum som sonen ska sova i som sen ska bli datarum blir de nog ljusblå och vitrandiga tapeter i, för de kvittar ju vad man har i ett datarum. Men rummet som jag och sambon ska sova i som sen ska va lekrum är svårare.

• fabler
    Mamma till W skrev 2011-08-09 19:56:10 följande:
    Är du här och smyger men gick då in på din sida så GRATTIS vännen!!!!!!!!!!!!
  • fabler

Minneli: beklagar verkligen och hoppas du blir gravid så snart ni vill och orkar.

• fabler
    Mamma till W skrev 2011-08-10 09:27:36 följande:
    ames: ja jag är inne och smyger- måste ju se om ni varit på rul. :) är ju nyfiken.
    på fredag kl 9.30!!

RaraS: Ja själv förstår jag inte hur ensamstående orkar och blir väldigt imponerad av att få det att gå ihop med graviditet och barn. Jag har i alla fall en sambo som låter mig sova vissa mornar (vi brukar gå upp varannan men oftast får jag sova fler). Och han fixar och donar hemma och nu är han i huset och renoverar och då är jag med sonen. Annars hade nog även jag brytit ihop. Men får väl se hur det kommer funka när jag börjar jobba. Har i alla fall nedräkning då de bara är 17 arbetsveckor kvar sen kommer jag gå hem på föräldraledigt en månad innan bebisen är beräknad.
  • fabler
    Marsätt skrev 2011-08-11 07:51:08 följande:
    Fyy vad jag är nervös.. har mitt ul i dag kl 10:30.
    vad spännande men förstår din nervositet. Jag är med skit nervös och vi har vårat ul imorgon 9.30. Men idag kommer jag inte hinna tänka efter kl 11 för då ska vi va på banken och lägga upp sparande åt hela familjen sen ska jag skynda mig att hämta sonen efter de för 12.30 ska jag hämta upp tre brudar för att bege mig mot dagens möhippa som ska gå av stapeln för min bästa vän.
  • fabler

Jag älskar alla skaldjur så även kräftor.

Liina87: Ser dem könet på våran bebis så vill vi veta, men vi tänker inte göra nått extra ul för att få reda på de.

Ojoj sitter och skriver ner allt jag vill handla från me&i, måste nog ta bort lite tror jag. Är uppe i ca 4500, ska försöka banta ner de till 3000 i alla fall.

• fabler
    shadowstorm skrev 2011-08-11 09:39:39 följande:
    Får jag fråga vad du sitter och beställer då ? :)
    Efter att jag tagit bort autumn tröja, mushrooms tröja, sweatjacket, baggy sweatpants svarta, autumn body, CB zebra striped sweet card.

Så blev de detta kvar

Slim sweatjeans stl L, tunic with kurbits stl L, hat with butterfly stl 3, peekaboo chicken stl 110/116, owls stl 110/116, canvaspants 110/116, owl body stl 50/56, pants with paw at back stl 62/68, pants with owl in the pocket stl 50/56, CB zebra ribtee 62/68 och 110/116 och CB zebra striped tights 62/68

• fabler

Carolaj83: ja jag räknar med att de kommer dröja innan bebisen kan ha dem har vårens bruna harem hemma och dem är mer som stl 68 än 50/56.

• fabler

De va några som skrev att dem va från dalarna, minns inte vilka då jag läst ikapp massa sidor. Jag är från borlänge!

Svar på tråden Januaribebis 2012