-
Ja jag ska försöka. Det är så svårt att slappna av bara när det gick så dåligt förra gången när man trodde att allt var bra. Men hoppas att de närmsta 5 veckorna går fort så jag får komma på det där jäkla RULet;)coockiejar skrev 2011-07-21 16:22:15 följande:Empa86 - försök ta det lugnt. Det kan bara vara ett blodkärl som brustit utan att det har med bebisen att göra. Jag blödde en hel dag - rejält - och var säker på missfall men allt såg bra ut när jag var på ul. Hoppas allt lägger sig snart så du kan slappna av. -
Jag oroar mig inte till förlossningen, ser snarare fram emot det. Just nu känns det bara som en kul utmaning. Haha men fråga mig när det börjar bli dax så är det inte alls säkert att det blir samma sak. Jag vet ju inte alls vad jag gett mig in på egentligen

-
Beklagar verkligen Minneli! Styrkekram

Vi fick tid för vårat rul idag, det blir den 1/9. Är skit nervös redan nu att det ska vara något galet... -
Någon annan som är klarvaken och superhungrig vid halv fem på morgonen?

-
Åh, jag måste få beklaga mig lite...Jag är så orolig inför ultraljudet, jag har inte gått upp ett gram än och har inte kännt något liv från magen. Nu känns det som att jag är mer inställd på att vi inte ska få något bra besked och det känns så hämskt att ha massa negativa tankar bara.
Det känns som allt är så otroligt stressande just nu. Jag har inte fått tag i något nytt jobb än och det är jätte svårt att motivera mig själv att ligga på och söka när jag inte vet hur länge jag kan jobba. Jag vill inte tala om för någon arbetsgivare att jag ska ha barn förrens jag varit iväg på ul men det är ju jätte långt kvar till rul. Jag vill veta om pyret mår bra nu så att jag kan börja planera lite. -
Har tid den 1/9. Känns som en evighet men vet att det "bara" är 3 veckor kvar;) men det är oron som tär på mig så fruktansvärt...PrickenoGrodan skrev 2011-08-10 19:00:04 följande:När är RUL? -
Ojoj, här är en till från Dalarna
men emigrerade till Jämtland för ett par år sedan:D -
Jag jobbade tidigare som ekonom men sen vi flyttade tillbaka till sverige har jag varit arbetslös. Nu känns det som att det börjar dra ihop sig och vem vill anställa mig nu? Är sjukt less på att gå hemma själv hela dagarna!
-
Ja supertråkigt, och a-kassan strular en massa så några pengar får jag inte heller. Är det någon som vet om det är dumt att plugga precis innan man ska ha barn? Påverkas föräldrapenningen om man tar studielån? Måste göra något på dagarna, blir galen snart!nadia bk skrev 2011-08-18 10:45:50 följande:förstår dig,blev varslad i och med finanskrisen......sen gravid ingen anställning pga av det,sen mammaledig,
sen hade jag tur och fick vik i en mån under sommaren....nu gravid och oattraktiv på marknaden,kom in på skola i Trollhättan,men gå 5 mån och pendla 4 tim sammanlagt för att ändå missa en massa känns sådär.......så bara att bita ihop och gå hemma...lite tråkigt -
Åh nej! Beklagar så mycketNiins skrev 2011-08-18 11:47:18 följande:Tyvärr hände det som inte får hända i lördags 13/8, vattnet gick i v 19+4. 15/8 föddes våra tvillingar. En flicka och en pojke.
Finns inga svar på vad som kan ha gjort att jag öppnade mig och att vattnet gick, troligtvis nån infektion.
Hoppas kunna få svar när vi ska på återbesök.
Allt känns hopplöst och mörkt. Kommer man någonsin komma tillbaka?!?
Finns inga ord.. Hoppas ni får reda på varför det gick så fel och att ni kan återhämta er. Ta hand om varandra! Styrkekramar!