Januaribebis 2012
Grattis chasmin! Var det första barnet?!
Grattis chasmin! Var det första barnet?!
BM-besök idag. Vecka 37+1, vikt +12 kg, SF: 34 cm, hjärtelag 154, och lillen hade sjunkit ner och var fixerad. BM trodde inte vi skulle ses nästa inbokade tid, 19/1. Hon trodde jag skulle föda tidigare. Hon hade väldigt svårt att tro att jag skulle gå över. Det var ju kul att höra men jag räknar ändå med februaribebis, BF 23/1.
Försäkringskassan har nu haft 30 dagar handläggningstid sen jag ansökte om fp men inget nytt på mina sidor. Jag har BF 23/1 men har begärt pengar från 9/1 just för att inte stå tomhänt i januari. Hoppas bara de kan bevilja det så jag slipper oroa mig att jag inte får några pengar.
Misssally: ja jag får ringa in nästa vecka om inget hänt tills dess. När det blivit beviljat och är färdigt, står det under utbetalningar då och hur mycket jag kommer få ut?
Misssally: Ok. Ja gör det :)
Ska man ha med sig napp till förlossningen/bb? Använder bebis det de första dygnen?
Tack för era svar! Då kanske vi kan ta med oss en napp i BB-väskan och bara ha ifall att, den tar ju inte så stor plats. Hade också för mig att de rekommenderar att vänta lite med nappen. Operation koka napp idag då :) Vi fick med två "nattnappar" (lyser i mörkret) i en babybox så en av dem får följa med.
Jag började packa BB-väskan í veckan. Vad tror ni om detta jag packat än så länge?
3 body i lite olika storlekar
3 byxor också lite varierande storlek
2 pyjamas
2 strumpor
1 innemössa
1 fleecefilt
1 tunnare bomullsfilt
1 utemössa
1 fleeceoverall
några amningsinlägg
bröstvårtscreme
libero blöjor storlek 1 + 2 (fick med ett provpaket i en babybox)
våtservetter
Sedan har jag även tänkt packa ner detta så småningom:
toalettsaker
ombyte till mig och sambon (eventuellt bara någon tröja/linne var)
amningslinne
amningsBH
innetofflor
kamera
och en napp till bebis då.
Någon som har mer tips på saker jag bör packa ner?
Vi ska även montera basen till babyskyddet i bilen i helgen så det är klart. Sedan får sambon (eller svärmor) hämta babyskyddet hemma innan vi åker från BB.
Zaarah: vi får bara några blöjor, typ 5-6 stycken och resten får vi stå för själva, tyvärr :/
Misssally tack för hjälpen jag ringer dom nästa vecka och checkar av