Velociped skrev 2011-10-22 17:38:36 följande:
Måste bara få gnälla!
Jag har varit bortrest på jobb ons-fre och knappt träffa sambon. Han åkte sen till sin familj (25mil bort) i morse... nu har jag försökt nå honom på telefon i sex timmar - utan att han behagar svara! Jag VET att han lägger ifrån sig telefonen och sen inte hör när den ringer men efter den här veckan, som varit väldigt tung både mentalt och fysiskt, så kan jag ju behöva få tag på honom. Om man bortser ifrån att vi har kommit överens om att han alltid ska vara nåbar om något händer med bebis fr.o.m nu så känns det så taskigt mot mig att inte ha telefonen med sig.
Jag vet att jag fullständigt överreagerar, men ensam hemma, svintrött, jätteont och ganska nedstämd redan innan så är jag nu helt gråtfärdig... Skithelg! :(
när jag va gravid med sonen kunde jag bli tokig om sambon inte svarade när jag ringde. Sen fick han alltid världens utskällning. Han sa jämt... men de va ju inge allvarligt varför blir du så arg. Varpå jag svara med "de kunde ha varit akut de visste du ju inte när du inte svara". SÅ jag förstår dig fullt och helt. Denna gång är jag lite lugnare och tänker att missar han förlossningen så är de mest hans problem, nu vet jag att jag kommer klara de ändå. Men han är även duktigare på att ha telefonen nära till hands denna gång och är till och med lite oroligare än mig denna gång.