• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    curiosa skrev 2011-06-04 08:40:50 följande:
    v 9+0, idag går jag in i v10. Jippie.
    Till midsommar är jag v 12+0 :)
    Härligt då har du inte långt kvar tills du snart vågar tala om varför du kanske inte tar det där glaset med vinet? :) Längtar tills jag är så långt gången. Men funderade på en sak.. då är du ca en månad före mig. Är du ändå beräknad till Januari då? Eller precis nyårsafton kanske? :)
  • roxylady

Såg att ni tidigare pratade om att vakna tidigt. Det gör jag också av att jag är jätte kissnödig vid 06-07 tiden.. men idag var man ju ledig så jag tvingade mig faktiskt att somna om och gick upp vid 11 istället ;)

• roxylady

caradan: Kanske inte en månad då men tre veckor iaf :) Vet inte hur jag räknar hihi!

• curiosa
    roxylady skrev 2011-06-04 12:58:40 följande:
    Härligt då har du inte långt kvar tills du snart vågar tala om varför du kanske inte tar det där glaset med vinet? :) Längtar tills jag är så långt gången. Men funderade på en sak.. då är du ca en månad före mig. Är du ändå beräknad till Januari då? Eller precis nyårsafton kanske? :)
    Jag är beräknad till 6 januari (och har v 12+0 på midsommardagen och inte midsommarafton men det är ju typ samma sak :-P )

Jag dricker så sällan alkohol och kör jämt när vi är ngnstans så det är ingen som kommer att fundera över det. Sen så vet alla de närmaste oxå redan så det gör ju att det blir ännu lättare :)
  • curiosa
    Sessissen skrev 2011-06-04 13:01:45 följande:
    finns de något receptfritt läkemedel mot illamåendet som man kan köpa?
    Postafen är suveränt för mig. Ja eller var, nu har mitt slutat (kan va lite ibland men inte så mkt)
  • Syoss

För oss blir det nog att vi berättar på midsommar. Då är jag bara i v10+3 men vi ska ha ett stort kalas då och även om jag inte brukar dricka mycket så burkar jag ändå ta en cider eller ett glas vin till maten eller när vi sitter och pratar efter maten. Folk kommer reagera när jag håller mig till läsk istället, det vet jag^^ Men vi får väl se, dom kanske har så fullt upp med sig själva så dom inte tänker på vad andra gör haha.
    Men då är det inte så farligt om dom skulle få veta, det är ju "bara" 1,5 vecka då tills jag gått 12 fulla veckor :)

Min sambo berättade för sin ena bror idag. Hans fru hade skinit upp som en sol :D dom blev (så klart) väldigt glada för vår skull :)

• LillaEko

Är i v 13 (12+2) på midsommar, så vi ska också berätta för några vänner då :)
    Bara allt ser bra ut på kub-ul tisdagen innan.

• KathleenH

Jag vet inte vad som händer nu, men är i vecka 7 eller 8 och igår fick jag ont i magen och började blöda. Först en liten ljusrosa blödning och efter några timmar en klarröd med klumpar i. Vi åkte in till gynakuten och de tog peover och gjorde VUL men de kan inte säga vad som händer. Det kan vara normalt, ett mf eller utomkvedes och de vet inte ännu. Ska tillbaka på måndag och ta ett till blodprov så de kan kolla hcg nivån. Jag blir tokig på det här!! Nån som har vart med om nåt liknande?

Svar på tråden Januaribebis 2012