• fabler

Januaribebis 2012

missable skrev 2011-10-27 21:44:28 följande:
    Ibland är det hur mysigt som helst eller när man ser hur hela magen slår kullebyttor, men just nu känns det bara som om hon tar sats med benen eller armarna och kör upp de och riktigt trycker mot revbenen. Hon har börjar göra så nu på sistone och är rätt obehagligt... men men. 
    Igår hade jag riktigt kul åt magen, skulle egentligen filmat men ville inte flytta på mig. Det syntes så grymt tydligt när hon sparkade och höll på!
    de va så de kändes med sonen och nää de är inge skönt. Så jag är nöjd så länge denna bebis inte gör så.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    missable skrev 2011-10-27 21:49:16 följande:
    inte sugen på att byta nu då =)

shit kan ni tänka er att det inte alls är så långt kvar! börjar bli lite små nojjig... maken tyckte att vi skulle packa BBväskan.. men VAD ska det vara i den? ska tvätta flickans kläder i helgen och packa väskan, sen även fixa en väska till oss vuxna så att om det mot förmodan skulle hända något oväntat så är det bara ta tag i bägge liksom!
    nää inte direkt.

Jag har så svårt och tro att något skulle hända för tidigt så jag lär inte packa bb-väskan förrens efter julafton tror jag. men bör nog börja fundera på vad som ska packa i den i alla fall så de bara är att ge sambon listan ifall de skulle bli panik.
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-10-28 06:25:56 följande:
    V 31 idag, helt sjukt. Gått hela 30+0 nu
    ja med!!! helt underbart.
  • fabler

Insåg en sak idag. Eftersom gratis är gott så borde bebisen ta napp. För gud vad mycket gratis nappar man fått denna graviditet, men sonen tror jag att vi fick en nu har vi en hel hög.

• fabler

jag hämtade min baby to bee box idag, så nu tror jag att jag har hämtat alla gratis grejer som man kan. Har även gjort i ordning våran låda i tvättstugan där alla blöjor, tvättservetter och grejer ska ligga. Har fått ganska mycket gratis blöjor när jag va på underbara barn mässan så här blir de inte att inhandla några innan bf. Om de är som sist så får man ju även liberoväskan på bb och då får man ytterliggare lite blöjor då. Har även hittat en bra packlista till bb-väskan här på nätet så den blir de att skriva ut och använda mig av.2

• fabler
    Tärning6 skrev 2011-10-28 20:27:43 följande:
    Vad har ni fått för boxar??

Sj har jag fått den från apoteks gruppen
    och den i från baby proffsen de e samma från barnens hus..
    Sen skulle jag få en från vi föreldrar men den har jag inte fått utan bara massa gratis tidningar å rabbater så måste ringa dem
    de e samma som jag fått. men sen fick jag massa gratis grejer när jag va på underbara barn mässan.
  • fabler
    Tärning6 skrev 2011-10-28 21:12:19 följande:
    ok. ja där var inte jag bor i norrland å har ej nån koll men antar att den bara e i sthlm
    ja den är i sthlm. Jag bor i Dalarna så jag har inte sååå långt dit.
  • fabler
    harmonihalsa skrev 2011-10-29 08:20:36 följande:
    Vi kommer att ha en säng som man fäster ihop med vår egen säng. Så är det lätt när jag ska amma att bara ta den lille där. Sedan vår son han ville helst ligga uppe på oss när han var nyfödd, då sov han gott .
    sån kan inte vi ha på våran säng tyvärr. Syrran ska ha sån till sin bebis och dem är verkligen smidiga. Här får spjälsängen stå jämte sängen istället.
  • fabler
    Wicky81 skrev 2011-10-29 19:08:10 följande:
    Har sån fruktansvärd värk i min rygg och mina höfter så jag är gråtfärdig....

Vad tar ni för värktabletter när Alvedon inte hjälper????

Min läkare sa att jag får i NÖDFALL ta Citodon, nu har jag inga sådana hemma men maken har något liknande preparat men jag törs inte ta av dom. Funderar på att ringa 1177 å fråga...

Är annars inte så pigg på att ta varken Alvedon eller annat men man når tyvärr en gräns....
    Detta börjar bli olidligt...
    I natt somna jag vid 02.30...visste inte vart jag skulle ta vägen.....
    har du en vetekudde för de är de bästa när jag har ont i ryggen.
  • fabler
    Wicky81 skrev 2011-10-29 19:29:23 följande:
    Ja en sån har jag och den är underbar :D
    Tyvärr lindrar den inte så mycket som jag hade velat men den är skön i allfall
    okej, hoppas du hittar nån som kan råda dig ang värktabletter. För mig har de funkat med alvedon, varmt bad och vetekudden.
Svar på tråden Januaribebis 2012