Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Jaha du menar så :) ja det är sant. Och ändå sa min BM att vi får gå lite tidigare än normalt pga jul, nyår och andra helgdagar. Jag tycker det känns lagom att börja gå nu, runt vecka 30-31. Skulle inte vilja börja senare. Tänk om ungen föds för tidigt, då hinner man ju inte gå :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Oj, 9 dagar innan BF var ju sent! Hoppas bebisen inte vill titta ut innan dess :)

• Alltochinget

Vi ska också till BM imorgon, lyssna på hjärtat, mäta magen, väga, ta stick i fingret och så ska hon försöka känna hur bebis ligger. Det ser jag fram emot eftersom jag har mina aningar :)

• Alltochinget

Jag ska gå varannan till var tredje vecka nu fram till BF. Vi har bokat in alla tider redan. Sista besöket är 4 dagar innan BF.

• Alltochinget

Vecka 30+0 idag och i eftermiddag ska vi till BM. Ser fram emot det :)

• Alltochinget

Var hos BM idag och allt såg bra ut :) hade växt 4 cm sen förra besöket. Låg nu på 28 cm i vecka 30+0, ett steg under "snittkurvan". Har dock gått upp 3 kg på 5 veckor. Trodde inte det eftersom jag inte märkt nåt själv. Men BM tyckte det var jättebra. Ligger nu på +7 kg sen inskrivningen. Fick lyssna på hjärtat också och det ökade när bebis rörde på sig, precis som det ska. Vårt duktiga mirakel :) längtar så!

• Alltochinget

Jag har lite frågor angående föräldrapenningen. Hur ligger alla till med försäkringskassan? Jag skickade in inkomstpapprena igår (!) och är lite orolig att jag är så sen. Har ni andra allt fixat? Hur lång tid tar det innan jag kan logga in på försäkringskassans hemsida för att se hur mycket jag får ut och kunna ansöka om mammapenning? Hur mycket ligger skatteavdraget på?

• Alltochinget

Ska man skicka in för pappan också? Det har dom inte sagt till mig när jag pratat med dom :S

• Alltochinget

Jag får också ont på sidorna av magen (mest höger sida) när jag går, vissa gånger mer än andra. Och det känns som håll ungefär ja! Jag har börjat fundera på vad det kan vara. Skönt att man inte är ensam om problemet :)

• Alltochinget

Ajajaj! Jag ligger här i soffan med riktig mensvärk! Är det vanligt? Ska det vara så? Det kommer inte tillsammans med sammandragning utan känns hela tiden precis som mensvärk. Sambon ska fixa en egengjord värmekudde så får vi se om det släpper. Vad ska jag göra annars? Bör jag ringa nÅnstans?

Svar på tråden Januaribebis 2012