• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Cessilia: tyvärr har jag ingen aning. Blödde klarrött och klumpar vid mitt mf men är ju många som blött och det inte varit något.

Någon som vet om det kan vara farligt att bada ute i det kalla havet? Är 15 grader i vattnet, men riktigt frestande med ett dopp nu i värmen.

• Butikslager
    KathleenH skrev 2011-06-04 16:31:18 följande:
    Jag vet inte vad som händer nu, men är i vecka 7 eller 8 och igår fick jag ont i magen och började blöda. Först en liten ljusrosa blödning och efter några timmar en klarröd med klumpar i. Vi åkte in till gynakuten och de tog peover och gjorde VUL men de kan inte säga vad som händer. Det kan vara normalt, ett mf eller utomkvedes och de vet inte ännu. Ska tillbaka på måndag och ta ett till blodprov så de kan kolla hcg nivån. Jag blir tokig på det här!! Nån som har vart med om nåt liknande?
    Mitt första MF började med blod och sen mensvärk och klumpar.

Kunde de inte se något på VUL? När vi var in på gynakuten så sa läkaren att jag i princip blött ut alllt..
  • KathleenH
    Butikslager skrev 2011-06-04 18:57:24 följande:
    Mitt första MF började med blod och sen mensvärk och klumpar.

Kunde de inte se något på VUL? När vi var in på gynakuten så sa läkaren att jag i princip blött ut alllt..
    nej hon såg inget, eller hon mätte nåt men sa inget om nån embryo eller foster.. vet inte vad hon mätte. men hon sa att det kan vara för tidigt att se och på henne verkade det som att det kan vara normalt eller tecken på mf.. jag fattar ingenting..
  • SysterAnna

Igår kom illamåendet jag "längtat" efter Har varit så orolig över att inte känna något direkt förutom hunger och ömma bröstvårtor. Men igår fick jag sitta med en spypåse i knät på väg till jobbet. Kom dock inget. Klarade mig igenom dagen hyffsat och illamåendet kom och gick under kvällen. idag har det också kommit och gått en hel del. I eftermiddags har jag även fått lite molvärk. Är såklart orolig över värken men förstår även att det är normalt. och skulle det vara något fel så upptäcker jag ju det så småningom. Är i 5+5 idag.

• roxylady

Caradan: ahhhhaaa då är jag med:) ja men då är det ju inga konstigheter:) själv älskar jag vin så de kollade ju konstigt på mig på jobbfesten men jag lyckades lura dem att jag har magkatarr. Och att det var därför jag besökte "läkaren" när jag i själva verket besökte MVC;)

• Zimmis

Jag vill gärna hänga på här! Jag är i vecka 6+2.
    Fick jättetidiga graviditetssymtom. Redan en vecka efter ägglossningen började jag må illa och var redan då övertygad om att jag var gravid. Det har varit långsamma veckor ssedan dess tycker jag. Min mage känns jättesvullen och stor och jag fattar inte hur jag ska kunna dölja det här till vecka 12, nu får det gå lite fortare ett tag :).
    Inressant att få dela erfarenheter med er andra här! 

• minneli

Idag har jag inte kunnat gjort ett skit. Är så fruktansvärt trött. Sen har jag ont i magen också. Brösten är ömma men den konstanta hungern har gått över till att jag inte är hungrig alls. Men jag blir så nojjig över hur pass ont man kan ha i magen utan att det är ngt fel... nojja, nojja, nojja!

• minneli
    erajka skrev 2011-06-04 21:37:25 följande:
    7+0 idag och på tisdag ska vi på tidigt UL =)
    Åh, skulle kunna betala mkt för ett UL... men får snällt vänta minst 8 veckor till.
Svar på tråden Januaribebis 2012