Januaribebis 2012
Många som fått träffa sina bebisar och flera där det verkar vara på gång :) kul! Själv känns det inget annorlunda. Jag får nog snällt vänta till februari skulle jag tro. BF 23 januari så 4 veckor kvar idag.
Många som fått träffa sina bebisar och flera där det verkar vara på gång :) kul! Själv känns det inget annorlunda. Jag får nog snällt vänta till februari skulle jag tro. BF 23 januari så 4 veckor kvar idag.
Mina bröst har börjat läcka nu i dagarna. Dock kommer det bara en liten droppe åt gången. Ur Vänster bröst kommer det genomskinlig vätska men ur höger kommer det även gulvit vätska. Varför är det olika färg? Det jag tycker är lite konstigt är att det liksom sticker/svider till i bröstvårtorna strax innan det läcker. Gör det det för er andra också?
Empa, jag har tvättat bebis grejer med neutral tvättmedel, inget Sköljmedel. :) sen torktumlade jag allt så det blev mjukt och skönt ändå :)
Jag har köpt en amningsbh på lindex som jag använder redan nu för att mina andra bhar inte sitter så skönt längre. Jag köpte en lite för stor storlek så brösten har plats att växa lite. Får hoppas de inte växer alltför mycket bara! Sen tänkte jag köpa fler efter fl när mjölken runnit till och när man vet hur stor man behöver. Jag kanske inte ens kan amma heller, det vet man ju inte.
Jag har också köpt ett amningslinne från lindex. Har fått tips att det kan vara bekvämt att använda endast ett sånt när brösten ömmar :P
Igår kväll låg sambon och myste med bebis i magen och han hörde hjärtat slå på jättetydligt! :) blev lite avis. Jag vill också höra! Hör era män också bebis hjärta?
Jag känner inget heller, så du är inte ensam :)
Ett tips: massera hälarna! Har hört att deg ska funka :)
Grattis lilla pricken! :)
Ojojoj. Inatt har jag varit uppe på toa och tömt tarmen en gång i timmen! Magknip och diarré, inte kul. Det var bara vatten som sprutade (ursäkta informationen). Vet inte om det är pga graviditeten, om jag ätit något dåligt eller om det är magsjuka. Hur ska man veta det? Ska till bm idag men har jag magsjuka bör jag väl stanna hemma. Ska äta lite frukost nu och se vad som händer med magen.