Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Vi köpte ett brio primo på kampanj. 1295 istället för 1995 för babyskydd och bas. Jag tyckte om det eftersom, just som ni skrev, det är ett av de lättaste/smidigaste babyskyddet. Dock är dom ganska små men vi prioriterade ett litet smidigt Och byter hellre till ny stol tidigare, när bebis växt ur babyskyddet.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Misssally, vi köpte vårt babyskydd på babyland (numera barnens hus).

• Alltochinget

Lillaeko: jag tränar fortfarande (bland annat bodypump). Jag tänkte nig köra december ut och sen frysa mitt kort några månader tills jag vill komma igång igen :) kommer då vara i vecka 37.

• Alltochinget

Elingabriella: min systerdotter vägde bara ca 2700 vid födseln men hon har inte lidit av det. Idag är hon en bestämd, fartfylld 2-åring :)

• Alltochinget

Två: min lille ligger också som din och jag brukar beskriva det som att jag har blåmärken på insidan :) ibland gör det riktigt ont och man ser den lilla foten pressas ut flera cm på högersidan! Ajajaj! Jag är också glad att jag känner bebis ofta men ibland går det lite för vilt till. Hihi! Jag har läst att bebis ska sova ca 90-95 % av tiden nu. Jag ifrågasatte det till min BM förra gången eftersom jag känner bebis rörelser hela tiden mer eller mindre och undrar om jag ska få nåt hyperaktivt barn som aldrig sover :P men hon svarade att dom även rör sig i sömnen, precis som vi. Så hoppas lillen sover mycket även fast han rör sig hela tiden :)

• Alltochinget

Fellis: vad mysigt att din bebis snart är hos dig. Hoppas allt går bra :)

• Alltochinget

BM-besök idag. Vecka 32+2, SF-mått 30 cm. Vi fick också göra ett spontant UL för att BM misstänkte att bebisen var lite liten. Men det visade sig att den låg över snittkurvan. Beräknad vikt 2240 gram, +10 % :) BM frågade om vi ville veta kön men vi sa nej. Bebis knep ihop benen rätt bra ändå :)

• Alltochinget

Jag mailade fsk i veckan eftersom jag inte såg min inkomst. Då fick jag svar att de hade handläggningstid 30 dagar. Det är nu bara 2 veckor sende fick mina papper. Men jag hoppas det kommer in inom 2 veckor. Det börjar ju som sagt närma sig. Och jag måste börja ta ut dagar från 1 januari redan!

• Alltochinget
    roxylady skrev 2011-12-01 11:47:38 följande:
    Ja men precis.. jag blev dock orolig över att det är 60 dagar sedan de fick in mitt Förvånad
    Hoppas på att de fixar den nu i alla fall. Ja då får vi hoppas att de fixar det snabbt!!
    Ska du gå ned i tid och ta resten i FP då?
    Ja det är ju lång tid! Hoppas de sätter fart nu.
    Nej, jag pluggar (till 20 januari) men får inget CSN i januari eftersom det betalas ut i förskott. Därför ska jag ansöka om FP från 1 januari så jag får lite pengar i januari. Annars får jag inte några pengar förrän februari.

Är det någon som vet hur lång tid det tar för försäkringskassan att handlägga efter att inkomsten registrerats och man ansöker om dagar att ta ut? Eftersom jag ska börja ta ut från 1 januari är jag orolig att det inte kommer hinnas!
  • Alltochinget

Tint0: Jag trodde inte heller att jag skulle kunna göra så, därför ringde jag fsk för att fråga hur jag skulle göra för att få pengar i januari. Handläggaren som jag pratade med sa att jag kan ta ut fp den tiden jag inte pluggar. Jag har bara 2 schemalagda dagar i skolan i januari så jag tänkte ta ut fp för resten av dagarna. Jag kände mig väldigt osäker att det skulle funka men hon sa till mig att jag kunde göra så eftersom min sista utbetalning är i december och jag inte får nåt alls i januari. Jag var tydlig med att säga att min termin är slut 20 januari och innan dess räknas det ju som att jag pluggar 100 % (8 Tim/dag). Jag sa även att jag hade mest hemstudier i januari och då är det ju svårt att bevisa att man pluggar eller inte när man är hemma. Hon sa att det var en värderingsfråga men tyckte jag skulle räkna ut ungefär hur mycket tid jag behövde för att plugga och ta resten i fp. Känner mig ändå väldigt skeptisk så vi får se om min ansökan blir godkänd. Annars blir det tajt med ekonomin i januari!

Svar på tråden Januaribebis 2012