Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

BF+2 idag. Här rör sig bebisen också annorlunda. Det är mer tryck och bök än sparkar.

• Alltochinget

Var till BM idag. Hjärtljuden låg lite lägre än annars (120, tidigare legat runt 140-150) så BM skickade iväg mig på en extra koll på FL där jag fick lägga en kurva på hjärtljuden. Men det såg bra ut sa dom. Kollade även mängden fostervatten som också verkade bra. Men fick en tid för TUL på fredag för läkaren som gjorde UL var osäker och ville kolla så inte bebis var liten då mitt SF mått minskat med 1 cm från förra veckan.
    Spännande att se vad den lille uppskattas väga :) Hoppas inte den är alltför liten (eller för stor) bara.

BM frågade mig om jag märkt skillnad på fosterrörelserna. Och när jag började fundera så har han nog blivit lite lugnare sista tiden. Men han var så extrem förut så jag har inte reflekterat så mycket över det eftersom jag ändå känt av honom varje dag (fast inte lika ofta och mycket). Har mest uppskatttat att han inte bråkar med mig hela tiden. Men nu ska jag nog vara mer uppmärksam på fosterrörelserna..

Längtar efter vår bebis <3
  • Alltochinget

Nu är jag lite orolig! Var ju uppe på fl igår eftersom hjärtljuden och magmåttet sjunkit. Men där uppe sa dom att allt var bra. Bm frågade om jag känt minskade fosterrörelser och visst har han varit lite lugnare senaste tiden. Det har blivit lite mer perioder då han är stilla. Igår var han ganska lugn hela dagen men på kvällen drog han igång - skönt! Men nu inatt och imorse när jag vaknat till eller nu när jag varit uppe har jag inte känt nåt. Jag tycker det är så svårt när man ska höra av sig! Jag var ju där igår och allt såg bra ut. Och så ska vi på tul imorgon bitti. Ska man ändå ringa idag? Det känns lite dumt.... Men eftersom bm verkade lite oroad blir jag ju det också.

• Alltochinget

Nu efter många försök med mat, kallt vatten och tryckande på magen har vi äntligen fått kontakt så nu kan jag pusta ut :) men jag ska iaf fråga imorgon på tul när jag bör kontakta förlossningen.

• Alltochinget

Känslig info: När jag var på toa upptäckte jag nåt nåt litet, kletigt, brun/gult/genomskinligt slem. Kan det vara slemmis som börjar släppa? Det kändes som "gammal" sperma som kan ligga kvar ett par dagar efter att man haft sex, ursäkta detaljer! Fast den brukar ju inte vara brunaktig... Vi hade sex i helgen så såhär långt efter borde väl inte sperma komma ut?!

• Alltochinget

Twistedtofit: nja, det var ju inte så mycket tyvärr. Bara lite slem. Har kommit lite på pappret vid varje toabesök nu, typ 4 gånger, och sist var det lite slem i trosan. Nu är jag iaf säker på att det inte är gammal sperma :P

Paet: Det fortsätter som sagt att komma lite men annars känner jag inget. Inget ont eller så. Jag beställer bebis till söndag :) får se om det funkar ;)

• Alltochinget

Roxylady: va mysigt att ni har er lille hos er. Vi längtar så efter vår lilla krabat. Ska göra tul imorgon bitti så då får vi iaf "se" honom/henne :) Hoppas jag slipper igångsättning iaf. Vill ju uppleva det som det ska va :)

• Alltochinget

Roxylady: jag tror det är en pojke i magen :) har faktiskt börja känna av typ "mensvärk" nu. Ska ta en Alvedon, gå på toa och se om det släpper. Inte haft några känningar alls innan så lite kul att nåt händer.

• Alltochinget

Har tagit två Alvedon nu. Den andra för 40 minuter sen men jag får fortfarande ont. Det är som grym mensvärk, sitter i drygt 1 minut och de senaste 4 har kommit med 5-8 minuters mellanrum. Oh! Hur ska jag veta om det är dags eller bara hemska förvärkar?! Vill inte väcka sambon än heller om det är falskt alarm. Då kommer han aldrig kunna somna om och han ska upp och jobba kl.05...

• Alltochinget

Ja typ så är det. Men jag har ju bara känt av dom i 2,5 timme nu. På ett sätt vill jag va hemma så länge som möjligt men samtidigt vill jag inte komma in för sent... Jag väntar 1 timme till..,

• Alltochinget

Ja typ så är det. Men jag har ju bara känt av dom i 2,5 timme nu. På ett sätt vill jag va hemma så länge som möjligt men samtidigt vill jag inte komma in för sent... Jag väntar 1 timme till..

• Alltochinget

Oj! Fel...
    Ringde fl nu och hon tyckte jag skulle vänta tills jag inte klarade av att vara hemma... Sambon tappar upp ett bad nu så får se om det hjälper.

• Alltochinget

Det blev bebis :) En liten tjej föddes 02.57 efter 45 min på fl! Var helt öppen när vi kom in så det var bara att börja krysta direkt och fl gick jättebra. Sprack lite så bm fick sy. Det gick superfort med första värk strax efter 22! 3280 gram och 50 cm. Men vi har inget namn än eftersom vi var så inställda på pojke :) får se vad det blir för en.

Svar på tråden Januaribebis 2012