• fabler

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-10-10 18:22:50 följande:
    Någon mer som fortfarande tränar?
    Funderar på hur länge man kan fortsätta.
    Kör ju pump, joggar, cyklar och ordentliga promenader.
    Känner av ljumskarna lite efteråt men inte så att jag far jätteilla av det 

Hur mycket tränar ni andra och hur tänker ni? 
    inte alls och har inte gjort de ordentligt sen innan sonen föddes. Går bara på familje gympa och trädgårdsarbete men så länge du mår bra av de så fortsätt, kroppen säger ifrån när de inte går mer.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-10 21:21:14 följande:
    Ska till MVC imorrn på vanlig koll igen, ska bli kul. Storebror är hemma med förkylning, så han får komma med o lyssna på hjärtljuden m.m.:)
    min son ska också följa med på nästa besök, han var även med på förra besöket. Mysigt och ha dem med tycker jag.
  • fabler

snutti80: Förra gången hade vi semester pga flytt och nästa gång har sambon ledig dag så då får ju sonen inte va på dagis och sambon vill då följa med. Jag tar inte hem han från dagis för att va med, de har bara infallit så att han är hemma.

• fabler
    LillaEko skrev 2011-10-11 20:59:06 följande:
    Någon mer som får ont i magen av att äta?
    Efter varje mål mat har jag ont i minst en timme efteråt, spelar ingen roll om det är efter en middag eller en banan till mellanmål. Börjar bli fruktansvärt frustrerande.
    de där lät inge trevligt. Kanske du borde kolla upp.

Åååå vad jag längtar tills på söndag när jag ska på underbara barn mässan. Massa massa shopping och gratis grejer hoppas jag på.
  • fabler
    solala skrev 2011-10-13 14:25:14 följande:
    Vaknade inatt med kramp i vaden. JÖSSES! Det var den sjukaste kramp jag varit med om. Tips på hur jag förebygger och hanterar krampen när den kommer?
    satt dig upp och sätt ner fötterna i golvet, i värsta fall res dig upp. Sen kan du lägga dig ner och sova vidare. Jag fick idag tipset om att dricka ex. loka, ramlösa eller liknande så idag har jag handlat hem loka. Förut har jag fått tipset om att äta en banan och de funkade ett tag men inte nu... så nu äter jag banan och dricker loka. Plus att jag hört att en bordskniv under madrassen kan hjälpa (skrock kanske men har funkat på vissa så värt att testa de med). Sen har jag även hört att några oliver på kvällen kan hjälpa och då är de ju egentligen saltet de handlar om och de är samma sak med mineralvatten de är också salterna...!

Ja där har du de tips jag fått.
  • fabler
    SFHelen skrev 2011-10-13 21:32:41 följande:
    angående kramp i vadmuskeln kan jag rekomendera att du/ni försöker få tåna att peka mot naveln ;) brukar lätta lute då och sen äta exta magnesium tror jag de va min bm sa (solrosfrön har hög halt av det i alla fall)
    ja de e därför jag ställer mig upp för att räta ut. Har försökt tänka på  att "peka tårna mot naveln" men de blir tillt i huvudet på natten så jag får inte till de. Lättare att bara ställa sig upp och sen lägga sig igen !
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-10-14 09:59:42 följande:
    V 29 idag, 83 dagar kvar till bf och 12 arbetsdagar kvar efter idag. Kan knappt förstå att vi kommit så här långt.
    Minns hur segt det kändes innan v 12. Tittar man bakåt går tiden ändå väldigt fort!
    samma för mig går också in i v.29 idag. Men jag har istället 40 arbetsdagar kvar att göra innan jag börjar ta av föräldradagarna för att gå hem tidigare.
  • fabler

jag skrev i mitt förlossningsbrev med sonen att jag gärna hade med studenter och de va de bästa jag gjort. De va fullt på BB men tack vare att jag skrivit att vi godkände att ha med en student så hade vi en person som kom springandes så fort vi ville och som då och då kollade till oss ändå.

• fabler
    ccecy skrev 2011-10-15 08:51:35 följande:
    oj vad alla verkar ha fått stora magar o sådär ! :) jag väntar fortfarande på att min skall komma, om den alls tänker komma :) behöver inte ens ha mamma kläder ännu! tror den lill* ligger långt bak nånstans :) och sen har ja ju moderkakan i framvägg :p så ja får väl vänta på min tur bara:)
    min kompis fick ingen mage förrens precis mot slutet och då kunde hon fortfarande gömma den med "rätt" kläder på. Hon behövde aldrig några mammakläder. Så de kan ju bli lika för dig. Njut av de!!!

Här har jag nu gått upp 13kg... och kommer inte i mina vanliga byxor öht förutom mjukisar och leggings. Men jeans och kostymbyxor kommer jag inte i.

Nu ska jag och sonen iväg på familijegympa på friskis, sen blir de hem och äta lunch och packa för min del. Åker ju till sthlm i eftermiddag för att besöka underbara barn mässan imorgon. Längtar som tusan att få shoppa där.
  • fabler

Nu har vi babyskyddet hemma. Fick köpa akta graco på mässan, deras visnings ex för 1032kr inkl bas. så de känns kanon. Har även blöjor hemma nu så vi klarar de första dagarna så de blir att handla efter bb istället. Även massa nappar och handlat lite kläder, en filt och en nalle till bebisen. Så nu är vi redo att föda barn här hemma.

De blir till att bygga ihop spjälsängen nästa helg tänkte jag och börja gå igenom allt vi har här hemma.

Svar på tråden Januaribebis 2012