• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • twistedtofit
    Syoss skrev 2012-01-27 13:13:04 följande:
    Vår fina Liam kom till oss den 22:e, BF+1 :)  Förlossningen gick bra och jag sprack ytterst lite, klarade mig med 6 spridda stygn. Dock så kom vi hem först igår. Läkaren som lade ryggbedövningen stack för långt in så det har läckt ut vätska. Vilket resulterade i en djävulsk huvudvärk, smärta och stelhet i rygg och nacke. Kunde knappt sitta upp dom första dagarna. Sen steg Liams gulsot-värden så vi fick bli kvar pga det också. Men han klarade sig utan behandling och jag har fått tabletter så vi fick alltså åka hem igår :) Ska försöka skriva ihop en förlossningsberättelse när tid finns :) Grattis till alla som fått sina bebisar!     

Stort grattis!! Drick kaffe - koffein är det som hjälper mot huvudvägen. Men det har de väl sagt!
  • Syoss
    twistedtofit skrev 2012-01-27 19:23:53 följande:

Stort grattis!! Drick kaffe - koffein är det som hjälper mot huvudvägen. Men det har de väl sagt!

Tack så mycket! :) Ja, jag trycker i mig både kaffe och cola. Fick även med mig koffeintabletter hem så huvudvärken är under kontroll för det mesta :)
  • Syoss
    Skåne85 skrev 2012-01-27 13:18:39 följande:
    Grattis syoss, fint namn ni valt. (heter min son på 2,5 också) :)
    Nu blev jag nervös över sprutan du fick för långt in.
    Tack! :) Det är jobbigt med huvudvärken och att inte kunna röra sig fullt ut pga stelheten i rygg/nacke men fick koffeintabletter med mig hem, så man överlever även om det är lite kämpigt :)  
  • Skåne85

Ok så det ska bli bättre med koffein tabletter?! Aldrig hört om ett sådant misstag innan o blev lite nervös för jag ska ha Eda när det är dags för mig!

• Syoss
    Skåne85 skrev 2012-01-27 21:49:10 följande:
    Ok så det ska bli bättre med koffein tabletter?! Aldrig hört om ett sådant misstag innan o blev lite nervös för jag ska ha Eda när det är dags för mig!

Jag rynkade också lite på näsan när dom sa att det behandlades med koffeintabletter. Men det är enormt effektivt och jag kände skillnad nästan med en gång. Jag gick från sängliggandes till att kunna vara uppe och röra på mig nästan som vanligt. Värken är som värst när man sitter/står så man vill bara ligga ner men tabletterna hjälper som sagt :) Jag tar 2 st 3ggr/dagen tillsammans med 2 panodil och 1 diklofenak varje gång. Jag har testat utan koffeinet också men värken försvinner inte enbart med dom andra tabletterna.

Jag hade heller inte hört talas om ett sånt misstag förrän narkosläkaren talade om det för mig, efter att jag fått bedövningen. Men det var absolut värt det! Visst avtog värkarna lite men det var underbart att kunna vila upp sig innan krystningen satte igång. Så bli inte avskrämd, det är inte så farligt som det kanske låter, tack vare tabletterna :)