• fabler

Januaribebis 2012

Velociped skrev 2011-10-22 20:09:39 följande:
    Ames - den gravida sidan av mig håller med. Min rationella sida försöker hävda att det ju inte är så farligt. Den gravida tenderar att vinna. :P

Han hann se magen bubbla av sparkar, för första gången, innan han åkte. :)
    haha visst känner man sig jäkligt kluven när man vet att man överdriver en massa saker men helt enkelt inte kan rå för de. Inför flytten till vårat hus så hade jag mina nerver utanpå och minsta lilla motgång orsakade att jag började grina och då blev jag arg på mig själv för jag va ju egentligen inte ledsen. Eller som när jag va gravid med sonen och hade köpt hem en Karins lasagne (de va min last då...) och sambon hade ätit upp den. Då började jag storgrina och va helt förstörd, dock tog min rationella sida över så pass att jag i alla fall satte mig i ett annat rum och grinade utan att sambon ens märkte att jag gick där ifrån + att jag faktiskt själv cyklade till affären och köpte en ny. Pratade sen med sambon om detta och jag kan säga att denna gång törs han knappt ta nått ur kylen eller frysen utan att verkligen försäkra sig om att han får de till saken hör väl även att jag inte hade talat om för sambon att jag köpt den där lasagnen för att ha hemma tills suget föll på.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Velociped skrev 2011-10-22 20:26:14 följande:
    Ames - tack! Skönt att man inte är ensam. Jag som alltid varit rationell och sansad annars... Brukade aldrig gråta eller bli arg. Det var många månader sedan jag kände igen mig själv nu! :/

Kram på er alla underbara, stöttande FL-are!
    kram till dig med! Visst är de skönt och bara få veta att man inte e ensam.

Inatt ska jag sova själv i huset sen vi flyttade hit... får se hur de går. Sonen och sambon sover hos svärmor inatt. Är nog bra för sambon... jag snarkar nå sjukt just nu så sambon får inte sova många hela nätter nu. Så va de när jag va gravid med sonen också att jag snarkade massa på slutet. De e tur vi bor i hus nu så sambon kan lägga sig i sonens säng och i värsta fall i vardagsrummet som är två rum ifrån vårat sovrum, sonens rum är vägg i vägg. Men vissa nätter hjälper de knappt att byta rum ens tydligen. De e himla tur jag inte snarkar alls annars.
  • fabler

Jag tror jag fick allas sömn inatt. Somnade kring halv tolv igår och vaknade tjugo i elva imorse. Vet inte när jag sov så länge sist. Så nu äter jag en ordentlig frukost med ägg, färskpressad apelsin juice och ciabata smörgåsar. För jag lär inte vilja äta lunch med mina grabbar om en timme. Dem har för övrigt sovit hos svärmor inatt så de e väl därför jag sovit så bra utan att trängas med sonen eller vakna av han på morgonen.

• fabler
    Someday skrev 2011-10-23 12:44:12 följande:
    Jag har vaknat i natt av sammandragningar när jag vänt på mig! Har en liten mage!! Men den gör visst ont ändå.
    Hade återkommande sammandragningar hela natten. Nu har jag lite träningsvärk i magen och tryck neråt och tror att jag fått någon form av infektion. Ska jag ringa till förlossningen eller avvakta tills BM har telefontid imorgon?
    ja ring in idag och hör vad de säger.

Idag är jag sugen på att bygga ihop spjälsängen... men sambon va inte lika sugen som mig. så de blir väl att vänta nån vecka till i alla fall.
  • fabler
    LillaJag89 skrev 2011-10-23 13:27:35 följande:
    när kommer ni montera spjälsäng, fixa skötbord och packa bb väskan?
    skötbordet är lätt fixat för de är en skötbädd på vårat tvättställ i tvättstugan och ett på golvet i sovrummet. Bb-väskan har jag börjat fundera ikring men inte packat.
  • fabler
    bebis1201 skrev 2011-10-23 14:41:35 följande:
    Hur gör ni när ni går till barnmosrkan under arbetstid? Jag har möjlighet att flexa och har gjort så hittills, men det är lite irriterande att det går så mycket till att ta sig fram och tillbaka till vårdcentralen. Funderade på hur man gör om man inte har möjlighet att flexa utan jobbar tex 8-17 måndag-fredag...? Tar man semester då eller?
    jag lägger mina bm tider tidigt eller sent på dagen så flexar jag. och jag håller nu på och kämpar med att få ner mitt flexkonto på noll men de går inge bra. När jag väl lyckats ta ut nån timme så blir de nån mer en annan dag. Har nu fått ner timmarna till 5 och de är tyvärr lite sena möten och utbildningar inplanerade här fram över. Så får väl se om jag lyckas få ner de på noll. Hoppas ju på att eventuellt hitta ett jobb närmare hemma under föräldraledigheten och då hade de vart skönt att inte bjuda på några flex timmar om jag säger upp mig.
  • fabler

var hos bm idag och allt verkade bra. så nu va de dags för besök varannan vecka. Konstigt att bara ha fyra besök inplanerade innan bf.

• fabler

Jag får mest sammandragningar på jobbet när jag sitter i olustiga möten. Men nu inatt har de varit en del och jag har även fått enormt ont i mina fogar. Idag är jag hemma från jobbet då jag har huvudvärk från helvetet och är helt slut i kroppen, känns som feber men har inte kollat.

• fabler

exakt tio veckor till bf idag!

• fabler

här är de dem som är i riskzon eller värdet visar dåligt som får göra glukosbelastning. Jag fick göra de med sonen då jag inte tänkte innan jag åkte till bm så jag hade druckit oboy.... denna gång har jag inte behövt göra de än som tur är för de va inge roligt.

missable: jag tycker fortfarande att det är jätte mysigt när bebisen bökar runt även när de känns som hela magen ska vändas ut och in. Däremot sparkar hon inte lika mycket som sin storebror, för när han låg i magen så kändes de som jag fick invändiga blåmärken och de va inte skönt.

Svar på tråden Januaribebis 2012