• fabler

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-10-01 12:13:22 följande:
    Någon som håller koll på alla dessa milstolpar i utvecklingen som man hört några diskutera om ibland? Tror inte jag kan en enda förutom v12 och v18. Men hört att det finns fler hela graviditeten ut. Någon som kan dem? Vore superschysst :)

Idag är man i v24 då. Hm tiden går ganska segt måste jag säga? ;) Men den som väntar på nått gott!
    jag är tyvärr inte till någon hjälp. Jag har bara haft v.12 som mål för att sen ha RUL, hemgång och BF men de e ju mina egna mål och inget jag läst mig till.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    twistedtofit skrev 2011-10-01 20:01:44 följande:
    Ang hårighet har jag hört en myt att det är ökat testosteron som ger mer hår = pojke i magen alltså!
    då kanske de ligger nått i de då eftersom jag var mer hårig med sonen.
  • fabler
    Carolaj83 skrev 2011-10-02 07:55:08 följande:
    jag börjar längta sjukt mycket efter julen, men har märkt att jag fort får ont av att gå runt i butiker, så jag har tjuvstartat min shopping av födelsedagspresenter o julklappar på nätet

ni som har barn innan, pratar ni mycket om det hemma?

min 5 åring är inte alls intreserad(pojke)

min 3 åring pratar jämt om det, vad vi/hon ska göra med bebisen, när den kommer o.s.v...hon berättar på förskolan att efter julafton kommer hennes bebis      
    vi pratar mycket med sonen (3.5år) och han berättar också gladeligen på fsk och för alla han möter att han ska få en lillasyster.

Jag har också börjat handla julklappar. Hoppas på att få lite mer fixat på underbara barn mässan om två veckor också.
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-10-02 08:53:19 följande:
    Spännande det där med extra behåring och ni som fått pojkar innan!

Idag ska vi fortsätta riva tapeter i "Enoks" framtida rum. Längtar helt sjukt efter att få börja inreda där.
    Ser fram emot den dagen jag med kan börja inreda... men de blir inte förrens om ett år tidigast. Idag finns inte ens rummet så de är lite svårt att inreda. Sonen och bebisen ska få helt nya rum då vi ska sätta upp två väggar på övervåningen som delar av vårat jätte stora allrum. Men bebisen får sova inne hos oss tills dess och sonen har de som sen ska bli datarum när de andra rummen är klara.
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-10-02 09:24:22 följande:
    Vårt babyproffs har kundkväll på ons så bi hoppas på lite fina erbjudanden.

Men började prata om vad man ska ha i vagnen. Täcke och kudde? Åkpåse? Båda? Är ju första barnet så många ??????
    till sonen hade vi täcke och kudde, nu blir de även fårskinnsfäll i botten. Sen är de jätte kallt får de bli nå filtar i så fall. Åkpåse blir de först när de är dags för sittdelen för våran del.
  • fabler

Ja oktober och november kommer gå seeegt graviditetesmässigt... men jobbmässigt kommer de gå för fort för jag ska hinna med alla medarbetarsamtal plus allt annat innan jag går hem.

• fabler
    Wicky81 skrev 2011-10-07 17:12:18 följande:
    Tack :)...jo jag ska kolla upp det mer tänkte jag....
    Dumt iofs att oroa sig för det nu när han inte ens är född än samt att det kommer dröja minst 4a år till kanske innan det märks.
    Men iom att jag lever med det och har erfarenhet som utomstående att se hur det är blir man orolig..Så helt fel att va mer insatt är det väl inte.
    Men nu ska jag njuta av min son därinne och längtar efter att få hålla honom..Så må adhd:n komma, han är min älskade son endå :D
    2-3års åldern kan man göra en utredning då de redan så tidigt syns tecken. Och kom ihåg att dem är MYCKET duktigare idag på detta område än när din man växte upp.
  • fabler
    Sunflower Sthlm skrev 2011-10-07 12:58:29 följande:
    Nån som har varit på Underbara Barn-mässan? Är den nåt att ha när man är gravid?
    MissT skrev 2011-10-07 13:03:39 följande:
    Det funderar jag också på....för jag är sugen på att åka dit. Är det fler som ska dit och har ni varit där tidigare?
    Jag ska dit och de är tredje gången för mig. Ska bli riktigt kul och få va gravid denna gång och få ta del av de erbjudanden som erbjuds gravida och även få gratis grejer som dem tidigare gett gravida när jag varit där. Jag åker mest dit för att få köpa billiga Nova star kläder till sonen men även andra märken och nu vill jag ha lite syskon matchning. Hoppas även på att dem ska ha mäss erbjudande på nån bilstol annars blir de att beställa en efter mässan.
  • fabler
    Carolaj83 skrev 2011-10-07 07:06:49 följande:
    just d på tisdag har jag meandi party här hemma har fått in 2 godingar till bebisar som jag SKA köpa en underbar filt + ett par sparkbyxor
    måste tyvärr göra dig besviken då både filten och sparkbyxorna tydligen är slut enligt me&i tråden här på fl.
  • fabler

wicky81: det är olika men vet dem som fått utredning så tidigt på sina barn. Det beror väl helt på vad barnets utveckling visar och där handlar de nog även om drivande föräldrar som vet vad dem pratar om. språkets utveckling är ju något du kan se på redan vid 3års ålder bland annat.

Svar på tråden Januaribebis 2012