Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Vågar jag vara med här? Glad
    Jag fick ett Plus igår på några stickor jag beställt från tradera. Men jag vågar inte tro på det än. Är på dag 27 i min cykel idag (brukar ha mellan 24-31 dagar) så jag är fortfarande väldigt orolig att mensen ska komma ändå (tidigt missfall).
    Jag har beställt ett CB digitalt som borde komma hem imorgon eller onsdag. Då ska jag testa igen och hoppas få "gravid" svart på vitt. Väntar med att överraska sambon tills då också. Men samtidigt känns det som jag vill berätta nu direkt men jag vill så gärna överraska honom med en present med ett positivt test och en body med "I love dad" som jag köpt för några månader sen. Skrattande
    Enligt senaste mens borde jag ha BF runt 24 januari. Oh jag är så spänd! Detta var vårt första försök med första barnet. Och jag är helt paff eftersom vi knappt haft sex denna månaden för vi haft så fullt upp med annat.

Hoppas på ett + 2011 och bebis 2012
  • Alltochinget

Hej alla!

Får jag vara med här? Jag är 23 och sambon 28, och vi plussade förra veckan. Det blir första barnet för oss så allt är så spännande :) Har berättat för de närmsta vännerna men vi väntar med att berätta för våra familjer efter UL i vecka 12-13 :)

Kikade in i bildtråden också, va fina magar ni har. Att det redan börjat syna! Vad avis jag blir! Jag vill också ha en bebismage. Vi började fota magen igår (5+0) för att ha en "platt" mage att jämföra med sen.

När började ni märka av att magen putade?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

LillaEko, i vår kommun får man köpa bilder på KUB :)

• Alltochinget

Ser att ni pratar om att kolla könet. Vi kommer inte göra det. Som flera skrivit, det är ju halva nöjet. Och vi vill ha en frisk bebis, inte pojke eller flicka :)

• Alltochinget

För oss är det första. Men vi hade inte velat kolla om det var andra heller :)

• Alltochinget

LillaEko, vi bor i Norrköpings län. Här erbjuds alla KUB test men däremot talar de inte om könet. Då får man åka till linköping och ge ca 1000 kr för att få veta :)

• Alltochinget

Jag går in i vecka 7 idag! Känns roligare för varje vecka som går :) är så sjukt trött hela tiden annars mår jag oförskämt bra. Det oroar mig också att det kanske inte är nÅn därinne. Ibland när jag nyser, reser mig upp eller sträcker på mig så hugger det till på höger sida av magen. Vad är det? Nån som också känt det? Jag börjar noja att det ska vara utomkvedshavandeskap just för att det bara känns på ena sidan...

• Alltochinget

Bumbi 84: jaha då har jag lärt mig nåt nytt :) så jag behöver inte oroa mig? Men känns det såhär tidigt alltså? Varför gör det ont? Växer livmodern? Många frågor :) hihihi

• Alltochinget

Angående decemberbarn: jag ser hellre att bebis föds 12 än 11. Vi väntade med att börja bebisverkstan till april/maj för att försöka undvika ett decemberbarn OM det nu skulle ta sig på första försöket, vilket det gjorde. Men hade vi försökt länge då hade jag nog inte tänkt samma tanke.

• Alltochinget

Vecka 6+6 idag, går in i vecka 8 imorgon :D jag är mer och mer lättad för varje vecka som går men samtidigt är jag också orolig för MA eftersom jag inte heller har mycket symptom. Det enda är att jag är trött och öm i bröstvårtorna. Har någons bröst blivit större än? Jag ser fram emot en större storlek, hoppas på det ;) jag har små bröst nu så därför skulle det vara kul.

Svar på tråden Januaribebis 2012