• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snösport
    curiosa skrev 2011-06-04 08:40:50 följande:
    v 9+0, idag går jag in i v10. Jippie.
    Till midsommar är jag v 12+0 :)
    Härligt , lyllo dej, dit vill jag snabbt som attan.  5 + 5 här låååångsamt och fortfarande inga symptom men brösten ändrar sej lite från extremfasta till lite "hängigare" eller tyngre.
  • minneli

Igår började jag må mer illa, kände mig spyfärdig och kunde inte ens äta kvällsfika... vilket har varit ett måste de senaste veckorna. Sen vaknade jag strax efter 12 av att de gjorde jätteont i magen. Fick panik.. gick och kissade och sen höll det i sig ett tag. Lyckades somna till några gånger och värken blev mindre men var fortfarande kvar. Var säker på att det skulle komma blod, men det kom inget blod.

Hur ont kan det egentligen göra att vara gravid? Kan inte komma ihåg att jag hade såhär ont när jag var gravid förra gången. Jag är i v.10, (9+4)

Ni har pratat om hur ni vill föda, jag födde vaginalt förra gången och det gick bra förutom att moderkakan fastnade så jag förlorade 3.8 liter blod! Det är väl det jag är nervös över, att det ska hända igen.

• Snösport

minneli : kroppen producerar progesteron, progesteronet gör att tarmarna jobbar långsammare..vad jag vill säga är att tarmvärk kan kännas som molvärk och ibland göra riktigt ont så¨det behöver inte alls vara i livmodern fast det kan kännas så.
    Katrinplommaonjuice från Kiviks eller den tjockare från friggs (Kiviks är godare)  själv har jag Moxalole läkemedel då mina tarmar är känliga och behöver lite hjälp. 
    Nu blev jag ju gravid spontant men jag har ju gjort flera IVfer och då märker man skillnade för man tar ju progesteronvaggiatorer för att hjälpa kroppen att förstå den är med barn innan ägget fäst.

• twistedtofit

V 8 nu! Summering: illamående trots lergigan comp, men kräks inte. Vaknar mellan 4 och 7 på morgnarna ONDA bröst. Rörig mage Angående inköp. Vi har inte köpt nåt än. Kläder har vi lite kvar sen storebror. Men han föddes i juli och spenderade första tiden i kortärmad body. Kommer nog komplettera lite i höst el vinter! Förövrigt är vi underbar barnfri semester på soliga västkusten!

• zatori
    LillaEko skrev 2011-06-04 08:25:12 följande:
    Så då var datorn äntligen uppkopplad.

Jag vågar inte heller köpa något än. Förra gången köpte jag en body som det stod I Hjärta Dad på.
    Tänkte att han (mannen) skulle få den i för tidig julklapp (var den 13/12) efter vårt ul för KUB. Men tyvärr var det ju då MA. Så denna gången har det på sin höjd bara blivit lite små kikande.

Var i Västervik för lite shopping med min syster och en kompis igår. Hade hoppats fynda en mamma jeanskjol och ett par shorts. Men ICKE!
    HM som jag hoppades mest på hade INGET. Vad är detta, vart sjutton kan man nu köpa mammakläder i butik?
    Tycker det känns onödigt att köpa "vanliga" byxor nu ju, kanske inte får användning av de så länge ändå ju!?!?

Att vara trött och må så här illa sätter verkligen sina spår, har inte tränat på över 7 veckor och småätande hela tiden för att hålla illamåendet i schack. Kluvet! 
    Usch. :( Förstår att det känns konstigt att köpa saker när det gick som det gick förra gången. <3
    Jag kommer inte köpa några mammakläder alls tror jag, förutom typ tröjförlängare och amningsbh och sånt. Jag går alltid i leggings och tunikor/klänningar i vanliga fall så det kommer nog inte behövas några speciella mammakläder för min del. :)
  • minneli
    Snösport skrev 2011-06-04 09:05:09 följande:
    minneli : kroppen producerar progesteron, progesteronet gör att tarmarna jobbar långsammare..vad jag vill säga är att tarmvärk kan kännas som molvärk och ibland göra riktigt ont så¨det behöver inte alls vara i livmodern fast det kan kännas så.
    Katrinplommaonjuice från Kiviks eller den tjockare från friggs (Kiviks är godare)  själv har jag Moxalole läkemedel då mina tarmar är känliga och behöver lite hjälp. 
    Nu blev jag ju gravid spontant men jag har ju gjort flera IVfer och då märker man skillnade för man tar ju progesteronvaggiatorer för att hjälpa kroppen att förstå den är med barn innan ägget fäst.
    Tack för ditt svar! Jag har en inflammatorisk tarmsjukdom och har skurit ner på medicinerna rejält nu så det är väldigt svårt att veta och känna vart egentligen i magen man har ont. Så mina tarmar är också känsliga.

Jag har inte köpt något än, jag ska få lyssna på hjärtat 11 juli och efter det kommer jag nog köpa något litet iaf.
  • Marsätt

Jag vill inte heller köpa något förtidigt. Väntar tills efter UL.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • Maggan 86

Hej på er!
    Jag hoppar gärna in här.
    Jag plussade imorse och är gravid för första gången! Detta är väldigt, VÄLDIGT, spännande och roligt! Vi har längtat så länge...
    Men nu är min fråga... hur gör man nu? Jag vet att jag ska kontakta en bm, måste man ringa via vårdcentralen, eller kan man kontakta sin gynekolog? Gud, det är så många frågor och tankar just nu, det är bara så galet... och osannolikt!! :D

Tack för hjälpen!

• Majskorn

googla barnmorska i din trakt och ring...fråga allt du vill, dom har svar ;) så gjorde iaf jag...hamnar man fel så brukar man få numret dit man ska :)

Grattis till plusset och lycka till! 

• Snösport
    Maggan 86 skrev 2011-06-04 10:40:23 följande:
    Hej på er!
    Jag hoppar gärna in här.
    Jag plussade imorse och är gravid för första gången! Detta är väldigt, VÄLDIGT, spännande och roligt! Vi har längtat så länge...
    Men nu är min fråga... hur gör man nu? Jag vet att jag ska kontakta en bm, måste man ringa via vårdcentralen, eller kan man kontakta sin gynekolog? Gud, det är så många frågor och tankar just nu, det är bara så galet... och osannolikt!! :D

Tack för hjälpen!
    Hej Grattis!
    Har du försökt skaffa barn väldigt länge så har du säkert en bra kontakt hon någon gyn så du kan kolla in babyn där tidigare än de ev erbjuder hos MVC. Jag tänkte anmäla mej till MV>C när jag har fått se att det lever något inne i mej...också längtat och försökt i flera år så även om jag tror detta kopmmer gå bra så vill jag se det innan det riktigt går in i skallen
    Här tänker jag nog inte köpa ngt förrän ett par månader innan, men som sagt det är lite trist att inse att jag har umgåtts här på nätet med tjejer som verkligen råkat ut för allt och jag själv ite fått + innan så naiv och ovetande är ju det sista man är även om man skulle vilja.  <<
    Nu ska vi ha vår bebis!! Tjohoo!Cool
Svar på tråden Januaribebis 2012