• fabler

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-07-25 23:52:34 följande:
    Jag har inte heller varit det än.. i med att det är ju faktiskt 6 månader kvar.. men man kan inte låta bli att tänka på det när man får en hel jobbig berättelse berättad :S
    När jag va gravid med sonen så tänkte jag för varje hemsk berättelse att det minimerade chansen för mig för att få en skräck förlossning för jag intala mig själv att oddsen för att det jag fick höra skulle ske två ggr månste va minimala. Och då fick jag höra en av de värsta historierna man kan tänka sig men som ändå slutade lyckligt från en av mina dåvarande studiekompisar, hon har idag endast ett barn och kommer aldrig skaffa mer.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Min höst shopping till bebisen blir på underbara barnmässan i sthlm i oktober. Då ska de handlas syskon matchningar till sonen och bebisen.

Nu ska jag och sonen ut i skogen och leta blåbär.

• fabler
    twistedtofit skrev 2011-07-26 21:21:12 följande:
    En knäpp fråga.. Tar de grav test på inskrivningen? Tänk om man bara missuppfattat allt och är skengravid!!
    man lämnar ju både urinprov och blodprov så nog kan dem se om man är gravid eller ej.
  • fabler
    Marsätt skrev 2011-07-27 09:53:23 följande:
    Nu har vi packat bilen, så nu börjar vår semstertripp. Blir en tur till Stockholm, Vimmerby och sen uppåt igen hem till härliga Jämtland.. Barnen är förväntasfulla och glada.
    Vi ska till vimmerby onsdag och torsdag nästa vecka. Vi börjar vår tripp på måndag då vi åker till varberg, sen till vimmerby och sen till växjö för att sen åka hem igen. Så denna semester blir de städer på V !
  • fabler

Sonen hade 56 när han föddes var 51 lång och vägde 3640g men han hade nog kunnat ha 50 i byxor men bodysen satt precis så då körde vi på 56 direkt.

• fabler

Lillbumbin: vad jobbigt för  dig. Det är synd att din sambo inte har någon förståelse för hur viktigt det är att man sätter gemensamma gränser och håller sig till dem.

• fabler
    lillbumbin skrev 2011-07-28 20:59:24 följande:

Här är våran lilla bebis,allt var som det skulle och fick bfdatumet 28/12..En liten busig kille är det vad vi väntar! och jag som bara  trodde jag skulle kunna få flickor!=) men där ser man,handlat lite kläder idag väldigt fina killkläder!=) och en snutte!=)
    åå vad mysigt med en liten kille!!
  • fabler
    jessielarsson skrev 2011-07-28 21:27:23 följande:
    Gud vad sugen jag blev på att ta reda på vad jag väntar. Ska inte göra det, men vad roligt det hade varit att få reda på det.
    Idag när jag började fundera ut vad vi skulle ha för möbler i nya barnrummet, och då tänkte jag att jag ville ha en vit byrå, för det passar så bra till det lite rosa som kommer att vara där inne. Rosa!!!?? Tänkte jag sen. Jaha ja men det kanske det är, en liten tjej. Det hade ju varit mysigt förstås. Lite rosa kläder och fina kalasbyxor.
    Men när jag tänker lillasyster så blir det fel, då känns det bättre med lillebror. Den som lever får se, längtar iaf till förlossnignen.
    nu gjorde du mig lite sugen på en liten flicka. Jag har alltid tänkt att jag bara kommer få söner men ju närmare UL jag kommer desto mer hoppas jag på att få se en liten tjej även om jag har svårt att tro att de kommer va så.
  • fabler

Innan jag blev gravid denna gång trodde jag att jag skulle låta bli att kolla kön, men så fort jag blev gravid blev jag helt säker på att vi även denna gång ska kolla. Men vi får inte så mycket negativa kommentarer denna gång, dem avverkade vi med sonen. Jag är helt enkelt för nyfiken för att låta bli att kolla kön. De är ju ändå en överraskning på förlossning vad de är för en individ som kommer ut. Vi kommer nog även denna gång ha två namnförslag för att se vad bebisen ser ut att passa i.

• fabler

shadowstorm Jag tror också att dem säger han på ul oavsett. Har också hört flera säga att de sagt han.

Svar på tråden Januaribebis 2012