• fabler

Januaribebis 2012

jag sa till sambon att vi får flytta till finland så vi också får så fina saker sonen var på direkt och säger "Kengät" som är enda finska ord han kan än så länge hihi. Eller ungen kan säkert fler bara att jag inte fattar vad han säger. Har försökt få sambon o lära sonen mer men han är så osäker och vill inte lära fel... men han kan ju prata med sina släktingar så helt värdelös tror jag inte han är. Men när sambon märkte att sonen kan vissa tecken (teckenspråk) och nu även vill lära sig engelska ord så har han börjat lite smått att öva lite finska ord.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-29 22:09:22 följande:
    Härligt, kom till Finland ni:) Coolt att han kan just kengät (skor) =) Här pratar vi nästan alla bara svenska, är många svenskar som flyttat hit.
    tror inte jag får med mig sambon dock kan ju ha lite och göra med att vi  precis köpt hus, sen bor vi ju i borlänge och där bor man länge .
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-10-30 08:03:31 följande:
    Igår var vi på IKEA, så nu är både spjälsäng och skötbord inhandlat.
    Även en byrå som bebis ska ha i sitt rum och madrass, bäddmadrass och madrasskydd.
    MYS

Men tyvärr får jag inte packa upp det än då vi ska ha bebisrummet som sovrum nu när vi ska renovera vårt egna rum.
    Suck, tänk att man kan vara så nyfiken på att öppna paket som man ändå vet vad de innehåller!?!?! 
    ja de e rätt häftigt känsla egentligen närä de kliar i fingrarna över nått man vet vad de är för nått. Och första gången kommer jag ihåg att jag ville provmöblera och greja i sonens rum. Den här gången har vi inget eget rum till bebisen än då hela övervåningen behöves renoveras för att bebisen ska få eget rum.
  • fabler
    lullebo skrev 2011-10-30 09:21:15 följande:
    Okej. Var det längesen du var där? Hoppas att de hinner få in nya tills jag ska dit..
    vet att frågan varit uppe i gekås tråden på fl och då har svarit blivit att dem endast har de refiler som passar deras egna blöjhink.
  • fabler
    mia1986 skrev 2011-10-30 10:03:23 följande:
    Lilla eko: vi ska köpa en hokus pokus matstol, den är jättebra. Googla på den och kolla, finns i massa färger mina föräldrar hade en sån åt mig när jag var liten, var kanon och är lika bra idag, de har sparat den så den ska vi ha hemma hos mormor och morfar Min moster hade också en hokus pokus till mina kusiner.
    åååå sån hade jag med när jag va liten!! Sån vill jag ha till mitt barn nu.. vi hade ikeas billiga till sonen och den funkar kanon den med. Men en sån där stol är ju roligare och kommer hålla i alla evighet.
  • fabler

Min bm tar prov varannan gång.

• fabler

Jag har gått upp 13kg konstaterade jag igår... så de ser mörkt ut att hålla sig till 17kg denna gång, men man vet ju aldrig.

sen de där med att sova på vänstersida så har jag inte läst studien (verkar va dålig på att läsa och kolla på program som berör graviditet) men jag sover alltid i första hand på vänster sida så de passar mig bra. Är bara när sonen vill ligga och kramas eller vill att jag ska va vänd mot han som jag ligger på höger sida.

Idag har jag haft en full späckad dag på jobbet men kanon bra så jag är nöjd. Fått mycket positiv respons från personal  och sånt är alltid roligt.

Igår köpte vi skötväska till sambon och idag kom min skötväska hem och jag är så nöjd. Har köpt denna

• fabler
    zatori skrev 2011-11-01 15:14:37 följande:
    Jag ska till Ullared om några veckor och behöver nu värdefulla tips på vad jag absolut inte får missa att köpa till bebisen. Vad klarar jag mig inte utan? Tipsa gärna här eller i min blogg: millablom.blogspot.com
    Jättetacksam för alla tips jag kan få! Det är svårt som förstagångsmamma att veta vad man egentligen behöver och inte. :)
    deras dregelscarfs är billiga och söta. När jag va där i sommras så hade dem massa barbapappa grejer så som tvättlappar, snutte, dreggelscarfs, leksaker. De köpte vi. Sen har dem ju bra med amningsnapp, nappflaskor, vällingdoserare, flasktorkställ.
  • fabler
    zatori skrev 2011-11-01 18:28:44 följande:
    Ett såndär flaskställ har jag kollat efter men inte hittat något som jag vill ha, så det hoppas jag finns där nu! Hur många nappflaskor behöver man egentligen? Jag har några st redan men kanske är bra att ha ett lager? Amningsnapp, är det en såndär grej man sätter på bröstvårtan? Herregud, känns som jag inte har koll på nånting ju!
    har du nån flaska behöver du absolut inte köpa flera nu. Japp de är sån du har på bröstvårtan och där är de ju inte säkert att du kommer behöva sån, men jag lärde mig av förra gången att de är bra att ha dem hemma ut ifall att.

När de gäller flaskor så körde vi nästan enbart dr brown flaskor till sonen, dem gillade vi bäst plus att dem ska förhindra att barnet får i sig så mycket luft och där med minska risken för gasiga magar.
  • fabler

när jag läser om alla era krämpor så känner jag att jag har de rätt bra. Är tung och har lite ont vissa dagar men de verkar inte va nått jämfört med era krämpor. De jobbigaste nu är väl att man är så sjukt varm och de börjar bli tungt.

Nu är de bara 27 arbetsdagar kvar, de är ju helt sjukt lite egentligen.

Svar på tråden Januaribebis 2012