• fabler

Januaribebis 2012

Cia80 skrev 2011-11-11 18:01:25 följande:

Tjoho!! Nu har jag äntligen slutat jobba!!
    Firade genom att boka tid för manikyr. Som ni vet så får man inte unna sig sånt när man jobbar inom vården, så jag passar på nu  

klokt av dig!!!!
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Cia80 skrev 2011-11-11 19:12:43 följande:
    Ibland så
    själv får jag ju ha fixade naglar men brukar skämta och säga till min personal att eftersom vi människor gör som andra gör och inte som vi säger så föregår jag med gott exempel, inga smycken och kortklippta naglar utan nagellack, sen har de ju egentligen att göra med att jag är för lat och fixa med de och de vet dem ju egentligen ! Men de e väl många ggr jag tänk tanken att jag borde fixa mina naglar för man ser ju mycket snyggare ut med fixade naglar, även om  jag då inte skulle ha färgat nagellack så i alla fall fixa dem.
  • fabler
    bumbi 84 skrev 2011-11-12 17:33:09 följande:
    blir det fina kort på det??
  • fabler
    Bullen i ugnen skrev 2011-11-12 21:53:37 följande:
    Hatar det där. Men tänk dig hur mycket värre det kommer bli när barnet har kommit. Då blir det väl inte mycket till sömn alls i värsta fall.
    usch säg inte så, min nästa bebis ska va tvärtemot sin bror så denna bebis ska sova bra på nätterna de är min beställning i alla fall. SOnen började inte sova okej förrens han va 1.5år och då vaknade han ändå vid halv sex-sex på morgonen. Först när han blev 3 som han började sova till närmare 7 på morgonen och allt över 7 är sovmorgon här hemma.
  • fabler

idag ska jag tvätta alla filtar vi har till bebisen. Insett att vi har några st tror jag ska ge bort nån till min syster, hon har än så länge bara en filt till bebisen och vi har i alla fall 3mys filtar, 2 galler filtar och 2 lite större filtar.

Gallerfilt är något jag kan rekomendera att köpa till sommaren, dem är suveräna att ha både som solskydd in i vagnen men även på bebisen.

• fabler

frökenolson: jag mår bra men min rygg säger ifrån lite nu efter en dag med skurning, dammsugning, dammtorkning, skruvning av ikea möbler och tvättat tre maskiner tvätt. Men känner mig redo för ytterligare en jobbvecka i alla fall.
    Kul att du hittat en vagn, är de en babytravel?

• fabler
    Frökenolson skrev 2011-11-13 20:26:22 följande:
    kan tänka mej att ryggen värker när du gjort så mycket, skulle min rygg aldrig orka. Jag är stolt när jag orkar dammsuga hela huset i ett streck ;)
    Bara jag tar tar i dammsugaren så börjar det värka i ryggslutet, ofta måste jag lägga mej på rygg med rumoan och benen mot en vägg för att vila ryggslutet, då känns det lite bättre...

Jepp, en babytravel, verkade bra tyckte jag, 3000:- fick jag ge för alltihopa...  
    ja jag mår ju oförskämt bra har jag ju förstått.  Jag är sugen på en babytravel men vi har ju en emmaljunga citycross och den kommer vi ha så länge vi använder liggdelen. Sen ska de köpas ny vagn.
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-11-13 21:15:26 följande:
    Jag har ju mått oförskämt bra men sen början av veckan har jag börjat spy igen lite då och då och mår ibland verkligen skit.
    Kaskadspytt nu för en stund sen och precis krupit i säng med ont i magen och illamående :(
    Fler som fått tillbaka illamåendet?
    usch då. Hoppas de ger sig igen så du inte behöver spy tills bebisen kommer ut.

Jag har så svårt att fatta att jag bara ska jobba fyra veckor till... de är ju ingenting.
  • fabler
    bumbi 84 skrev 2011-11-14 21:04:56 följande:
    Vi har med alla tider bokade bokade i vecka 20 redan. sista besöket veckan efter bf.
    så har jag med men jag informerade bm om att då planerar jag att inte komma
  • fabler
    zatori skrev 2011-11-16 21:25:19 följande:

Är jag den enda här som inte känt av en enda sammandragning ännu? Är i vecka 31 (30+2)

hade de varit en vecka sedan så hade jag sagt att du inte är ensam. Men denna vecka har mina sammandragningar börjat... men imorgon är de exakt 7veckor till bf för mig.
Svar på tråden Januaribebis 2012