• fabler

Januaribebis 2012

jag har inte tagit nått vaccin sen skolan och tänker inte heller göra de.

idag slog tanken mig att jag borde kolla med min mamma vad hon har för planer på nyår. Är henne vi helst lämnar sonen till i panik. Hon hade än så länge inga planer så jag hoppas hon blir hemma annars får vi hitta nån annan back up då.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    chicopico skrev 2011-10-19 09:26:11 följande:
    Jag hade bf 28januari med min första och hela tiden kändes de som att hon skulle komma lite tidigare, det var bara en känsla jag hade, men hon kom inte förrän 9februari Med tvåan räknade jag med att gå över och det gjorde jag också (7 dagar). Nu har jag bf 14januari och går säkert över ett par dagar denna gången med
    en bra dag att fylla år, 9feb då fyller jag !
  • fabler
    SFHelen skrev 2011-10-19 19:58:38 följande:
    håller med en bra dag, fyller år då, jag med ;) hihi
  • fabler
    Sapato skrev 2011-10-19 20:23:38 följande:
    Tjockis får jag höra på jobbet men sa till en där idag att jag borde kalla honom tjockis istället då han är tjockare än mig trots att jag är gravid Kunde inte låta bli.. Haha
    jag hade p-möte för två veckor sedan med en grupp där de är 5kvinnor och en man. När jag kom in säger en av kvinnorna "snart är du lika tjock som X (mannen)". Varpå mannen säger "ja jag är ju en elefant så jag har ett år kvar innan de är dags att föda".
  • fabler
    Sapato skrev 2011-10-19 21:22:00 följande:
    Ames: haha, folk alltså.
    Jag är skit noga med att lära min son att alla ser olika ut och man behöver inte kommentera folks utseende för de vet nog själva hur de ser ut!!
    helt rätt, så pratar jag med sonen också.
  • fabler
    roxylady skrev 2011-10-20 20:55:44 följande:
    Här är den: www.niomanader.se/raknautvikt.asp Dock såg den konstig ut nu när jag kikade på dem med alla å, ä och ö. Men om det ser ut så för dig med så kan du i alla fall se hur mkt pga från din startvikt och din längd du kan gå upp per månad. Rätt intressant faktiskt för det stämde bra på mig. Ligger dock ett kilo under men det stämmer ju ganska bra ändå i med att det var så nära. Pendlade mellan 56-57 innan.. du då?
    Nä jag har faktiskt inte heller svullnat något ännu och kan fortfarande ha min förlovningring med! Men hört att det oftast kommer i slutet av graviditeten. Men det är ju olika för alla. Hoppas man slipper..
    vilken rolig sida. Får dock hoppas den inte stämmer fullt för d innebär att jag kommer gå upp 22kg...! Gick upp 17 med sonen och de känns som jag inte har lust att gå upp mer denna gång.
  • fabler

idag önskade jag nästan att bebisen ska komma för tidigt. Vart så less på jobbet. Tur man har underbara jobbarkompisar i alla fall.

• fabler
    Carolaj83 skrev 2011-10-21 21:03:31 följande:
    Fick idag veta att en nära vän fått graviditets stroke, någon som hört talas om detta? jag väntar mitt tredje barn och har aldrig hört om det, käns som frågorna just nu är miljoner, kommer hon klara sig, kommer barnet klara sig, kommer hon bli återställd (är just nu förlamad på ena sidan från midjan o uppåt
    men usch, har jag aldrig hört talas om.
  • fabler
    Velociped skrev 2011-10-22 17:38:36 följande:
    Måste bara få gnälla!

Jag har varit bortrest på jobb ons-fre och knappt träffa sambon. Han åkte sen till sin familj (25mil bort) i morse... nu har jag försökt nå honom på telefon i sex timmar - utan att han behagar svara! Jag VET att han lägger ifrån sig telefonen och sen inte hör när den ringer men efter den här veckan, som varit väldigt tung både mentalt och fysiskt, så kan jag ju behöva få tag på honom. Om man bortser ifrån att vi har kommit överens om att han alltid ska vara nåbar om något händer med bebis fr.o.m nu så känns det så taskigt mot mig att inte ha telefonen med sig. 

Jag vet att jag fullständigt överreagerar, men ensam hemma, svintrött, jätteont och ganska nedstämd redan innan så är jag nu helt gråtfärdig... Skithelg! :(
    när jag va gravid med sonen kunde jag bli tokig om sambon inte svarade när jag ringde. Sen fick han alltid världens utskällning. Han sa jämt... men de va ju inge allvarligt varför blir du så arg. Varpå jag svara med "de kunde ha varit akut de visste du ju inte när du inte svara". SÅ jag förstår dig fullt och helt. Denna gång är jag lite lugnare och tänker att missar han förlossningen så är de mest hans problem, nu vet jag att jag kommer klara de ändå. Men han är även duktigare på att ha telefonen nära till hands denna gång och är till och med lite oroligare än mig denna gång.
  • fabler
    Velociped skrev 2011-10-22 19:06:12 följande:
    Han ringde nyss. Hade självklart glömt telefonen i bilen och skämdes massor... Förvirrade karlar! :)
    de va tur för han de att han skämdes !
Svar på tråden Januaribebis 2012